![]() |
![]() |
![]() |
[D2 FL ALL ] Problem z uruchomieniem xenonów
[D2 FL ALL ] Problem z uruchomieniem xenonów
Witam wszystkich
Mam pytanko, Mam A8 D2. Jest problem w tym, że nie mogę odpalić świateł na zimnym silniku. Jak jest rozgrzany to nie ma problemu. Mam ksenony. Co to może być?
z góry dziękuję za pomoc.
Mam pytanko, Mam A8 D2. Jest problem w tym, że nie mogę odpalić świateł na zimnym silniku. Jak jest rozgrzany to nie ma problemu. Mam ksenony. Co to może być?
z góry dziękuję za pomoc.
Ostatnio zmieniony 29 mar 2013, 23:53 przez mario1068, łącznie zmieniany 2 razy.
a akumulator sprawny, sprawdź napięcie ładowania (może być najtańszy miernik z hipermarketu za 19zł)
Czy auto masz od dawna i wcześniej było ok, czy właśnie kupiłeś? Jeśli to drugie tzn że ktoś kopał w elektryce i podpiął zasilanie gdzieś w skrzynkę pod pierwszy kabel jaki znalazł z prądem
Czy auto masz od dawna i wcześniej było ok, czy właśnie kupiłeś? Jeśli to drugie tzn że ktoś kopał w elektryce i podpiął zasilanie gdzieś w skrzynkę pod pierwszy kabel jaki znalazł z prądem
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Re: [D2 FL ALL] Problem z uruchomieniem xenonów
Wymienię kilka rzeczy które mogą wystąpić...mario1068 pisze:Jest problem w tym, że nie mogę odpalić świateł na zimnym silniku. Jak jest rozgrzany to nie ma problemu. Mam ksenony. Co to może być?
1. padające żarniki ksenonowe
2. padające przetwornice
3. zaśniedziałe styki na kostkach elektrycznych przy lampach
Osobiście stawiam raczej na problem nr.3 ale wszystko należy sprawdzić więc...
Rano bez odpalania auta zapalasz światła...
jeśli jedno z nich się zapala a drugie nie to przekładasz pomiędzy lampami żarniki i sprawdzasz które tym razem się nie świeci...
jeśli to samo to może wskazywać na padającą przetwornicę a jeśli to po drugiej stronie to pada żarnik który tam przełożyłeś.
Jeżeli po włączeniu świateł nie świecą oba to na Twoim miejscu i tak zamieniłbym miejscami żarniki aby sprawdzić czy odniesie to jakikolwiek skutek.
Niezależnie od efektów badań powyżej polecam wyciągnąć lampy (w po liftowych to prościzna i gdzieś już to tutaj szczegółowo opisywałem) odpiąć kostki i przeczyścić dokładnie styki w kostce i przy lampie bo zdarza się ża one słabo łączą a xenon ma to do siebie że w trakcie rozruchu następuje duży skok napięcia... jakikolwiek słaby styk może powodować niezapalanie się lampy... później w trakcie jazdy ta lampa już się sama nie włączy bo potrzebuje sygnału wzbudzenia który generowany jest tylko w momencie włączania reflektorów.
Powodzenia.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
wszystko koledze dokładnie opisałeś, ten fragment chciałbym poddać lekkiej weryfikacji, otóż jeśli nie będzie dostatecznie dużo prądu to lampa nie "odpali" to fakt, jednak za jej rozruch odpowiedzialna jest w głównej mierze przetwornica znajdująca się w lampie (lub pod) czyli jeśli w czasie jazdy coś tam na dziurach podskoczy i styki się zewrą w dostatecznym stopniu to lampa odpali bo przetwornica dostanie wystarczająco dużo prądu. W D2 nie ma (chyba) takiego układu który by odłączał prąd na stałe jeśli lampa nie wystartowała (bo w innych autach fakt nie poda prądu trzeba wyłączyć i włączyć światła albo zapłon ponownie)FOSS pisze:później w trakcie jazdy ta lampa już się sama nie włączy bo potrzebuje sygnału wzbudzenia który generowany jest tylko w momencie włączania reflektorów.
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
a ja mam pytanko pokrewne tematowi:
nie pali mi jeden ksenon w d2'96, przetwornice zamieniane i to nie ich wina... żarniki też ok .. czy jest jeszcze jakiś element, typu zapłonnik odpowiedzialny za odpalenie lampy? może on jest przyczyną ?
nie pali mi jeden ksenon w d2'96, przetwornice zamieniane i to nie ich wina... żarniki też ok .. czy jest jeszcze jakiś element, typu zapłonnik odpowiedzialny za odpalenie lampy? może on jest przyczyną ?
Moje świniaczki
A8 d3 4.2 V8 quattro '03 czarna lift zewn. na '08
A8 d2 3,7 V8 '96 zielona lift zewn. na S8
A8 d3 4.2 V8 quattro '03 czarna lift zewn. na '08
A8 d2 3,7 V8 '96 zielona lift zewn. na S8
kolego , tak , probówka na 12V odłącz kostkę od reflektora i sprawdź czy dochodzi prąd .
Jak nie to sprawdził bym bezpieczniki .
Jak nie to sprawdził bym bezpieczniki .
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

-
- Super Klubowicz
- Posty: 313
- Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
- Lokalizacja: wielkopolska/ Piła
Otóż foss ma racje jak zgaśnie lampa podczas jazdy to sama nie wystartuje trzeba wył/wł swiatła. Borykam się właśnie z taką usterką że gaśnie (żarniki nowe styki przeczyszczone, dodałem drugą masę, zostało przejrzeć, podmienić przetwornice) i jak nie przełącze to nie odpali nawet przez 100lat :mrgreen:colln pisze: wszystko koledze dokładnie opisałeś, ten fragment chciałbym poddać lekkiej weryfikacji, otóż jeśli nie będzie dostatecznie dużo prądu to lampa nie "odpali" to fakt, jednak za jej rozruch odpowiedzialna jest w głównej mierze przetwornica znajdująca się w lampie (lub pod) czyli jeśli w czasie jazdy coś tam na dziurach podskoczy i styki się zewrą w dostatecznym stopniu to lampa odpali bo przetwornica dostanie wystarczająco dużo prądu. W D2 nie ma (chyba) takiego układu który by odłączał prąd na stałe jeśli lampa nie wystartowała (bo w innych autach fakt nie poda prądu trzeba wyłączyć i włączyć światła albo zapłon ponownie)
wiem bo denerwuje mnie to prawie rok ale nie mam czasu zajrzeć (szewc chodzi w dziurawych butach :mrgreen: )
No to jak jesteśmy przy światłach to i ja zapytam o problem występujący w mojej A8 preFL, a mianowicie, po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję ksenony zaczynają migać jak stroboskopy, mimo to że światła mam w pozycji wyłączonej, po odpaleniu auta i włączeniu świateł ksenon zapala się normalnie.
Ja już do tego przywykłem i przed odpaleniem auta włączam światła w pozycję postojówek, przed zgaszeniem auta tak samo, ale jak zostawiam auto np. u mechanika za każdym razem muszę tłumaczyć co i jak, bo inaczej dzwonią i pytają gdzie się wyłącza stroboskop.
Ja już do tego przywykłem i przed odpaleniem auta włączam światła w pozycję postojówek, przed zgaszeniem auta tak samo, ale jak zostawiam auto np. u mechanika za każdym razem muszę tłumaczyć co i jak, bo inaczej dzwonią i pytają gdzie się wyłącza stroboskop.
Jak xenony masz na przetwornicach sprawdz laczenie kabli.Na 99 proc to pomaga.tomi5 pisze:No to jak jesteśmy przy światłach to i ja zapytam o problem występujący w mojej A8 preFL, a mianowicie, po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję ksenony zaczynają migać jak stroboskopy, mimo to że światła mam w pozycji wyłączonej, po odpaleniu auta i włączeniu świateł ksenon zapala się normalnie.
Ja już do tego przywykłem i przed odpaleniem auta włączam światła w pozycję postojówek, przed zgaszeniem auta tak samo, ale jak zostawiam auto np. u mechanika za każdym razem muszę tłumaczyć co i jak, bo inaczej dzwonią i pytają gdzie się wyłącza stroboskop.
Podłączę się pod temat, od przed wczoraj mam właśnie jeden z opisywanych problemów.
Prawa lampa (ksenon) podczas jazdy wyłącza się. W pierwszym dniu zrobiła to raz, w drugim dwa razy a wczoraj jadąc po mieście zrobiła to kilka razy. Oczywiście pomaga wyłączenie świateł i włączenie wtedy uruchamiają się dwie. Nie mam pewności czy ona wyłącza się podczas jechania po nierównościach ale wydaje mi się że tak.
Teraz pytanie: czy to żarnik, przetwornica czy tylko coś nie styka?
Prawa lampa (ksenon) podczas jazdy wyłącza się. W pierwszym dniu zrobiła to raz, w drugim dwa razy a wczoraj jadąc po mieście zrobiła to kilka razy. Oczywiście pomaga wyłączenie świateł i włączenie wtedy uruchamiają się dwie. Nie mam pewności czy ona wyłącza się podczas jechania po nierównościach ale wydaje mi się że tak.
Teraz pytanie: czy to żarnik, przetwornica czy tylko coś nie styka?