[D3 06 4.2TDI ] Dobre tarcze i klocki hamulcowe - przód
To raczej za mało danych... Po VIN najprędzej Ci pomogą.Sony pisze:Jaki rozmiar tarcz jest z przodu i z tyłu? Audi A8 d3 2009r 3.0 TDI.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Witam. Czas odgrzać kotleta bo mi spać nie daje. A mianowicie: w grudniu 2015 kupiłem od Lewiana tarcze Zimmermana i klocki chyba ABT (do sprawdzenia po nr zamówienia 2161). Dla mnie totalna masakra. W styczniu 2016 pojechałem na sycylie i z powrotem i po powrocie tarcze jak były rozgrzane biły. Nie ukrywam że w Niemczech padał deszcz a musiałem dosyć ostro parę razy hamować i dostały wody na 100%, ale to nie powód żeby je od razu szlag trafił. Po powrocie w Intercarsie wziałem Tarcze TRW i klocki już nie wiem jakie, po 3 miesiącach jazdy u nas znowu to samo - jak rozgrzane to przy hamowaniu biją - czyli decyzja do dupy. Ale nic nie robiłem do tej pory, bo już mi się odechciało. Nadmienię, że nie jeżdżę jak furiat tylko w "miarę" statecznie. Przebiegi robię rzędu 15 tys km na rok i raczej 60% trasa. Nie jest to moje podstawowe auto do jezdzenia na co dzień. Weźcie, coś poradźcie co tu założyć, żeby to zaczęło funkcjonować. Budżet w miarę jest, ale żeby to nie był przerost formy nad treścią, tylko rzeczowo wydane pieniądze.
Ramon
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Tarcze ATE + Klocki HAWK HPC lub PC , rozsadna i dobra jakość . Chociaz w przypadku 4.2 tdi sugerowałbym wymianę układu hamulcowego na coś lepszego - zaciski 6 tłoczkowe + duża tarczą 385-400mm - wtedy można jeździć spokojnie
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2017, 07:46 przez michalwruszak, łącznie zmieniany 1 raz.
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
-
- Forum Audi A8
- Posty: 43
- Rejestracja: 27 paź 2016, 20:17
- Lokalizacja: katowice
Panowie co myslicie . http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-przo ... l#imglayer
-
- Forum Audi A8
- Posty: 12
- Rejestracja: 25 lip 2016, 00:48
- Lokalizacja: Zgierz
Ja mam przod z aso ori 380 mm ,dzinksgarage pisze:Odgrzeję kotleta Tarcze na przód, które się nie pokrzywią?
Z tylu ATE tarcze i klocki ceramiczne, ale przy hamowaniu z 160-200 tez kierownica bije
We wszystkich innych autach zawsze był ten sam problem, zawsze biło. Tzn- jak były nowe to przez jakoś czas spokój , ale po pewnym czasie wszystko chyba bije wiec moim zdaniem nie warto kupować coraz to innych producentów - ja przerobiłem wiele firm „premium” i prawie zawsze taki sam efekt.
Muszę jednak przyznać ze przód który jest ori nie widać na nim żadnego zużycia , tyl już robiłem 2 razy na ATE (klocki) wiec może warto kupić w ASO lub to ten rozmiar tak dobrze się trzyma, bo z tylu tylko 356mm
Swoją droga cena tarczy przod i dostępność tez jest powalająca
- dice111
- Moderator
- Posty: 6010
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
W D2 biło wszystko. Heble tragedia (no może poza 345 od Brembo). W D3 miałem komplet Textara 385 (swap z W12), teraz w D2 również komplet Textara 380 (swap z D4) i nie ma bicia. Klocki odpowiednio dotarte i cisza.
Ale fakt faktem jak się uprzesz to każdy zabijesz, jeśli jeździsz agresywnie zainteresuj się po prostu ceramiką.
Ale fakt faktem jak się uprzesz to każdy zabijesz, jeśli jeździsz agresywnie zainteresuj się po prostu ceramiką.
Black Cars Matters
Ja uważam, że do jazdy codziennej autem jak A8 ceramika to przesada. Jeździłem przez miesiąc RS6 C6 z ceramiką i szczerze jakoś na mnie nie zrobiły wrażenia w jeździe do pracy jak np padało mocno a mam raczej blisko. Ogólnie mam wrażenie, że hamuje dobrze na suchym i dogrzane. Nie opłaca się tego brać do auta, którym jeździ się "w koło komina" lub trasy. Lepiej dobrą tarczę dużą i grubą i do tego zacisk.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
To ze ceramika nie hamuje na mokrym wynika z testów hamowania, a nie bzdur internetowych.Jacek82 pisze:Ciekawe ile tłoczków w tym RS6 C6 było skorodowanych,ceramika wymaga odpowiedniego serwisowania i wtedy nie ma z nią żadnego problemu.
Najwięcej zawsze uwag mają ci którzy naczytają się bzdur w necie a nie mieli z tym styczności.
Urban legend nic więcej
A swoją droga ceramika w autach do jazdy na codzień to przerost formy nad treścią i ekstra wydatek podczas zakupu, No chyba, ze doceniasz ceramikę dojeżdżając do świateł w mieście?
Jeździłem najnowszy 911 Turbo 4S, Cayenne 550 ps ,bez ceramiki i było Ok a to auta typowo sportowe wiec podniecanie się ceramika jest chyba na wyrost, tym bardziej przy takich autach którymi jeździ się na codzień.
Przenoszenie na sile rozwiązań z wyścigów samochodowych i wyczynowych do codziennego użytku jest nieporozumieniem.