[D3 03 4.2MPI/LPG ] Problem z paskiem wieloklinowym
Dla mnie najsensowniejszym rozwiązaniem jest demontaż zderzaka i odsunięcie pasa przedniego na szpilkach. Tak robiłem u siebie wymianę koła pasowego i paska ostatnio a mam chyba trochę ciaśniej. Kupiłem 2 pręty gwintowane (1m w castoramie kosztuje 8zł), chyba rozmiar M8 i je rozciąłem po pół metra. wkręciłem w miejsce 4 śrub pasa przedniego i pozostałe śruby odkręciłem. Odciągnąłem cały przód na tych prętach ile się da. Daj minimum 4 pręty bo pas przedni ciężki i potem sią gną i opada
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Do wymiany paska wielorowkowego nie potrzebujesz zrzucać przodu. Wystarczy przekręcić napinacz aby zdjąć pasek. Można to zrobić od góry, o ile zmieszczą Ci się dłonie i przedramiona. Mnie niestety nie, więc korzystam z drugiej opcji - od dołu. Po zdjęciu dolnej osłony silnika (na podnośniku lub kanale) jest całkiem dobry dostęp.denveco pisze:Witam. Może nie mam jeszcze problemu z paskiem wielorowkowym ale sprawa wydaje się być pilna. Na jego obrzeżach w kilku miejscach widać jakby obgryzienia. Czyli pasek kwalifikuje się do wymiany. Patrząc od góry na to wszystko między rolkami a wentylatorami jest dosyć mało miejsca ale czy jest go na tyle by wymienić samemu pasek (od góry lub od dołu) bez zrzucania całego przodu? Mój silnik o oznaczeniu BFM, pasek o jakim oznaczeniu powinienem być?
Bądź dobry jak chleb.
No ja jestem szczupły tak więc ręce powinny się zmieścić. Tylko czy napinacz ma jakąś śrubę zabezpieczającą? Tzn czy przed demontażem starego paska muszę poluzować jakąś śrubę i wtedy poluźnić napinacz czy nie ma żadnej śruby? Kolejna kwestia to luzuje się napinacz kręcąc kluczem w lewo czy w prawo? No i jaki ten pasek ma być o jakim oznaczeniu?
Na zdjęciu oznaczyłem śrubę, na którą zakładasz klucz (najlepiej oczkowy) i kręcisz zgodnie z ruchem wskazówek zegara - to spowoduje odchylenie napinacza i zluzuje pas. Wtedy pas zrzucasz i powoli klucz odpuszczasz w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Im dłuższy klucz tym lżej. Pasek to np. Continental 7 PK 2535, ale sprawdź długość na starym, bo były wersje z długim i krótkim ramieniem napinacza (temat jest na forum).denveco pisze:No ja jestem szczupły tak więc ręce powinny się zmieścić. Tylko czy napinacz ma jakąś śrubę zabezpieczającą? Tzn czy przed demontażem starego paska muszę poluzować jakąś śrubę i wtedy poluźnić napinacz czy nie ma żadnej śruby? Kolejna kwestia to luzuje się napinacz kręcąc kluczem w lewo czy w prawo? No i jaki ten pasek ma być o jakim oznaczeniu?
Bądź dobry jak chleb.
Tak. Ale zderzak trzeba zdjąć. Odkręcasz pas przedni, w miejsce głównych śrub trzymających do podłużnic wkręcasz pręty gwintowane i cały pas z chłodnicami odsuwasz tyle ile pozwolą przewody. Wystarczająco. Ja bez problemu koło pasowe wymieniłem .
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
riki76 pisze:Witam
Padło mi łożysko w napinaczu paska wielorowkowego, czy da się wymienić napinacz bez zrzucania przodu?
drago_o pisze:Tak. Ale zderzak trzeba zdjąć. Odkręcasz pas przedni, w miejsce głównych śrub trzymających do podłużnic wkręcasz pręty gwintowane i cały pas z chłodnicami odsuwasz tyle ile pozwolą przewody. Wystarczająco. Ja bez problemu koło pasowe wymieniłem .
Marcin2013 pisze:Z tego co pamiętam w BFM bez problemu
Tak się zastanawiam dlaczego "drago" mówisz że trzeba ?Nie trzeba ściągać zderzaka.... ciasno jest ale można wymienić napinacz paska 😁 bez zrzucania przodu.
Ja mam łatwiejszy sposób nie odkręcam pasa przedniego tylko same chłodnice, wodną po odpięciu węży odkładam na bok, a cłodnicę klimy bez rozpinania wkładam pod auto i w ogóle nie przeszkadza ,przedni pas dystansować na prętach po co po takim zabiegu będzie dalej utrudniony dostęp do przodudrago_o pisze:Odkręcasz pas przedni, w miejsce głównych śrub trzymających do podłużnic wkręcasz pręty gwintowane i cały pas z chłodnicami odsuwasz tyle ile pozwolą przewody. Wystarczająco.
Może po prostu TDI jest większe... U mnie może rękę na płasko włożysz ale odkręcić lub wymienić to nie ma opcji.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Witam wlasnie drugi tydzien jak zerwal mi sie pasek.W trybie awaryjnym dojechalem na swoj park i co dalej?Poki co niemiecki mechanik wyjal zerwany pasek,ale auto stoi czyli co da sie zalozyc nowy pasek bez lawety i warsztatu?.Pozdrawiam z Hamburgapioter pisze:Pasek na pewno do wymiany . Można wymienić bez zdejmowania przodu Ale troszkę trzeba się gimnastykować .
Ryszard