części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 05 3.0TDI ] Przyspieszenie na 6 biegu

Joey
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 59
Rejestracja: 12 lut 2019, 11:27
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Joey » 28 lut 2019, 09:45

drago_o, kazde mozna ale diesla latwo i niskim kosztem, a wolnossaca benzyne? To nie opłacalne.

marekp750, dolicz jeszcze to ze wiekszosc 4.2 jest z gazem (przynajmniej w moim przypadku tak było) ktory zawsze troche opóźnia, ostatnio mierzylem przyspieszenie do 100 w mercedesie na gazie i na benzynie na tej samej drodze i byla roznica okolo 0.6sekundy. Ale tak jak pisalem przy wyprzedzaniu jest odczuwalna roznica pomiedzy 4.2 mpi a 3.0tdi

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 28 lut 2019, 14:08

porównywanie benzyny do traktora jest nie za bardzo miejscu inaczej moc i moment przebiega dizel lepiej z dołu jedzie -przynajmniej tak się czuje gdzie dizel ma zadyszkę to benzyna się budzi ale wolę benzynę bo mam uczulenie na spaliny auta zasilanego gnojowicą <boisie>

Joey
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 59
Rejestracja: 12 lut 2019, 11:27
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Joey » 28 lut 2019, 22:36

pepi, sprawny diesel nie powinien puszczać zadnego dymka,przynajmniej ja tak mam w 14letnim wozie! , no a to z czym sie spotykamy na drogach moze postawić diesla w zlym swietle czyli kopciuchy z milonowymi przebiegami&#128514;

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 01 mar 2019, 21:49

nie chodzi mi o dymki
mnie zapach dizla sprawnego i nawet nowego drażni nie znoszę tego zapachu jest taki specyficzny-- mój nos jest uczulony .
Ostatnio jakoś się składa ze mam co chwila 3,0 tdi do naprawy od q7 do a6 i z vw nie mam dobrego zdania o tym silniku najgorsze jest q7 ale trup :P

Joey
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 59
Rejestracja: 12 lut 2019, 11:27
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Joey » 03 mar 2019, 00:53

pepi, to juz co kto woli wedle gustu &#128514; osobiście jezdze 4.2 fsi (nie dlatego ze sie psuje) w d4 ale wolalbym o niebo 4.2tdi ze względu na moment obrotowy
4.2 benzyna w porównaniu z clean dieslem nie jedzie &#128514;

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 03 mar 2019, 07:55

4.2 FSI D4 371 KM
0-100 km/h - 5.2 sek
100-160 km/h - 6.9 sek
0-200 km/h - 20.4 sek


4.2 TDI D4 350 KM
0-100 km/h - 5.2 sek
100-160 km/h - 7.8 sek
0-200 km/h - 21.7 sek.

I mówienie, że benzyna w porównaniu do diesla nie jedzie...

Joey
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 59
Rejestracja: 12 lut 2019, 11:27
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Joey » 03 mar 2019, 12:01

marekp750, kolego nie wiem skad bierzesz te dane ale nie sa one poprawne d4 4.2fsi - 5.7-5.8sekundy do 100
D4 4.2tdi clean diesel - 4.7sekundy to po pierwsze a po drugie diesel ma prawie 2x tyle momentu czyli 850nm a benzyna tylko 450! Co sprawia ze wyprzedzanie dieslem a benzyna to inna bajka.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 03 mar 2019, 12:16

Te twoje dotyczą wersji 385KM. 350KM ma powyżej 5s wg RaceLogica
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 03 mar 2019, 12:51

Panowie, mówimy o wyprzedzaniu czyli nie interesuje nas strikte 0-100 km/h.
Interesuje nas przedział powiedzmy 100-160 km/h.

4.2 FSI D4 371 KM ma ~6.9 sek
4.2 TDI D4 350 KM ma ~7.8 sek.

od 0-200 km/h FSI ma ponad 1 sek przewagi.

Często używa się tutaj stwierdzenia diesel ma więcej momentu. Musimy to
zmienić, nieprawda by diesle miały więcej momentu.
Za to stwierdzenie, że silniki doładowane mają więcej momentu obrotowego to fakt, po to się dodaje sprężarki.

Dlaczego tak się przyjęło, że silnik DIESLA ma więcej momentu, ponieważ za czasów
wprowadzenia doładowania w DIESEL nie było zbyt wiele doładowanych benzyn.
Chyba tylko w samochodach sportowych.

Jak weźmiemy doładowaną benzynę 4L V8 i 4.2V8 TDI to benzyna
robi TDI jak chce i kiedy chce. Już nawet wersje niedoładowane Pb są zbliżone
parametrami jazdy do diesel doładowany.


Czy ktoś z Was kiedyś miał okazję jechać silnikiem 1.9 diesel bez doładowania. SDI czy jakoś tak... porównajcie sobie to z silnikiem 1.8 benzyna.

SDI 1.9 będzie miało koło 130Nm
1.8 beznyna Audi koło 170 Nm (wziąłem z 1995 roku by nie zawyżać znacząco wyniku).

https://www.autocentrum.pl/dane-technic ... 1995-2000/

Dlaczego diesel ma niższy moment obrotowy niż benzyna (silniki bez doładownia)?

Joey
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 59
Rejestracja: 12 lut 2019, 11:27
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Joey » 03 mar 2019, 13:03

dice111, ja caly czas pisze o wersji clean diesel czyli 385km

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 03 mar 2019, 13:13

No tak, tylko porównujesz preFL D4 z FL D4. FL benzyna miała już doładowane V8, które zjada tego diesla.
Black Cars Matters

Joey
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 59
Rejestracja: 12 lut 2019, 11:27
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Joey » 03 mar 2019, 16:26

dice111, masz rację, porównuję tak bo nie jeździłem 4.0, a na autostradzie jechalem wlasnie 4.2fsi kontra 4.2tdi 385 i nie bylo szans

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 03 mar 2019, 16:48

Poniżej link do artykułu o D4 TDI 385 KM

https://www.automobile-catalog.com/car/ ... attro.html

4.2TDI 385KM
100-200 km/h - 15.3 sek

4.2 FSI 371 KM
100-200 km/h - 16.5 sek

FSI wolniejsze ale nie dużo tylko 1.2 sek (poprawka) między 100 a 200 km/h (w sumie 1 sek to 54 m różnicy przy 200 km/h).

I teraz wchodzimy na temat ile KM zginęło w tym 4.2FSI, że TDI 4.2 385 KM odjeżdżało jak chciało...
Ostatnio zmieniony 03 mar 2019, 17:33 przez marekp750, łącznie zmieniany 2 razy.

Joey
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 59
Rejestracja: 12 lut 2019, 11:27
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Joey » 03 mar 2019, 16:55

marekp750, u mnie wyplulo niecale 380 (nie mam seryjnego wydechu) 120tkm a pozatym 15,3 a 16,5 to chyba roznica 1,2sekundy a nie 0,8&#129296; ale i tak ta strona podaje bledne dane.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 03 mar 2019, 17:19

Macieju, to nie tak, że uważam, że 4.2TDI 385 KM nie jedzie... jak na taką limuzynę
to zacnie się odpycha bez dwóch zdań.

Ale chcę obronić wolnossące benzynowce, że z nimi nie jest tak źle.
Znane są problemy silników FSI z mocą.

Nagraj filmik z kamerką umieszczoną na kierownicy coś w tym stylu:



Dodam wskazania stopera. Może ktoś w FSI ma ochotę nagrać takie przyspieszenie do 200 km/h.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl