części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 08 4.2TDI ] Nieprawidłowy odczyt poziomu akumulatora p

MichałABG
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 58
Rejestracja: 23 kwie 2015, 16:41
Lokalizacja: Wadowice

[D3 08 4.2TDI ] Nieprawidłowy odczyt poziomu akumulatora p

Post autor: MichałABG » 17 mar 2019, 15:19

Witam, mam następujący problem. Ostatnio wymieniłem akumulator na nowy, został zakodowany jak trzeba. Jest jeden problem, mianowicie po godzinie komputer pokazuje, że poziom akumulatora wynosi 60%. Po 24 czy 48h też pokazuje 60%. Akumulator jest wtedy na pewno pełny, widać to nawet po tym jak auto odpala, tzn. rozrusznik kręci jak dziewica. Sterownik wyłącza też po takim czasie niektóre funkcje jak np. oświetlenie zewnętrzne. Akumulator był kodowany na nowo przy pokazującym poziomie 60%, po zakodowaniu pokazał 100% lecz po zgaszeniu auta i włączeniu go za trochę ponad godzinę jest ta sama sytuacja co powyżej. Prąd nigdzie nie ucieka bo to było sprawdzane. Miał ktoś taką sytuację? Gdzie szukać przyczyny? Mam nadzieje, że ktoś da jakąś radę bo szkoda nowego akumulatora, a wydaje mi się że jak komputer widzi że jest niepełny to alternator ładuje go inaczej niż jakby był według niego pełny (jeśli się mylę to wyprowadźcie mnie z błędu). Liczę na pomoc, dzięki i pozdrawiam.

[ Dodano: 2019-03-17, 15:19 ]
Dodam, że na akumulatorze jest to tzw. oko, które pokazuje stan naładowania akumulatora. Jest ono zielone, czyli jest pełny. A komputer i tak pokazuje to magiczne 60%.

walus30

Re: Nieprawidłowy odczyt poziomu akumulatora p

Post autor: walus30 » 17 mar 2019, 19:57

MichałABG pisze:Witam, mam następujący problem. Ostatnio wymieniłem akumulator na nowy, został zakodowany jak trzeba. Jest jeden problem, mianowicie po godzinie komputer pokazuje, że poziom akumulatora wynosi 60%. Po 24 czy 48h też pokazuje 60%. Akumulator jest wtedy na pewno pełny, widać to nawet po tym jak auto odpala, tzn. rozrusznik kręci jak dziewica. Sterownik wyłącza też po takim czasie niektóre funkcje jak np. oświetlenie zewnętrzne. Akumulator był kodowany na nowo przy pokazującym poziomie 60%, po zakodowaniu pokazał 100% lecz po zgaszeniu auta i włączeniu go za trochę ponad godzinę jest ta sama sytuacja co powyżej. Prąd nigdzie nie ucieka bo to było sprawdzane. Miał ktoś taką sytuację? Gdzie szukać przyczyny? Mam nadzieje, że ktoś da jakąś radę bo szkoda nowego akumulatora, a wydaje mi się że jak komputer widzi że jest niepełny to alternator ładuje go inaczej niż jakby był według niego pełny (jeśli się mylę to wyprowadźcie mnie z błędu). Liczę na pomoc, dzięki i pozdrawiam.

[ Dodano: 2019-03-17, 15:19 ]
Dodam, że na akumulatorze jest to tzw. oko, które pokazuje stan naładowania akumulatora. Jest ono zielone, czyli jest pełny. A komputer i tak pokazuje to magiczne 60%.
Ja do D4 włożyłem w ASO nowe aku, nikt nic nie kodował i jest Ok.
Może masz gowniane Ako

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nieprawidłowy odczyt poziomu akumulatora p

Post autor: maciu » 17 mar 2019, 22:10

MichałABG pisze:Witam, mam następujący problem. Ostatnio wymieniłem akumulator na nowy, został zakodowany jak trzeba. Jest jeden problem, mianowicie po godzinie komputer pokazuje, że poziom akumulatora wynosi 60%. Po 24 czy 48h też pokazuje 60%. Akumulator jest wtedy na pewno pełny, widać to nawet po tym jak auto odpala, tzn. rozrusznik kręci jak dziewica. Sterownik wyłącza też po takim czasie niektóre funkcje jak np. oświetlenie zewnętrzne. Akumulator był kodowany na nowo przy pokazującym poziomie 60%, po zakodowaniu pokazał 100% lecz po zgaszeniu auta i włączeniu go za trochę ponad godzinę jest ta sama sytuacja co powyżej. Prąd nigdzie nie ucieka bo to było sprawdzane. Miał ktoś taką sytuację? Gdzie szukać przyczyny? Mam nadzieje, że ktoś da jakąś radę bo szkoda nowego akumulatora, a wydaje mi się że jak komputer widzi że jest niepełny to alternator ładuje go inaczej niż jakby był według niego pełny (jeśli się mylę to wyprowadźcie mnie z błędu). Liczę na pomoc, dzięki i pozdrawiam.

[ Dodano: 2019-03-17, 15:19 ]
Dodam, że na akumulatorze jest to tzw. oko, które pokazuje stan naładowania akumulatora. Jest ono zielone, czyli jest pełny. A komputer i tak pokazuje to magiczne 60%.
sprawdź napięcie - możesz sobie zostawić w gniezdzie zapalniczki taki dynks co cały czas
pokazuje (pobór ma znikomy), widać tez przy okazji ile zajmuje mu dojście do stanu
prawie/pełnego naładowania (napięcie wraca do 14,3 - 14,5)

byc może akumulator nowy który ci zasadzono nie był do pełna naładowany wtedy warto
doładować na aucie lub poza i zakodować ponownie (wtedy BEM wie że jest 100%
i to jest dla niego punkt odniesienia od którego sobie liczy
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

MichałABG
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 58
Rejestracja: 23 kwie 2015, 16:41
Lokalizacja: Wadowice

Re: Nieprawidłowy odczyt poziomu akumulatora p

Post autor: MichałABG » 17 mar 2019, 22:19

walus30 pisze: Ja do D4 włożyłem w ASO nowe aku, nikt nic nie kodował i jest Ok.
Może masz gowniane Ako
jakbym z każdą rzeczą leciał do ASO to za głupią wymianę postojówek zapłaciłbym ponad 500zł także dzięki.

Co do poboru prądu w spoczynku to tak jak pisałem w pierwszym poście wszystko jest ok, gdyż było to sprawdzane. Akumulator był kodowany na nowo przy wartości 60%, po kodowaniu wskazał 100%. Może spróbuję tak jak mówisz zakodować go na nowo po naładowaniu do 100%, może wtedy zaskoczy prawidłowo.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 17 mar 2019, 22:39

ja nie mówię o mierzeniu prądu tylko napięcia to raz - to też sporo mówi o kondycji
akumulatora

dwa - kodowanie akku jako nowy mówi tylko ABMowi że ten akumulator jest naładowany
na full - to jest jego poziom odniesienia od którego sobie mierzy ile weszło i ile wyszło
nie ma innej wiedzy dla niego

kodowanie jako nowy przy stanie 60% na MMI to ruletka

podładuj (może być w ostateczności odpowiednio długą trasą w aucie) i wtedy zakoduj jako nowy

jak dalej tak będzie to albo akku nie trzyma napięcia po postoju albo pomiary
uciekającego prądu nie były dobre albo BEM kaputt
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 20 mar 2019, 07:13

walus30

Twoje zdanie To twoje zdanie i oczywiscie mozesz je mieć ale kazdy nowo zakupiony aku dobrze jest podladować do pelna i wtedy dopiero kodowac.Nigdy nie wiesz jaką droge ta bateria przeszła i jak dlugo leżała po magazynach.
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

walus30

Post autor: walus30 » 20 mar 2019, 08:00

leon0376 pisze:walus30

Twoje zdanie To twoje zdanie i oczywiscie mozesz je mieć ale kazdy nowo zakupiony aku dobrze jest podladować do pelna i wtedy dopiero kodowac.Nigdy nie wiesz jaką droge ta bateria przeszła i jak dlugo leżała po magazynach.
Bardzo często kupuje nowe akumulatory i nie zdarzyło mi się ładować. A jak, któryś od początku "miał braki " szedł na reklamację i wymianę. Nowy akumulator ma być w 100% sprawny, nie interesują mnie "leżaki"

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 20 mar 2019, 09:12

Wątek jest o D3 gdzie mamy "menedżera energii " któremu trzeba poprawnie zakodowac stan aku a pewnosci nigdy nie ma ile aku "lezakowal"
Ostatnio zmieniony 23 mar 2019, 06:43 przez leon0376, łącznie zmieniany 1 raz.
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

MichałABG
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 58
Rejestracja: 23 kwie 2015, 16:41
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: MichałABG » 22 mar 2019, 22:20

Napięcie na akumulatorze jest dobre (14,25). Kodowany na nowo przy 100%, nic nie dało.

Jedno pytanie mam dodatkowe. Gdy akumulator nie jest pełny (pokazuje te 60%) to sterownik wyłącza klapę bagażnika, oświetlenie zewnętrzne, ale za to zawsze gdy otwieram drzwi zapalają się lampki w suficie, mimo tego że mam to wyłączone. Gdy to wyłączę i po jakimś czasie znów otworzę auto gdy w teorii nie jest naładowane na full to te lampki w suficie znów się zaświecają mimo że je wyłączałem wcześniej. Nie powinno być na odwrót? Że gdy akumulator nie jest pełny to nie powinien tego włączyć, a właśnie wtedy się to włącza a gdy akumulator ma 100% to te lampki w suficie się nie włączają. Możliwe że sterownik wariuje?

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 23 mar 2019, 06:48

Wymien sterownik nad aku. Tylko na taki z literka "C" na końcu.
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

greg26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 423
Rejestracja: 11 lut 2010, 22:06
Lokalizacja: GA

Post autor: greg26 » 24 mar 2019, 12:10

Każdy punkt sprzedający aku ma tester,który wskazuje poziom % naładowania aku oraz ilość amperów.Skoro to nowy aku udaj się do miejsca w którym kupowałeś i poproś o sprawdzenie i wydruk.Jeśli aku jest dobry to tak jak kolega leon napisał wymień sterownik (też wymieniałem na ten z literą C).

marki500
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 27 mar 2019, 09:44
Lokalizacja: POMORSKIE

Post autor: marki500 » 27 mar 2019, 12:11

Witam, mam bardzo podobny problem z nowym akumulatorem.
Audi A8 d3 4,2 benzyna. W 2018 kupiłem nowy aku. po VIN sprawdzony i dopasowany,
kodowany po założeniu nie wiem przy jakim stanie naładowania, około pół roku było OK, do pierwszych przymrozków - ( może zbieg okoliczności z tą temperaturą ).
Pojawił się problem tego typu: Po nocy auto nie otwiera się ( po zbliżeniu ręki pod klamkę) tylko z kluczyka.
po odpaleniu stan akumulatora 1 kreska i świeci się na desce żółta kontrolna Akumulatora.
Dziwne że auto w ogóle odpala przy tak niskim stanie aku. Kolejny dziwny objaw to szybkość naładowania akumulatora - wystarcz około 15-20 minut i na mmi pokazuje stan 100 % naładowania. na koniec dnia stan 100% z rana od nowa taka sama sytuacja stan aku. 1 kreska. Dodam że przez pewien okres z rana jest ok a nie wiadomo skąd znowu to samo.

A jeszcze jedna ważna sprawa akumulator został oddany na reklamację i po sprawdzeniu, testach - oddali mi aku. jako sprawny - reklamacja bezzasadna. W czasie reklamacji miałem pożyczony akumulator - przez około 2 tygodnie OK a później taka sama sytuacja co z moim akumulatorem.

Proszę o pomoc co siadło, ewentualnie co do wymiany lub sprawdzenia.

MichałABG
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 58
Rejestracja: 23 kwie 2015, 16:41
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: MichałABG » 01 maja 2019, 13:17

Problem rozwiązany. Winnym okazał się być główny sterownik MMI, został on wymieniony i wszystko hula jak należy.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 01 maja 2019, 20:17

to bardzo ciekawe

MMi ani nie zarządza energią ani nie ma wpływu na ładowanie...

ciekawe czy problem nie powróci
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 01 maja 2019, 21:29

MichałABG pisze:sterownik MMI, został on wymieniony
A CP było ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl