[D3 ALL ] Xenony ksenony ksenon xenon - sprawdzenie
- club-iguana
- Forum Audi A8
- Posty: 245
- Rejestracja: 27 kwie 2010, 10:58
- Lokalizacja: Brzozowa/WGM
[D3 ALL ] Xenony ksenony ksenon xenon - sprawdzenie
Czy ktoś wie lub ma pomysł jak sprawdzić czy światełka świecą z prawidłową jasnością? Coś mi się wydaje, że moje się kończą :-( A może ktoś się zajmuje światełkami i może mi coś polecić?
Ostatnio zmieniony 28 mar 2013, 00:28 przez club-iguana, łącznie zmieniany 2 razy.
CCCO A8 D2 4.2 '96 -> Allroad 2,7T '02 -> A8L D3 4.2 '04 - to wszystko już było.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 313
- Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
- Lokalizacja: wielkopolska/ Piła
Jak ja moje wyciągałem to stare żarniki miały mleczny kolor, a nowe były przeźroczyste :mrgreen:
Do sprawdzania jasności światła służy lumenomierz, ale pomiar nim raczej nie wchodzi w grę :mrgreen: jeżeli chce Ci się wyciągać lampę (niewiem czy konieczne) sprawdz w jakim stanie są odbłyśniki soczewek (ten chrom) jak jest matowy to do chromowania
Do sprawdzania jasności światła służy lumenomierz, ale pomiar nim raczej nie wchodzi w grę :mrgreen: jeżeli chce Ci się wyciągać lampę (niewiem czy konieczne) sprawdz w jakim stanie są odbłyśniki soczewek (ten chrom) jak jest matowy to do chromowania
Ostatnio zmieniony 13 lis 2010, 21:59 przez przemoR888, łącznie zmieniany 1 raz.
trzeba sobie skombinować takie lustereczko ala dentystyczne bo inaczej tego nie widać, trzeba wyjąć palnik i tam wsadzić lustereczko i popatrzeć na górną stronę odbłyśnika, po kilku latach wygląda w tym miejscu jak klosz lampy naftowej :-|
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
sprawdź na stronie producenta jaki mają czas pracy, powinien być podany spadek natężenia oświetlenia z czasem; ksenony wymienia się po przepracowaniu określonej ilości godzin nie jak padną. Przykład świetlówek - czas pracy 10000h, spadek do 60% po 4000-6000h - zaleznie od producenta. Regułą jest szybkie padanie chińszczyzny itp .
Lampy renomowanych producentów dłużej utrzymują nominalny strumień świetlny, ale są droższe.
Lampy renomowanych producentów dłużej utrzymują nominalny strumień świetlny, ale są droższe.
- club-iguana
- Forum Audi A8
- Posty: 245
- Rejestracja: 27 kwie 2010, 10:58
- Lokalizacja: Brzozowa/WGM
a może po prostu jest możliwość wyjęcia reflektora , rozebrania go i wyczyszczenia .
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ja właśnie regenerowałem lustra w swoich światłach.
Ciężko tam normalnie zajrzeć, bez demontażu i rozbiórki reflektora. Można spróbować przez otwór mocujący świetlówkę przy pomocy lusterka dentystycznego. Ja zajrzałem tam innym sprzętem i zrobiłem sobie fotki.
Tak wyglądało lustro, które jest za soczewką w moich reflektorach.
Wyraźnie wypalona (zmatowiona) góra nad świetlówką, czego oczywiście nie da się wyczyścić.
i dla porównania zupełnie lustrzany dół
Tak jak powiedział kolega dwa posty wyżej wyżej, wymienianie żarówek/świetlówek przy zmatowionych lustrach nic nie daje.
Efekt po regeneracji robi na człowieku wrażenie. Teraz dopiero wiem, że mam w aucie światła.
Ciężko tam normalnie zajrzeć, bez demontażu i rozbiórki reflektora. Można spróbować przez otwór mocujący świetlówkę przy pomocy lusterka dentystycznego. Ja zajrzałem tam innym sprzętem i zrobiłem sobie fotki.
Tak wyglądało lustro, które jest za soczewką w moich reflektorach.
Wyraźnie wypalona (zmatowiona) góra nad świetlówką, czego oczywiście nie da się wyczyścić.
i dla porównania zupełnie lustrzany dół
Tak jak powiedział kolega dwa posty wyżej wyżej, wymienianie żarówek/świetlówek przy zmatowionych lustrach nic nie daje.
Efekt po regeneracji robi na człowieku wrażenie. Teraz dopiero wiem, że mam w aucie światła.
tyle, ze z zewnątrz tego nie widać, i tak wielu się nabiera kupując na giełdach używane lampy, sprzedawca z zewnątrz pastą polerską przeleci szkło i lampa wygląda niemal jak nowa - klient płaci kasę a lampa i tak świeci jak dynamo od roweru :-D , jeszcze lepiej jest w przypadku soczewkowych , w soczewce jest na tyle ciasno, że temperatura nad żarówką/palnikiem jest sporo wyższa niż w tradycyjnych konstrukcjach a na dodatek od przodu jest bardzo grube szkło (soczewki) które "świetnie" zasłania najważniejszy element lampy - odbłyśnik wewnątrz głównie nad palnikiem. dlatego wcześniej pisałem że taką lampę można sprawdzić jedynie bawiąc się w dentystę :-D
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Witajcie, ja trochę z innej beczki, ale nie chaiałem tworzyć nowego tematu, bo de facto chodzi o ksenon.
Po uruchomieniu auta następuje test ksenonów (góra - dół lub lewo - prawo przy skrętnych). U mnie test wykonuje się za każdym razem, ale czasami prawy ksenon zawiesza się w pozycji dolnej. Czy to oznacza, że uszkodzony jest czujnik (ten przy wahaczu) poziomowania, czy może coś innego ?
Dodam, że właśnie ten prawy czujnik jest jakoś podejrzanie "rozklekotany". Podpowiedzcie Koledzy, czy to możliwe, że to właśnie jest przyczyna ?
Pozdrawiam
Po uruchomieniu auta następuje test ksenonów (góra - dół lub lewo - prawo przy skrętnych). U mnie test wykonuje się za każdym razem, ale czasami prawy ksenon zawiesza się w pozycji dolnej. Czy to oznacza, że uszkodzony jest czujnik (ten przy wahaczu) poziomowania, czy może coś innego ?
Dodam, że właśnie ten prawy czujnik jest jakoś podejrzanie "rozklekotany". Podpowiedzcie Koledzy, czy to możliwe, że to właśnie jest przyczyna ?
Pozdrawiam