[D3 08 4.2TDI ] Auto wibruje przy hamowaniu
[D3 08 4.2TDI ] Auto wibruje przy hamowaniu
Witam,
Mam problem, ktory najbardziej odczuwalny jest przy hamowaniu w granicach 100-120kmh, ze autem (i kierownica) trzepie jakby tarcze byly krzywe.
Kola sa wywazone, nowe w miare tarcze. Tylne wymienilem rok temu i problem byl i myslalem, ze przednie sa wowczas krzywe ale niedawno przednie wymienilem i problem istnieje. Tarcze i klocki ATE.
Co sprawdzic?
Czy to bankowo, ze tarcze sa krzywe i do wymiany?
Dzieki.
Mam problem, ktory najbardziej odczuwalny jest przy hamowaniu w granicach 100-120kmh, ze autem (i kierownica) trzepie jakby tarcze byly krzywe.
Kola sa wywazone, nowe w miare tarcze. Tylne wymienilem rok temu i problem byl i myslalem, ze przednie sa wowczas krzywe ale niedawno przednie wymienilem i problem istnieje. Tarcze i klocki ATE.
Co sprawdzic?
Czy to bankowo, ze tarcze sa krzywe i do wymiany?
Dzieki.
Ostatnio zmieniony 25 maja 2019, 11:20 przez TommyA8L, łącznie zmieniany 1 raz.
Podejrzewam, ze tylne tarcze niedobrze zamontowane byly. Mozliwe, ze przez tylne tez?danishow pisze:Niekoniecznie ale i nowe tarcze też można szybko zajechać jeżeli wystąpił błąd w montażu lub docieraniu tarcz.TommyA8L pisze:Czy to bankowo, ze tarcze sa krzywe i do wymiany?
Problem może też wynikać z krzywej piasty, wybitego zawieszenia itp.
Dokladnie i to najbardzej w przedziale 90-120kmh chociaz wczoraj na trasie zauwazylem ze jak jade po autostradzie to tez troche wibruje le nie tak mocno jak przy hamowaniupb41ns pisze:No tak ale krzywa piasta jest odczuwalna zawsze a nie tylko przy chamowaniu, sam mówiłeś że problem przy chamowaniu wystepuje
tarcze krzywe miałem (podejrzenie że pokrzywiły się też odpb41ns pisze:No tak ale krzywa piasta jest odczuwalna zawsze a nie tylko przy chamowaniu, sam mówiłeś że problem przy chamowaniu wystepuje
krzywych piast których do końca nie dało się pomierzyć - opisywałem)
a bez hamowania wszystko było w porządku
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Ok dzieki. Czyli najpierw piast wymienic? I to chyba wszystkie?maciu pisze:tarcze krzywe miałem (podejrzenie że pokrzywiły się też odpb41ns pisze:No tak ale krzywa piasta jest odczuwalna zawsze a nie tylko przy chamowaniu, sam mówiłeś że problem przy chamowaniu wystepuje
krzywych piast których do końca nie dało się pomierzyć - opisywałem)
a bez hamowania wszystko było w porządku
Tommy mam identyczny problem jak ty wibracje pomiędzy 90-120 km/h przy hamowaniu. Wymieniłem już tarcze klocki przód tył, sprawdzone piasty, górne wahacze wymienione dolne idealne i problem dalej występuje jedyna opcja to jeszcze maglownica na włączonym aucie jak kręcisz kierownicą energicznie prawo lewo (ale tak tylko 5cm w jedną i później drugą) słychać u ciebie lekki stuk z podszybia ??
Tez mi mowili w jednym miejscu, ze to maglownica do wymiany/regeneracji. Tez jak jade na prostej i lekko krece w prawo lub lewo to czuje wibracje w kierownicy jakby kola bymy nie wywaznone.KuBa926 pisze:Tommy mam identyczny problem jak ty wibracje pomiędzy 90-120 km/h przy hamowaniu. Wymieniłem już tarcze klocki przód tył, sprawdzone piasty, górne wahacze wymienione dolne idealne i problem dalej występuje jedyna opcja to jeszcze maglownica na włączonym aucie jak kręcisz kierownicą energicznie prawo lewo (ale tak tylko 5cm w jedną i później drugą) słychać u ciebie lekki stuk z podszybia ??
No nic zamowilem czujnik zegarowy i w czwartek bede w warsztacie i pomierze tarcze i piasty.