części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Problem z paskiem wieloklinowym

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 13 cze 2018, 13:26

Pasek na pewno do wymiany . Można wymienić bez zdejmowania przodu Ale troszkę trzeba się gimnastykować .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 13 cze 2018, 20:15

Dla mnie najsensowniejszym rozwiązaniem jest demontaż zderzaka i odsunięcie pasa przedniego na szpilkach. Tak robiłem u siebie wymianę koła pasowego i paska ostatnio a mam chyba trochę ciaśniej. Kupiłem 2 pręty gwintowane (1m w castoramie kosztuje 8zł), chyba rozmiar M8 i je rozciąłem po pół metra. wkręciłem w miejsce 4 śrub pasa przedniego i pozostałe śruby odkręciłem. Odciągnąłem cały przód na tych prętach ile się da. Daj minimum 4 pręty bo pas przedni ciężki i potem sią gną i opada :P
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

artur.325
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:33
Lokalizacja: W-wa

Post autor: artur.325 » 13 cze 2018, 21:08

Może nie ma nie wiadomo jak dużo miejsca, ale sam pasek bez problemu zmienia się bez żadnego rozbierania.
Ja u siebie dodatkowo wymienialem pompę wspomagania to przy tym już było trochę gimnastyki i łapy trochę obdrapane ale też się da ;)

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 17 cze 2018, 00:14

denveco pisze:Witam. Może nie mam jeszcze problemu z paskiem wielorowkowym ale sprawa wydaje się być pilna. Na jego obrzeżach w kilku miejscach widać jakby obgryzienia. Czyli pasek kwalifikuje się do wymiany. Patrząc od góry na to wszystko między rolkami a wentylatorami jest dosyć mało miejsca ale czy jest go na tyle by wymienić samemu pasek (od góry lub od dołu) bez zrzucania całego przodu? Mój silnik o oznaczeniu BFM, pasek o jakim oznaczeniu powinienem być?
Do wymiany paska wielorowkowego nie potrzebujesz zrzucać przodu. Wystarczy przekręcić napinacz aby zdjąć pasek. Można to zrobić od góry, o ile zmieszczą Ci się dłonie i przedramiona. Mnie niestety nie, więc korzystam z drugiej opcji - od dołu. Po zdjęciu dolnej osłony silnika (na podnośniku lub kanale) jest całkiem dobry dostęp.
Bądź dobry jak chleb.

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 332
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: denveco » 22 cze 2018, 00:36

No ja jestem szczupły tak więc ręce powinny się zmieścić. Tylko czy napinacz ma jakąś śrubę zabezpieczającą? Tzn czy przed demontażem starego paska muszę poluzować jakąś śrubę i wtedy poluźnić napinacz czy nie ma żadnej śruby? Kolejna kwestia to luzuje się napinacz kręcąc kluczem w lewo czy w prawo? No i jaki ten pasek ma być o jakim oznaczeniu?

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 23 cze 2018, 20:22

denveco pisze:No ja jestem szczupły tak więc ręce powinny się zmieścić. Tylko czy napinacz ma jakąś śrubę zabezpieczającą? Tzn czy przed demontażem starego paska muszę poluzować jakąś śrubę i wtedy poluźnić napinacz czy nie ma żadnej śruby? Kolejna kwestia to luzuje się napinacz kręcąc kluczem w lewo czy w prawo? No i jaki ten pasek ma być o jakim oznaczeniu?
Na zdjęciu oznaczyłem śrubę, na którą zakładasz klucz (najlepiej oczkowy) i kręcisz zgodnie z ruchem wskazówek zegara - to spowoduje odchylenie napinacza i zluzuje pas. Wtedy pas zrzucasz i powoli klucz odpuszczasz w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Im dłuższy klucz tym lżej. Pasek to np. Continental 7 PK 2535, ale sprawdź długość na starym, bo były wersje z długim i krótkim ramieniem napinacza (temat jest na forum).
Bądź dobry jak chleb.

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 332
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: denveco » 29 cze 2018, 00:40

Super kolego. Dzięki za foto. Będę wiedział jak tego tasiemką poprowadzić. Ale niestety chyba i tak będę musiał zrzucać przód bo pompa wspomagania kończy żywo...

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 29 cze 2018, 23:42

Pompę wspomagania czy kompresor klimy da się wyjąć od spodu. Nie trzeba zrzucać przodu.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 01 mar 2019, 18:16

Witam
Padło mi łożysko w napinaczu paska wielorowkowego, czy da się wymienić napinacz bez zrzucania przodu?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 01 mar 2019, 20:55

Tak. Ale zderzak trzeba zdjąć. Odkręcasz pas przedni, w miejsce głównych śrub trzymających do podłużnic wkręcasz pręty gwintowane i cały pas z chłodnicami odsuwasz tyle ile pozwolą przewody. Wystarczająco. Ja bez problemu koło pasowe wymieniłem .
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 01 mar 2019, 22:44

riki76 pisze:Witam
Padło mi łożysko w napinaczu paska wielorowkowego, czy da się wymienić napinacz bez zrzucania przodu?
Z tego co pamiętam w BFM bez problemu :]

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 03 mar 2019, 13:26

Nie trzeba ściągać zderzaka.... ciasno jest ale można wymienić napinacz paska 😁 bez zrzucania przodu.

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 03 mar 2019, 13:45

riki76 pisze:Witam
Padło mi łożysko w napinaczu paska wielorowkowego, czy da się wymienić napinacz bez zrzucania przodu?
drago_o pisze:Tak. Ale zderzak trzeba zdjąć. Odkręcasz pas przedni, w miejsce głównych śrub trzymających do podłużnic wkręcasz pręty gwintowane i cały pas z chłodnicami odsuwasz tyle ile pozwolą przewody. Wystarczająco. Ja bez problemu koło pasowe wymieniłem .
Marcin2013 pisze:Z tego co pamiętam w BFM bez problemu
Nie trzeba ściągać zderzaka.... ciasno jest ale można wymienić napinacz paska 😁 bez zrzucania przodu.
Tak się zastanawiam dlaczego "drago" mówisz że trzeba ?
drago_o pisze:Odkręcasz pas przedni, w miejsce głównych śrub trzymających do podłużnic wkręcasz pręty gwintowane i cały pas z chłodnicami odsuwasz tyle ile pozwolą przewody. Wystarczająco.
Ja mam łatwiejszy sposób nie odkręcam pasa przedniego tylko same chłodnice, wodną po odpięciu węży odkładam na bok, a cłodnicę klimy bez rozpinania wkładam pod auto i w ogóle nie przeszkadza :] ,przedni pas dystansować na prętach po co po takim zabiegu będzie dalej utrudniony dostęp do przodu <jezyk2>

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 03 mar 2019, 20:16

Może po prostu TDI jest większe... U mnie może rękę na płasko włożysz ale odkręcić lub wymienić to nie ma opcji.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

ostry107
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 17 mar 2019, 07:44
Lokalizacja: Hamburg

Post autor: ostry107 » 19 mar 2019, 18:34

pioter pisze:Pasek na pewno do wymiany . Można wymienić bez zdejmowania przodu Ale troszkę trzeba się gimnastykować .
Witam wlasnie drugi tydzien jak zerwal mi sie pasek.W trybie awaryjnym dojechalem na swoj park i co dalej?Poki co niemiecki mechanik wyjal zerwany pasek,ale auto stoi :( czyli co da sie zalozyc nowy pasek bez lawety i warsztatu?.Pozdrawiam z Hamburga :)
Ryszard

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl