części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Dławi się przy przyspieszaniu

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 335
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Dławi się przy przyspieszaniu

Post autor: denveco » 25 lut 2019, 21:28

Witam wszystkich.
Mam problem z gazem u siebie (tak mi się wydaje). Rzecz w tym że przy trochę mocniejszym (nie pedał w podłogę) przyspieszeniu szarpnie autem tak jak by zabrakło na chwilę "paliwa" i przygaśnie na chwilę ten panel sterowania, tzn mruga przez chwilę po czym znowu się świeci.

Obrazek

Dodam że na benzynie różnie autem przyspieszałem słabiej, mocniej, bardziej agresywnie i nie ma tej czkawki co na gazie.
Filtry od gazu zostały wymienione a przynajmniej za ich wymianę zostałem skasowany (nie było mnie przy "wymianie")

Dzięki uprzejmości kolegi z forum po podpięciu Audi pod komputer wykazało sporadyczne wypadanie zapłonu na cylindrach 4, 5, 8 cewki wymienione na sprawne używki ale dalej na gazie nim szarpnie przy przyspieszeniu jak by mu "paliwa" brakło. Na benzynę jest ok.
Miał ktoś taki sam objaw i sobie z tym poradził?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez denveco, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 25 lut 2019, 23:09

a byłeś u kogoś na regulacji LPG? Ewidentnie masz problem z niedostrojoną instalacją. Na moje za słabe ciśnienie na reduktorze. Wtryski mogą być już też u kresu i nie są wydajne.

Co to za instalacja?
to nie jest zwykły napęd...to

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 335
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: denveco » 26 lut 2019, 14:06

Takie zabawki mam zainstalowane. A to wszystko siedzi od kwietnia 2016 I przejechało jakieś 60 tyś km.

Obrazek

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 26 lut 2019, 14:27

Jak mruga centralka to lecisz na PB bo albo cisnienie leci w dół albo temp

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 335
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: denveco » 26 lut 2019, 15:03

Ale to przez chwilę ten zielony słupek po lewej i dioda Mode. Może przez 3 sekundy. Później znowu są zielone i jest ok do czasu kiedy znowu bardziej nie przyspieszę. Muszę w miarę delikatnie operować pedałem gazu by szarpnęło

[ Dodano: 2019-02-26, 15:03 ]
Jestem 3 dni we Wrocławiu do czwartku i dzwoniłem do dwóch warsztatów i nikt nie chce się podjąć tego gazu. Znaczy pytają co to za gaz. Jak mówię że Optima to się tym nie zajmują.
Takie to badziewie ta Optimy czy faktycznie takie są różnice w instalacjach Stag, Prince?

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 26 lut 2019, 21:14

W poprzednim aucie miałem Stag-a i zawsze jakieś mapy coś się rozstrajało, problemy odpalania na PB bo znowu "Mapy" teraz mam Prince i przez 300tys. nic tylko filtry i dwa razy robiłem iglicę w reduktorze , nie wiem jak jest naprawdę, ale Princa chyba się nie mapuje.Dodam tyle że wtryskiwacze od początku te same, raz oddałem do czyszczenia bo miałem za bogatą mieszankę na LPG okazało się za wysokie ciśnienie na reduktorze, jeden obrót śrubą i znowu wszystko ok.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 26 lut 2019, 23:15

denveco pisze:Takie to badziewie ta Optimy czy faktycznie takie są różnice w instalacjach Stag, Prince?
szczerze to nie słyszałem o takim sterowniku LPG <bezradny>
denveco pisze:wszystko siedzi od kwietnia 2016 I przejechało jakieś 60 tyś km.
dla niektórych podzespołów to już kres żywota ;)
Jak dla mnie to albo siedzi reduktor albo sterownik rozjechał mapy i instalacja jest niewydolna. Niestety bez sprawdzenia tego u kogoś ogarniętego, mało co można zdziałać. Jak ktoś Ci mówi, że sie nie podejmie bo coś dla niego jest nieznane to omijaj z daleka.

Kiedyś też usłyszałem, że mam nietypowe auto na nasz kraj :D <hihiwiesz>
to nie jest zwykły napęd...to

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 335
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: denveco » 27 lut 2019, 01:14

Jak ktoś Ci mówi, że sie nie podejmie bo coś dla niego jest nieznane to omijaj z daleka.
Jasna sprawa :) Tylko sądziłem, że będąc akurat 3 dni w tak dużym mieście jakim jest Wrocław postanowiłem że znajdę w Internecie odpowiedni warsztat. W Google szukałem takiego z najwyższymi ocenami i dużą ilością pozytywnych opon. Liczyłem więc że warsztat specjalizujący się stricte auto log mający dużo pozytywnych opinii ogarnie mój problem. Będę musiał w takim razie znaleźć kogoś w Szczecinie lub okolicach kto ogarnie temat.
Pierwszy raz mam styczność z LPG w aucie i nie sądziłem że to tak wrażliwe podzespoły że jakieś mapy się przyjechały, no i o tak krótkiej żywotności...

Hunt
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 02 lut 2019, 22:55
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Hunt » 27 lut 2019, 03:17

Jestem z Wrocławia, do jakich warsztatów dzwoniłeś? Miasto jest duże ok, majstrów od LPG też jest trochę, ale takich co umieją ogarnąć V8 jest we Wro może trzech, z czego jeden tak naprawdę pod Wrocławiem.
Osobiście polecam V-Gaz w Długołęce.

Tak czy inaczej wygląda na padający reduktor, albo wtryski, skoro zapłon sporadycznie wypada. Chociaż szczerze mówiąc cewki i świece, nad nimi też bym się zastanowił. Może te rzeczy nakładają się na siebie.
Sam miałem problem z wypadaniem zapłonu na gazie, a niby instalacja wyregulowana. Na benzynie bez problemu, a na gazie na wolnych obrotach wypada zapłon. Po wymianie wszystkich cewek i świec, chodzi jak nalezy zarówno na gazie jak i na Pb.

[ Dodano: 2019-02-27, 03:17 ]
Marcin2013 pisze:ale Princa chyba się nie mapuje.
Prins działa trochę inaczej niż większość gazówek. Prins nie tworzy własnej mapy tylko symuluje pracę wtryskiwacza benzynowego na podstawie komputera Pb. Wg mnie jest to najlepsza instalacja gazowa do silników z wtryskiem pośrednim.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 27 lut 2019, 10:41

Czasami może być zabrudzony elektrozawór LPG. dosyć często to występuje jak ktoś założy zawór cewką skierowaną do dołu. Wtedy tłoczek nie cofa się i jest mały przepływ gazu co skutkuje brakiem LPG.
Ogólnie w tym aucie sterownik po OBD chodzą bardzo dobrze. Np agis p13 bez żadnych ustawień mnożnika śmiga po korektach OBD

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 335
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: denveco » 27 lut 2019, 13:05

No właśnie chciał bym by ktoś jasno określił co jest winą tego dławienia. Bo jeśli faktycznie to np świece a mi gazownik powie że to reduktor lub wtryski (bo jemu to bez różnicy za co mnie skasuje) a efekt będzie ten sam, to się delikatnie mówiąc wkurzę. No chyba że gazownik będzie na tyle uczciwy i powie "Panie z instalacją LPG jest wszystko ok ale masz Pan (np) trafione 3 świece i jedną cewkę". Bo tak można wymieniać podzespoły bez końca a efekt będzię nadal ten sam.
Słyszałem teorię że gaz jest bardziej czuły na jakieś niedoskonałości np świecą dająca trochę gorszą iskrę. I to czego nie wyspie benzyna to gaz jest na to bardziej delikatny. Ale ile w tym prawdy to nie mam pojęcia.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 27 lut 2019, 14:25

Jeżeli mruga ci centralka od LPG przy przyśpieszaniu to nie szukaj winy w świecach.
Coś nie spełnia warunków do pracy na LPG. Musisz podłączyć się pod LPG i zobaczyć.

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 335
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: denveco » 27 lut 2019, 15:56

Tak u mnie wygląda sytuacja.
Za każdym razem przy takim dodawaniu gazu się tak przydławi. Widać to też na tym panelu że się wyłączy na chwilę, po czym coś cykniepod maską nie wiem czy to pracownik czy reduktor czy co tam innego i się włączy znowu gaz. W trakcie jazdy analogicznie jest tak samo.



Byłem w tym V-gaz w Długołęce ale terminy mają na środę. Aut na placu multum i nawet nie miała kogo podesłać z komputerem. A ja w piątek w nocy wracam do Szczecina...

Tak mam ten elektrozawór mam założony

Obrazek

Hunt
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 02 lut 2019, 22:55
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Hunt » 27 lut 2019, 22:17

Spróbuj jeszcze w Alma auto centrum na ul. Grabiszyńskiej

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 335
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: denveco » 01 mar 2019, 02:25

Byłem tam gdzie poleciłeś. Mieszanka jest za bogatą lub za ubogą nie pamiętam. W każdym razie mam czegoś tam na plusie 27. Prawdopodobnie z okolic wtrysków zaciąga lewe powietrze. Zobaczę co w Szczecinie będzie jak dam do zrobienia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl