części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 08 4.2TDI ] Auto wibruje przy hamowaniu

TommyA8L
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 264
Rejestracja: 10 paź 2016, 21:34
Lokalizacja: Wroclaw

[D3 08 4.2TDI ] Auto wibruje przy hamowaniu

Post autor: TommyA8L » 25 maja 2019, 10:16

Witam,

Mam problem, ktory najbardziej odczuwalny jest przy hamowaniu w granicach 100-120kmh, ze autem (i kierownica) trzepie jakby tarcze byly krzywe.
Kola sa wywazone, nowe w miare tarcze. Tylne wymienilem rok temu i problem byl i myslalem, ze przednie sa wowczas krzywe ale niedawno przednie wymienilem i problem istnieje. Tarcze i klocki ATE.
Co sprawdzic?
Czy to bankowo, ze tarcze sa krzywe i do wymiany?

Dzieki.
Ostatnio zmieniony 25 maja 2019, 11:20 przez TommyA8L, łącznie zmieniany 1 raz.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 25 maja 2019, 10:58

Sprawdź w jakim stanie jest wahacz, banan
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 25 maja 2019, 21:00

TommyA8L pisze:Czy to bankowo, ze tarcze sa krzywe i do wymiany?
Niekoniecznie ale i nowe tarcze też można szybko zajechać jeżeli wystąpił błąd w montażu lub docieraniu tarcz.
Problem może też wynikać z krzywej piasty, wybitego zawieszenia itp.

TommyA8L
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 264
Rejestracja: 10 paź 2016, 21:34
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: TommyA8L » 26 maja 2019, 20:47

danishow pisze:
TommyA8L pisze:Czy to bankowo, ze tarcze sa krzywe i do wymiany?
Niekoniecznie ale i nowe tarcze też można szybko zajechać jeżeli wystąpił błąd w montażu lub docieraniu tarcz.
Problem może też wynikać z krzywej piasty, wybitego zawieszenia itp.
Podejrzewam, ze tylne tarcze niedobrze zamontowane byly. Mozliwe, ze przez tylne tez?

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 27 maja 2019, 19:34

zmierz bicie samych piast
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

TommyA8L
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 264
Rejestracja: 10 paź 2016, 21:34
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: TommyA8L » 27 maja 2019, 19:50

maciu pisze:zmierz bicie samych piast
Ok a jak to sie robi bo na podnosniku jak kolami pokreci sie (na wlacznym silniku) to tryb podnosnika sie wylacza automatycznie...
Dzieki

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 27 maja 2019, 20:14

zdejmujesz tarcze zpinasz czujnik zegarowy i mierzysz na brzegu

u mnie po wymianie piast i tarcz jest gigantyczna poprawa
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

TommyA8L
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 264
Rejestracja: 10 paź 2016, 21:34
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: TommyA8L » 29 maja 2019, 00:58

maciu pisze:zdejmujesz tarcze zpinasz czujnik zegarowy i mierzysz na brzegu

u mnie po wymianie piast i tarcz jest gigantyczna poprawa

Ok dzieki. Czyli krzywe piasty byly u Ciebie?

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 29 maja 2019, 07:19

No tak ale krzywa piasta jest odczuwalna zawsze a nie tylko przy chamowaniu, sam mówiłeś że problem przy chamowaniu wystepuje
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

TommyA8L
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 264
Rejestracja: 10 paź 2016, 21:34
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: TommyA8L » 29 maja 2019, 07:50

pb41ns pisze:No tak ale krzywa piasta jest odczuwalna zawsze a nie tylko przy chamowaniu, sam mówiłeś że problem przy chamowaniu wystepuje
Dokladnie i to najbardzej w przedziale 90-120kmh chociaz wczoraj na trasie zauwazylem ze jak jade po autostradzie to tez troche wibruje le nie tak mocno jak przy hamowaniu

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 29 maja 2019, 15:36

pb41ns pisze:No tak ale krzywa piasta jest odczuwalna zawsze a nie tylko przy chamowaniu, sam mówiłeś że problem przy chamowaniu wystepuje
tarcze krzywe miałem (podejrzenie że pokrzywiły się też od
krzywych piast których do końca nie dało się pomierzyć - opisywałem)
a bez hamowania wszystko było w porządku
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

TommyA8L
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 264
Rejestracja: 10 paź 2016, 21:34
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: TommyA8L » 29 maja 2019, 16:45

maciu pisze:
pb41ns pisze:No tak ale krzywa piasta jest odczuwalna zawsze a nie tylko przy chamowaniu, sam mówiłeś że problem przy chamowaniu wystepuje
tarcze krzywe miałem (podejrzenie że pokrzywiły się też od
krzywych piast których do końca nie dało się pomierzyć - opisywałem)
a bez hamowania wszystko było w porządku
Ok dzieki. Czyli najpierw piast wymienic? I to chyba wszystkie?

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 29 maja 2019, 19:35

najpierw pomierzyć tarcze i piasty

bez sensu pakowac się w koszty bez sprawdzenia
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

KuBa926
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:33
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: KuBa926 » 03 cze 2019, 18:14

Tommy mam identyczny problem jak ty wibracje pomiędzy 90-120 km/h przy hamowaniu. Wymieniłem już tarcze klocki przód tył, sprawdzone piasty, górne wahacze wymienione dolne idealne i problem dalej występuje jedyna opcja to jeszcze maglownica na włączonym aucie jak kręcisz kierownicą energicznie prawo lewo (ale tak tylko 5cm w jedną i później drugą) słychać u ciebie lekki stuk z podszybia ??

TommyA8L
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 264
Rejestracja: 10 paź 2016, 21:34
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: TommyA8L » 03 cze 2019, 18:19

KuBa926 pisze:Tommy mam identyczny problem jak ty wibracje pomiędzy 90-120 km/h przy hamowaniu. Wymieniłem już tarcze klocki przód tył, sprawdzone piasty, górne wahacze wymienione dolne idealne i problem dalej występuje jedyna opcja to jeszcze maglownica na włączonym aucie jak kręcisz kierownicą energicznie prawo lewo (ale tak tylko 5cm w jedną i później drugą) słychać u ciebie lekki stuk z podszybia ??
Tez mi mowili w jednym miejscu, ze to maglownica do wymiany/regeneracji. Tez jak jade na prostej i lekko krece w prawo lub lewo to czuje wibracje w kierownicy jakby kola bymy nie wywaznone.
No nic zamowilem czujnik zegarowy i w czwartek bede w warsztacie i pomierze tarcze i piasty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl