Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


[S8 D2 00 ] manual stuki przy zmianie biegu, dziwne szarpa

Awatar użytkownika
qruku
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 78
Rejestracja: 22 wrz 2017, 12:29
Lokalizacja: Małopolska

[S8 D2 00 ] manual stuki przy zmianie biegu, dziwne szarpa

Post autor: qruku » 22 sty 2019, 21:29

Witam,
przeczytałem cały dział ale w sumie nie znalazłem odpowiedzi.
Niepokoją mnie mocno poniższe objawy.

Pierwszy temat: przy zmianie biegów głównie z 1 na 2, z 2 na 3, i 3 na 4 ewidentnie czuć i słychać stuk oraz nieprzyjemne uderzenie. Żeby tego uniknąć trzeba naprawdę bardzo delikatnie, powolutku i z odpowiednim wyczuciem operować gazem i sprzęgłem. W innym przypadku są wcześniej wymienione objawy. Na moje laickie oko/ucho mam wrażenie jakby gdzieś był spory luz i nagle z impetem coś o coś uderzało. <hmm>

Drugi temat to dziwne szarpanie całym samochodem (w przenośni skacze jak "kangur"), sporadycznie ale też głównie podczas zmiany z 1 na 2 albo 2 na 3 (odczucie szarapnia tak jakby ktoś pierwszy raz w życiu jechał samochodem i przy zmianie z 1 wrzucił 4 zamiast 2). Raz też zauważyłem że po przejechaniu progu zwalniającego mając już wbitą 2 i dodając gazu i puszczając sprzęgło też zaczęło szarpać wozem i zaczął migać/świecić kontrolek od ESP a było suchutko. Generalnie po wysprzęgleniu i wrzuceniu jeszcze raz biegu przestaje szarpać. Posiadam jeszcze inne Audi w manualu benzynie i quattro i takich klimatów nie mam także raczej nie przypuszczam iż wynika to z braku umiejętności machania gałą. Dla pewności dałem się jeszcze przejechać dwóm innym doświadczonym kierowcom i też ich czasami poszarpało <bezradny>

Trzeci temat, podczas zmiany z 2 na 3 słychać delikatny metaliczny dźwięk na lewarku, bieg wchodzi ładnie ale z takim mini metalicznym "chrobotnięciem".

Vcds żadnych problemów z w/w rzeczami nie pokazał.

Prośba o pomoc w ogarnięciu problemu i jakieś podpowiedzi na co zwrócić uwagę i gdzie szukać opisanych usterek żeby mi ktoś pół auta nie wymienił na dzień dobry.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za informację zwrotną
Ostatnio zmieniony 22 sty 2019, 22:28 przez qruku, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pytlar
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:38
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar » 22 sty 2019, 22:25

ale tu nikt Ci nie powie gdzie masz luzy... do zaufanego mechanika i szukać, czy podpora wału, czy most chce odpaść od samochodu, czy może już nie masz poduszek pod skrzynią...

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 22 sty 2019, 23:24

Stawiałbym na problem ze wszystkim o czym wspomniał Mateusz wyżej - manual ma tendencję do szybszego zużycia poszczególnych elementów gumowych w zawieszeniu
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 23 sty 2019, 19:32

ale on ma raczej urwany tłumik drgań w tarczy a to za sobą pourywało tu i tam \bo takie kangurki nie robią się z niczego .
A jak będzie robione sprzęgło to wał i przeguby trzeba obaczyć

Awatar użytkownika
qruku
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 78
Rejestracja: 22 wrz 2017, 12:29
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: qruku » 24 sty 2019, 09:52

Dzięki Panowie za podpowiedzi.
W takim razie wał, most, poduszki silnika i skrzyni, przeguby i inne części metalowo-gumowe do kontroli.

Widzę że przyczyną szarpania może być sprzęgło. Który zestaw lepiej wziąć Sachsa czy Luka (tarcza, docisk, łożysko) ? Czy przy okazji również warto dla świętego spokoju wymienić siłownik i pompę sprzęgła ?
I czy mnie wzrok nie myli że ten silnik nie ma dwumasy ;) ?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6036
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 24 sty 2019, 10:01

W manualu most bardziej po dupie dostaje, normalne. Co do pompki, jak juz robisz komplet to warto. Tyle tylko, ze zostaje OE (cca 1,3k PLN), bo zamiennikow juz nie kupisz.
Black Cars Matters

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 26 sty 2019, 14:58

jemu bardziej chodziło o pompę na skrzyni pewnie .
Sachsa- ja bym to kupił cena podobno coś leciutko ponad klocka

Awatar użytkownika
qruku
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 78
Rejestracja: 22 wrz 2017, 12:29
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: qruku » 28 sty 2019, 21:12

Dokładnie tak, tragedii nie ma z ceną.
Sachs ciut ponad klocka a Luk stówkę droższy.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 29 sty 2019, 18:29

dziwne luk jest gorszy od sachs :]
ale teraz to jedna firma jeszcze valeo podkupili

Awatar użytkownika
qruku
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 78
Rejestracja: 22 wrz 2017, 12:29
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: qruku » 29 sty 2019, 19:51

hmm to mnie zaskoczyłeś bo znowu do A4 B 6/7 bardziej LUK polecany jako lepszy.

Awatar użytkownika
pytlar
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:38
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar » 30 sty 2019, 14:01

dice111 pisze:W manualu most bardziej po dupie dostaje, normalne.
most wymieniałem, u mnie wpasował idealnie od A6 C5 z automatem :D kosztował 1/3 tego co chcieli za most od S8 D2 :D a jest identyczny :D

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 30 sty 2019, 14:47

raczej flansze zmieniłeś bo w a6 są mniejsze

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl