[D3 05 3.0TDI ] Przyspieszenie na 6 biegu
drago_o, kazde mozna ale diesla latwo i niskim kosztem, a wolnossaca benzyne? To nie opłacalne.
marekp750, dolicz jeszcze to ze wiekszosc 4.2 jest z gazem (przynajmniej w moim przypadku tak było) ktory zawsze troche opóźnia, ostatnio mierzylem przyspieszenie do 100 w mercedesie na gazie i na benzynie na tej samej drodze i byla roznica okolo 0.6sekundy. Ale tak jak pisalem przy wyprzedzaniu jest odczuwalna roznica pomiedzy 4.2 mpi a 3.0tdi
marekp750, dolicz jeszcze to ze wiekszosc 4.2 jest z gazem (przynajmniej w moim przypadku tak było) ktory zawsze troche opóźnia, ostatnio mierzylem przyspieszenie do 100 w mercedesie na gazie i na benzynie na tej samej drodze i byla roznica okolo 0.6sekundy. Ale tak jak pisalem przy wyprzedzaniu jest odczuwalna roznica pomiedzy 4.2 mpi a 3.0tdi
Panowie, mówimy o wyprzedzaniu czyli nie interesuje nas strikte 0-100 km/h.
Interesuje nas przedział powiedzmy 100-160 km/h.
4.2 FSI D4 371 KM ma ~6.9 sek
4.2 TDI D4 350 KM ma ~7.8 sek.
od 0-200 km/h FSI ma ponad 1 sek przewagi.
Często używa się tutaj stwierdzenia diesel ma więcej momentu. Musimy to
zmienić, nieprawda by diesle miały więcej momentu.
Za to stwierdzenie, że silniki doładowane mają więcej momentu obrotowego to fakt, po to się dodaje sprężarki.
Dlaczego tak się przyjęło, że silnik DIESLA ma więcej momentu, ponieważ za czasów
wprowadzenia doładowania w DIESEL nie było zbyt wiele doładowanych benzyn.
Chyba tylko w samochodach sportowych.
Jak weźmiemy doładowaną benzynę 4L V8 i 4.2V8 TDI to benzyna
robi TDI jak chce i kiedy chce. Już nawet wersje niedoładowane Pb są zbliżone
parametrami jazdy do diesel doładowany.
Czy ktoś z Was kiedyś miał okazję jechać silnikiem 1.9 diesel bez doładowania. SDI czy jakoś tak... porównajcie sobie to z silnikiem 1.8 benzyna.
SDI 1.9 będzie miało koło 130Nm
1.8 beznyna Audi koło 170 Nm (wziąłem z 1995 roku by nie zawyżać znacząco wyniku).
https://www.autocentrum.pl/dane-technic ... 1995-2000/
Dlaczego diesel ma niższy moment obrotowy niż benzyna (silniki bez doładownia)?
Interesuje nas przedział powiedzmy 100-160 km/h.
4.2 FSI D4 371 KM ma ~6.9 sek
4.2 TDI D4 350 KM ma ~7.8 sek.
od 0-200 km/h FSI ma ponad 1 sek przewagi.
Często używa się tutaj stwierdzenia diesel ma więcej momentu. Musimy to
zmienić, nieprawda by diesle miały więcej momentu.
Za to stwierdzenie, że silniki doładowane mają więcej momentu obrotowego to fakt, po to się dodaje sprężarki.
Dlaczego tak się przyjęło, że silnik DIESLA ma więcej momentu, ponieważ za czasów
wprowadzenia doładowania w DIESEL nie było zbyt wiele doładowanych benzyn.
Chyba tylko w samochodach sportowych.
Jak weźmiemy doładowaną benzynę 4L V8 i 4.2V8 TDI to benzyna
robi TDI jak chce i kiedy chce. Już nawet wersje niedoładowane Pb są zbliżone
parametrami jazdy do diesel doładowany.
Czy ktoś z Was kiedyś miał okazję jechać silnikiem 1.9 diesel bez doładowania. SDI czy jakoś tak... porównajcie sobie to z silnikiem 1.8 benzyna.
SDI 1.9 będzie miało koło 130Nm
1.8 beznyna Audi koło 170 Nm (wziąłem z 1995 roku by nie zawyżać znacząco wyniku).
https://www.autocentrum.pl/dane-technic ... 1995-2000/
Dlaczego diesel ma niższy moment obrotowy niż benzyna (silniki bez doładownia)?
Poniżej link do artykułu o D4 TDI 385 KM
https://www.automobile-catalog.com/car/ ... attro.html
4.2TDI 385KM
100-200 km/h - 15.3 sek
4.2 FSI 371 KM
100-200 km/h - 16.5 sek
FSI wolniejsze ale nie dużo tylko 1.2 sek (poprawka) między 100 a 200 km/h (w sumie 1 sek to 54 m różnicy przy 200 km/h).
I teraz wchodzimy na temat ile KM zginęło w tym 4.2FSI, że TDI 4.2 385 KM odjeżdżało jak chciało...
https://www.automobile-catalog.com/car/ ... attro.html
4.2TDI 385KM
100-200 km/h - 15.3 sek
4.2 FSI 371 KM
100-200 km/h - 16.5 sek
FSI wolniejsze ale nie dużo tylko 1.2 sek (poprawka) między 100 a 200 km/h (w sumie 1 sek to 54 m różnicy przy 200 km/h).
I teraz wchodzimy na temat ile KM zginęło w tym 4.2FSI, że TDI 4.2 385 KM odjeżdżało jak chciało...
Ostatnio zmieniony 03 mar 2019, 17:33 przez marekp750, łącznie zmieniany 2 razy.
Macieju, to nie tak, że uważam, że 4.2TDI 385 KM nie jedzie... jak na taką limuzynę
to zacnie się odpycha bez dwóch zdań.
Ale chcę obronić wolnossące benzynowce, że z nimi nie jest tak źle.
Znane są problemy silników FSI z mocą.
Nagraj filmik z kamerką umieszczoną na kierownicy coś w tym stylu:
Dodam wskazania stopera. Może ktoś w FSI ma ochotę nagrać takie przyspieszenie do 200 km/h.
to zacnie się odpycha bez dwóch zdań.
Ale chcę obronić wolnossące benzynowce, że z nimi nie jest tak źle.
Znane są problemy silników FSI z mocą.
Nagraj filmik z kamerką umieszczoną na kierownicy coś w tym stylu:
Dodam wskazania stopera. Może ktoś w FSI ma ochotę nagrać takie przyspieszenie do 200 km/h.