![]() |
![]() |
![]() |
[D2 96 4.2PB/LPG ] Wypadanie zapłonu na jednym
[D2 96 4.2PB/LPG ] Wypadanie zapłonu na jednym
Witam. Opiszę problem. Otóż moja A8 śmiga super do czasu jak się silnik bardzo dobrze rozgrzeje. Musi chwilkę być na 90 stopni aby problem się ujawnił. Wypada mi zapłon na 8 cylindrze bawię się już około miesiąca i już zaczynam mieć myśli o kompresji w cylindrze.
Robie bloki pomiarowe ( kanał 20 )i na 8 wypada zapłon. Ale wypada w ten sposób, że sterownik nie widzi problemu i nawet nie rejestruje błędu. Jest to około 10 zapłonów na minutę. Najwięcej go czuć na Drivie.
Co zrobiłem:
wymiana świec ( dała efekt poprawy na 10 dni )
podmiana cewki
podmiana modułu
sondy nowe BOSCH
Problem jest na LPG jak i PB i co ciekawe tylko na wolnych obrotach. Korekty poniżej 10 %
LPG regulowane tak, że odchyłka wynosi ledwie 3-5 %.
Lewe powietrze ? może ktoś już miał taki problem?
Robie bloki pomiarowe ( kanał 20 )i na 8 wypada zapłon. Ale wypada w ten sposób, że sterownik nie widzi problemu i nawet nie rejestruje błędu. Jest to około 10 zapłonów na minutę. Najwięcej go czuć na Drivie.
Co zrobiłem:
wymiana świec ( dała efekt poprawy na 10 dni )
podmiana cewki
podmiana modułu
sondy nowe BOSCH
Problem jest na LPG jak i PB i co ciekawe tylko na wolnych obrotach. Korekty poniżej 10 %
LPG regulowane tak, że odchyłka wynosi ledwie 3-5 %.
Lewe powietrze ? może ktoś już miał taki problem?
a wtryski podmieniałeś ? kable idące do modułów cewek sprawdzone? Ostateczność to kompresja. Powie już bardzo dużo .Kolmax1992 pisze:Problem jest na LPG jak i PB i co ciekawe tylko na wolnych obrotach
u mnie było podobnie. Błędu nie wywalało, ale w blokach było widać ewidentnie wypadanie zapłonu. Na 4tym cylindrze maiłem 8,5 bar a na innych po 11,5bar, więc różnica była ok. 3 między cylindrami, więc będzie już wyczuwalna na wolnych obrotach .
to nie jest zwykły napęd...to
[ Dodano: 2019-02-23, 13:47 ]
Chyba doszedłem do ładu. Znalazłem 3 potencjalne problemy. Wtyczka od sondy mokra i delikatnie pośniedziałe styki. Wtyczki wtryskiwaczy PB ok ale kabelki popękały po tylu latach, zrobiłem izolację. Później znalazłem lewe powietrze przewód do eżektora który jest zaraz obok silniczka krokowego był na opaskę sprężynową która straciła swoją moc. Przewód latał na boki luzem. Dałem nową zaciskową.
Na PB jest już ok spokój zero wypadania ale po przełączeniu na LPG wali już losowo więc stwierdzam, że moje pół roczne wtryski które mają około 15 tyś padły po zimie. Ale nie ma się co dziwić są to Valteki. Teraz kwestia gwarancji lub dopłaty przynajmniej na AC W01 bo to już 3 komplet wtrysków a Audi posiadam 5 lat więc są wielką kaszaną
Wtryskiwacze u mnie padły zapewne tak szybko ponieważ w zimie miałem problemy z dogrzaniem reduktorów i szedł zimny gaz więc ich żywotność bardzo spadła
Chyba doszedłem do ładu. Znalazłem 3 potencjalne problemy. Wtyczka od sondy mokra i delikatnie pośniedziałe styki. Wtyczki wtryskiwaczy PB ok ale kabelki popękały po tylu latach, zrobiłem izolację. Później znalazłem lewe powietrze przewód do eżektora który jest zaraz obok silniczka krokowego był na opaskę sprężynową która straciła swoją moc. Przewód latał na boki luzem. Dałem nową zaciskową.
Na PB jest już ok spokój zero wypadania ale po przełączeniu na LPG wali już losowo więc stwierdzam, że moje pół roczne wtryski które mają około 15 tyś padły po zimie. Ale nie ma się co dziwić są to Valteki. Teraz kwestia gwarancji lub dopłaty przynajmniej na AC W01 bo to już 3 komplet wtrysków a Audi posiadam 5 lat więc są wielką kaszaną

Wtryskiwacze u mnie padły zapewne tak szybko ponieważ w zimie miałem problemy z dogrzaniem reduktorów i szedł zimny gaz więc ich żywotność bardzo spadła

Valteki to prosto wtryski do obsługi. Kiedyś w A4 wytrzymały mi 50kkm tyle że dużo tras robiłem.
Ty wystarczy kupić zegar do pomiaru skoku tłoczka za 70zl i zestaw naprawczy do wtrysków za chyba 60-80zl (tam masz nowe tłoczki, sprężynki i oringi) i tyle. Ustawiasz skok tłoczka z pomoca śruby regulacyjnej na 5mm i wsio.
Jedyna wada tych wtrysków to często się rozkalibrowują
Ale ja też bym poszedł w barracuda
Ty wystarczy kupić zegar do pomiaru skoku tłoczka za 70zl i zestaw naprawczy do wtrysków za chyba 60-80zl (tam masz nowe tłoczki, sprężynki i oringi) i tyle. Ustawiasz skok tłoczka z pomoca śruby regulacyjnej na 5mm i wsio.
Jedyna wada tych wtrysków to często się rozkalibrowują

Ale ja też bym poszedł w barracuda

to nie jest zwykły napęd...to
to masz je słabej jakości
ja tego troszkę zrobiłem i powiem tak kiedyś były tak zachwalane hany i zakładało się je i one padały po 40 tys -60 max były też montowane apisy ale to gwiazda jednego sezonu były te to padały jak muchy cewki ich .
Baraki w miarę ok to nie znaczy że nie padają bo padają lecz mi jeszcze żadna nie padła w tych autach co ja robiłem .
A jedno ma już 100 tys nawet

ja tego troszkę zrobiłem i powiem tak kiedyś były tak zachwalane hany i zakładało się je i one padały po 40 tys -60 max były też montowane apisy ale to gwiazda jednego sezonu były te to padały jak muchy cewki ich .
Baraki w miarę ok to nie znaczy że nie padają bo padają lecz mi jeszcze żadna nie padła w tych autach co ja robiłem .
A jedno ma już 100 tys nawet
Błędny trop jednak z wtryskami LPG. Po przełożeniu cewki z cyl 8 na 7 wypada teraz na 7 więc cewki. Wskazania cewek na LPG na 4 sztukach mam od 1.100V do 1,300V co znacznie odbiega od innych które mają od 0,3 do max 0,7. Czyli cewki kaput?
[ Dodano: 2019-03-06, 15:16 ]
Dla tych co by szukali. Na ciepłym słychać typowe "walenie iskry" w gdzieś w obudowe. Czekam na cewki i sprawdzę. Co ciekawe jest to BERU Germany ( prawdopodobnie chiny )
[ Dodano: 2019-09-23, 17:04 ]
Okazało się, że była nieszczelność na dolocie
[ Dodano: 2019-03-06, 15:16 ]
Dla tych co by szukali. Na ciepłym słychać typowe "walenie iskry" w gdzieś w obudowe. Czekam na cewki i sprawdzę. Co ciekawe jest to BERU Germany ( prawdopodobnie chiny )
[ Dodano: 2019-09-23, 17:04 ]
Okazało się, że była nieszczelność na dolocie