części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 00 4.2PB ] Stuki po odpaleniu

Wariatkarateka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 27
Rejestracja: 28 kwie 2018, 20:30
Lokalizacja: Piecki

[D2 00 4.2PB ] Stuki po odpaleniu

Post autor: Wariatkarateka » 06 lut 2019, 21:40

Witam. Moje audi na Taką przypadłość po odpaleniu jak na filmach. Chodzi o stuki. Dodam że silnik jest po remoncie konkretnym. Panewki pierścienie itd. Wg mnie któryś napinacz nie napina bo hałas ustaje po 2-5 sekundach, czasami w ogóle go nie słychać. Czasami o wiele ciszej niż na filmach. Wybrałem filmy gdzie jest najgłośniej. Przymierzam się do wymiany napinacza bo może jakiś wadliwy się skurczybyk trafił. Aczkolwiek wielu "sluchaczy" twierdzi że to nie to A nawet że to z "kolektora ssacego" (był wymieniany na używany inny) I chwilowo wstrzymalem się z wymiana tego napinacza bo silnik pracuje naprawdę świetnie nic się nie poci I nie znika gram oleju i szkoda mi znowu to ruszać. Może jakieś wasze sugestie pomogą mi rozwiązać problem. Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 06 lut 2019, 21:54 przez Wariatkarateka, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 06 lut 2019, 21:49

Wariatkarateka,

nagrałbyś film spod maski, bo te wyżej <bezradny> napinacz, popychacz....ale z tego co piszesz wychodzi na napinacz.
to nie jest zwykły napęd...to

Wariatkarateka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 27
Rejestracja: 28 kwie 2018, 20:30
Lokalizacja: Piecki

Post autor: Wariatkarateka » 06 lut 2019, 22:06

Dodam może jeszcze że są takie zależności:
Jeśli po nocce silnik zastuka to takie stukanie nie pojawia się już później chyba że auto trochę ostygnie 30,60 minut lecz są o wiele wiele cichsze no i krótsze 1 Max 2 sekundy.

Jeśli po nocce nie zastuka to już później przez cały dzień nic.
Taki totolotek z tym że 50/50.

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 06 lut 2019, 22:39

Ja tam już miałem remontować panewki korbowe kiedy odkryłem, że głuche pukanie na gorąco to obijanie się cylindra z blendami zasłaniającymi kanały w kolektorze ssącym. :-) Z tym, że to ABZ - jednak to musisz też wykluczyć. Ręką docisnąć dźwignie, może będą zmiany. To są głuche stuki jak główne korby, koziołkowanie tłoków, czasem niesie się z konwertera.
Kot też jest Quattro

Wariatkarateka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 27
Rejestracja: 28 kwie 2018, 20:30
Lokalizacja: Piecki

Post autor: Wariatkarateka » 06 lut 2019, 22:47

Ukaniu pisze:Ja tam już miałem remontować panewki korbowe kiedy odkryłem, że głuche pukanie na gorąco to obijanie się cylindra z blendami zasłaniającymi kanały w kolektorze ssącym. :-) Z tym, że to ABZ - jednak to musisz też wykluczyć. Ręką docisnąć dźwignie, może będą zmiany. To są głuche stuki jak główne korby, koziołkowanie tłoków, czasem niesie się z konwertera.
Jak wspomniałem. Na gorącym problemu nie ma. Albo zimny albo jak trochę ostygnie albo wcale. Panewki na wale i walkach nowki z ASO. Z konwerterem mam podobno problem:
https://www.a8team.pl/d2-00-42pb-dziwne ... htm#335132
Ale ten dźwięk na moje ucho pochodzi z góry silnika raczej lewa strona. Kierowcy

bloku
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 107
Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
Moje auto: 80 B4
Rocznik: 1994
Silnik: Inne
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: XXXX
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 07 lut 2019, 19:48

U mnie w ABZ był podobny dźwięk. Mniej słyszalny ale był. Tyle, że tylko na ciepłym. Na zimnym cisza. Obstawiałem panewy. Ale okazało się, ze dwie rolki osprzętu i alternator miał "martwe" łożyska które tak stukały.

Nie mniej jednak trzeba zejść pod auto i osłuchać od spodu, od góry silnika i zobaczyć jak się w logach zachowują nastawniki wałków. Być może to tłoczki w nastawniku hałasują lub same łańcuchy.
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 07 lut 2019, 21:33

raczej to nie napinacz
bo stuka cyklicznie i glośno

Wariatkarateka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 27
Rejestracja: 28 kwie 2018, 20:30
Lokalizacja: Piecki

Post autor: Wariatkarateka » 08 lut 2019, 06:35

Cewki byly do d*** 6 z 8 miały za wysoka opornosc czy jakoś tak. Dziś będą wszystkie nowe. Mogła to być wina cewek?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 08 lut 2019, 20:43

bardziej hydrauliki

Prezes-Artek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 178
Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Prezes-Artek » 09 lut 2019, 09:42

Moim zdaniem napinacz ma trochę inny dźwięk taki jakby bardziej metaliczny i z większą częstotliwością. Dzisiaj może nagram to podrzucę do porównania bo na razie brakuje czasu na robotę <bezradny>

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 09 lut 2019, 18:11

albo korba :P

Wariatkarateka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 27
Rejestracja: 28 kwie 2018, 20:30
Lokalizacja: Piecki

Post autor: Wariatkarateka » 09 lut 2019, 19:43

pepi pisze:albo korba :P
Korba? to że co tam jest nie tak?

bloku
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 107
Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
Moje auto: 80 B4
Rocznik: 1994
Silnik: Inne
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: XXXX
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 09 lut 2019, 19:46

Krzywa korba wali o cylinder albo denko tłoka jeśli mocno oberwała. W sumie sprawdzenie ciśnienia oleju i samej kompresji nie jest złym tropem.
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest

Wariatkarateka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 27
Rejestracja: 28 kwie 2018, 20:30
Lokalizacja: Piecki

Post autor: Wariatkarateka » 10 lut 2019, 08:03

Po wymianie cewek. Kilka dni i nic nie słychać. Z tym że teraz są temperatury Na + nie na -. I nie wiem czy to pomogło czy temperatura ma na to wpływ.

[ Dodano: 2019-02-10, 08:03 ]
bloku pisze:Krzywa korba wali o cylinder albo denko tłoka jeśli mocno oberwała. W sumie sprawdzenie ciśnienia oleju i samej kompresji nie jest złym tropem.
Sprawdzę to. Ale chyba bez sensu silnik po remoncie nowa pompa z serwisu. No i jeśli korba by była krzywa to chyba by to zauważyli. No i było by to cały czas

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 10 lut 2019, 08:26

no mi przytargali trafica po remoncie kapitalnym -korba wyszła blokiem <bezradny>
silników się nie robi tylko wymienia na sprawne a jak nie ma ich to wtedy tylko się robi zwłaszcza jak remontu w przypadku 4,2 z prawdziwego zdarzenia raczej nikt nie zrobi bo to nie możliwe jest :] ana pewno bardzo kosztowne

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl