Paliwo "premium"
Paliwo "premium"
Witajcie czy opłaca sie lać paliwo tzw premium, czyli zamiast zwykłego diesla lać verve? Z tego co słyszałem to duzo osob mowi ze wiecej km zrobimy na vervie, ale tez ze jest to paliwo bardziej suche i szkodliwe dla wtryskiwaczy. Jest ktoś w temacie i powie czy warto doplacac okolo 30gr za drozsze paliwo czy to po prostu ściema i nie ma zadnej roznicy miedzy verva a ekodieslem?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 109
- Rejestracja: 01 paź 2012, 21:29
- Lokalizacja: Konin
Możliwe że nie oczekujesz takiej odpowiedzi ale napiszę ci jak to wygląda wg mnie:
Każde paliwo które leży długo starzeje się, kiedyś w starym tdi testowałem takie co leżało w beczce na dworze 3 lata, auto miało z 30% mniej mocy, mega dymiło mimo że silnik seria ze sprawnym przepływomierzem i turbiną. Przy zakupie paliwa większość patrzy na cenę i te droższe niestety leżą dużo dłużej. Dodam że kiedyś sam rozmawiałem na ten temat z Mariuszem z goodhope.pl, z tego co pamiętam to mówił że ktoś tam testował u niego właśnie zwykłe paliwo i jakieś premium. Różnice wyszły w granicy błędu pomiarowego, większa różnica wychodziła przy zmianie temperatury na dworze o 15*C
Każde paliwo które leży długo starzeje się, kiedyś w starym tdi testowałem takie co leżało w beczce na dworze 3 lata, auto miało z 30% mniej mocy, mega dymiło mimo że silnik seria ze sprawnym przepływomierzem i turbiną. Przy zakupie paliwa większość patrzy na cenę i te droższe niestety leżą dużo dłużej. Dodam że kiedyś sam rozmawiałem na ten temat z Mariuszem z goodhope.pl, z tego co pamiętam to mówił że ktoś tam testował u niego właśnie zwykłe paliwo i jakieś premium. Różnice wyszły w granicy błędu pomiarowego, większa różnica wychodziła przy zmianie temperatury na dworze o 15*C
no ja jestem innego zdania, miałem szanse przetestować ową ,,verve,,. nigdy nie wierzyłem w te super paliwo, testowałem to na aucie służbowymi powiem ci że po zalaniu tego paliwa w auto wleciało ze 50 koni, przyspieszało o niebo lepiej , spaliło pare litrów miej na 100 ogólnie na wielki plus, uważam że warto pare groszy więcej dopłacić a w efekcie masz żwawsze auto i mniejsze spalanie
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
w jakie auto to wlewałeś, że piszesz o 50KM i kilkulitrowym zmniejszeniu spalania na 100km?pb41ns pisze:no ja jestem innego zdania, miałem szanse przetestować ową ,,verve,,. nigdy nie wierzyłem w te super paliwo, testowałem to na aucie służbowymi powiem ci że po zalaniu tego paliwa w auto wleciało ze 50 koni, przyspieszało o niebo lepiej , spaliło pare litrów miej na 100 ogólnie na wielki plus, uważam że warto pare groszy więcej dopłacić a w efekcie masz żwawsze auto i mniejsze spalanie
Do A8 leję tylko paliwo premium na stacjach Statoil lub Orlen.
W A6 C4 z silnikiem AEL testowałem zachowanie na zwykłym paliwie oraz na paliwach premium. Różnicy w mocy nie odczułem (może badania na hamowni by to powietrdziły), za to w odgłosach spalania było czuć różnicę - silnik w trakcie pracy mniej "dzwonił", rozwijał moc tak elastycznie i jak na mocje ucho pracował ciszej.
Największe różnice w paliwach zwykłych i premium widać po zdemontowaniu i rozebraniu filtra paliwa - wrzucałem już fotki. Paliwa premium są czystsze i zawierają mniej osadów - to było widać po rozbiórce filtrów paliwa po roku eksploatacji.
W A6 C4 z silnikiem AEL testowałem zachowanie na zwykłym paliwie oraz na paliwach premium. Różnicy w mocy nie odczułem (może badania na hamowni by to powietrdziły), za to w odgłosach spalania było czuć różnicę - silnik w trakcie pracy mniej "dzwonił", rozwijał moc tak elastycznie i jak na mocje ucho pracował ciszej.
Największe różnice w paliwach zwykłych i premium widać po zdemontowaniu i rozebraniu filtra paliwa - wrzucałem już fotki. Paliwa premium są czystsze i zawierają mniej osadów - to było widać po rozbiórce filtrów paliwa po roku eksploatacji.
Auto w którym to testowałem to Mercedes Vario z 2001 roku z silnikiem 3 litrowymmambaw pisze:w jakie auto to wlewałeś, że piszesz o 50KM i kilkulitrowym zmniejszeniu spalania na 100km?pb41ns pisze:no ja jestem innego zdania, miałem szanse przetestować ową ,,verve,,. nigdy nie wierzyłem w te super paliwo, testowałem to na aucie służbowymi powiem ci że po zalaniu tego paliwa w auto wleciało ze 50 koni, przyspieszało o niebo lepiej , spaliło pare litrów miej na 100 ogólnie na wielki plus, uważam że warto pare groszy więcej dopłacić a w efekcie masz żwawsze auto i mniejsze spalanie
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
-
- Forum Audi A8
- Posty: 109
- Rejestracja: 01 paź 2012, 21:29
- Lokalizacja: Konin
-
- Forum Audi A8
- Posty: 109
- Rejestracja: 01 paź 2012, 21:29
- Lokalizacja: Konin
-
- Forum Audi A8
- Posty: 109
- Rejestracja: 01 paź 2012, 21:29
- Lokalizacja: Konin
-
- Forum Audi A8
- Posty: 127
- Rejestracja: 28 gru 2017, 06:48
- Lokalizacja: Nowe Skalmierzyce k. Kalisza
W moim A8 po zrobieniu 20 tyś. km. na paliwach premium głównie ze Statoil i CircleK bo nie posiadają domieszek BIO przestały wyskakiwać błędy w turbo i klapach kolektora i silnik ma bardziej dżwięczna - czystą pracę. Spalanie + - mniejsze o 10%. Z kolei w ciężarowym Mercedesie silnik na tym paliwie osiaga pełną moc juz przy lekkim dodaniu gazu i przy rozpędzaniu go nie muszę deptać gazu do podłogi.
Do A8 to trzeba dorosnąć - emocjonalnie. Było parę VW, 80 b3, A6c5, i w końcu ONA- 8semka.