części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 97 4.2PB ] Wymiana wahaczy przednich górnych

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

[D2 97 4.2PB ] Wymiana wahaczy przednich górnych

Post autor: tomi5 » 08 sty 2011, 15:23

Witam, do wymiany mam wahacz przedni górny, czy żeby to zrobić trzeba demontować to wszystko jak na poniższym linku:

http://www.freewebs.com/ltooz/A8/upper_arms.pdf

czyli amorek ze spręzyna i gniazdem całym??

Oczywiście wiem o śrubie z która są problemy, ale myślałem że to tylko jedna przeszkoda.
Ostatnio zmieniony 01 mar 2011, 01:56 przez tomi5, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 08 sty 2011, 17:14

Jaka przeszkoda ? Górne gniazdo musisz akurat odkrecić. Najgorsza właśnie ta cholerna śruba, gdy puścić nie chce. Ja je z prawej strony zmieniałem akurat przy okazji wymiany łożyska: http://www.a8team.pl/topics28/135.htm
Black Cars Matters

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 09 sty 2011, 09:19

Temat czytałem :), ale mam jeszcze pytanie, żeby zdemontować amorek ze sprężyną muszę wypiąć dolny wahacz od zwrotnicy, czy wyjdzie bez jego demontażu.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 09 sty 2011, 12:23

Nie jest to konieczne.
Black Cars Matters

Helerson
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 01 gru 2009, 23:48
Lokalizacja: Wschowa

Post autor: Helerson » 13 sty 2011, 18:17

witam

pewnie ze nie jest to konieczne, ja gorne wachacze wymieniam gdzies tak 2 razy na rok... take mam wertepy w okolicy ze szkoda mi wydawac kase na lemfordera- a innej marki nie uznaje, wiec kupuje na miejscu oryginalne urzywki w dobrym stanie za smieszne pieniadze, a ze wymieniam sam to 4 wachacze na przod (przednie gorne) nie wychodza mnie wiecej niz 100-150zl

niezbedny bedzie jednak sciagacz do sprzezyn- bo jak bedziesz wachacz wyciagal... tam jest dosyc ciasno bedziesz musial skrecic troszke sprzezyne zeby sie z tym uporac- ale przedni gorny wychodzi chyba bez problemu

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 13 sty 2011, 19:18

robota banalnie prosta wbrew pozorom takze tomi nie pekaj

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 14 sty 2011, 16:34

Jak śruba wyjdzie to dam radę. :-D

Helerson we Wschowej masz handlarza częściami A8 więc już całkiem git malina.

[ Dodano: 2011-01-19, 06:25 ]

Panowie a jak radzicie sobie z pierścieniem który jest umieszczony na śrubie miedzy gniazdem sprężyny a karoseriom auta(kielichem) chodzi mi o ten pierścień zaznaczony na 5 stronie 3 zdjęcie z linku w pierwszym poście.

Dla ułatwienia wkleję zdjęcie:


Obrazek

On blokuje śrubę przed jej zsunięciem, więc bez demontażu amorka chyba się nie obejdzie, no chyba że nie ma potrzeby zakładać go z powrotem, wtedy krótka piłka :)

[ Dodano: 2011-01-20, 06:08 ]
Hej Panowie temat umarł, jak to z tym pierścieniem, przy wymianie zakładacie go na miejsce??

sznink
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 46
Rejestracja: 14 maja 2009, 23:48
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: sznink » 20 sty 2011, 12:44

Według instrukcji nie trzeba go ponownie instalować:

Obrazek

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 23 sty 2011, 10:23

No i po wymianie :) śruba wyszła bez problemu, ale przy skręcaniu zerwałem gwint i muszę kupić teraz drugą

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 23 sty 2011, 12:17

Prawdopodobnie nie bezpośrednio ty zerwałeś tą śrubę. Podczas poprzedniej wymiany ktoś tą śrubę przeciągnął, a ty ją tylko dokończyłeś. U mnie mechanik podczas wymiany zawieszenia pokazywał mi właśnie taką rozciągniętą śrubę.
Dążenie do doskonałości.

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 23 sty 2011, 13:40

Ja pierscien wybijam i juz go nie zakladam. IMHO jego montaz jest bez sensu.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl