części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 96 4.2PB/LPG ] wentylator klimy zamiast wisko

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

[D2 96 4.2PB/LPG ] wentylator klimy zamiast wisko

Post autor: chicken20091986 » 26 cze 2019, 21:04

Siemka czy ktoś już montował wentylator klimy zamiast wisko ??
Chciałbym tak zrobić bo widzę że chłodnica po stronie obecnego wentylatora od klimy jest chłodniejsza jak chodzi na 2 biegu a te wisko strasznie głośne i nie wywiewa tyle gorącego powietrza co elektryk.
Chciałbym go wsadzić w miejsce wisko i wpiąć się w przewody tego pierwszego , będzie działać poprawnie ??

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 27 cze 2019, 02:46

Limbo m.in https://www.a8team.pl/profiles/1028.htm
Wysterowanie z elektryka klimy.
Black Cars Matters

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 27 cze 2019, 08:19

Wentylator z wiskozą jest tak policzony, że ma odbierać tyle ciepła ile silnik może wygenerować. Szczególnie np. powoli holując cieżką przyczepę kempingową pod górę. Wtedy też huczy ale dmucha tak, że 300W elektryk tego prosto nie załatwi.
Z uwagi na duży prąd wymagana jest osobne sterowanie, bezpieczniki, dodatkowe obciążenie alternatora.
A jak jesienią ktoś wyłączy klimę?
Dla mnie to drutowanie obniżające pewność fabrycznych rozwiązań.
Kot też jest Quattro

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 27 cze 2019, 08:57

Ukaniu pisze:Wentylator z wiskozą jest tak policzony, że ma odbierać tyle ciepła ile silnik może wygenerować. Szczególnie np. powoli holując cieżką przyczepę kempingową pod górę. Wtedy też huczy ale dmucha tak, że 300W elektryk tego prosto nie załatwi.
Z uwagi na duży prąd wymagana jest osobne sterowanie, bezpieczniki, dodatkowe obciążenie alternatora.
A jak jesienią ktoś wyłączy klimę?
Dla mnie to drutowanie obniżające pewność fabrycznych rozwiązań.
Zakładam bo kolejne wisko nie daje rady wychłodzić i gotuje mi sie w korku na klimie went. Elektryczny ladnie chlodzi chlodnice a po stronie wisko jest bardzo goraca

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 27 cze 2019, 09:09

Gotuje? Znaczy przekracza 120 stopni?
Kot też jest Quattro

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 27 cze 2019, 09:12

Ukaniu pisze:Gotuje? Znaczy przekracza 120 stopni?
110 a dalej wywala płyn wislo zmieniane , obieg jest, wiatrak chodzi na 2 biegu

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 27 cze 2019, 09:35

korek nie trzyma ciśnienia. Do 120 stopni nie ma prawa nic wywalać.
Kot też jest Quattro

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 27 cze 2019, 10:13

Ukaniu pisze:korek nie trzyma ciśnienia. Do 120 stopni nie ma prawa nic wywalać.
Nie czekałem do 120 st. Ale kilka razy mi sie zdarzylo ze wywalil plyn i nie wiem ile bylo st. Pozniej sprawdzalem na kompie i jak bylo juz 110 weże twarde i wyczuwalne bulgotanie na wezach to odpuszczalem dalsze łapanie temp. Zeby nie stracic kolejnych litrow plynu. Tak ze korek trzyma bo przy 110 po popuszczeniu korka plyn sie mocno pietrzył w zbiorniczku i zaczynał sie gotowac

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 27 cze 2019, 13:01

A ja ci mowie ze musisz mieć zamuloną chłodnice <blee>
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 27 cze 2019, 13:58

pb41ns pisze:A ja ci mowie ze musisz mieć zamuloną chłodnice
Gdzieś problem być musi bo to nie jest normalne. Kolega chce się wyspecjalizować w leczeniu pryszcza pudrem.
Jeśli chłodnica nie ma przepustowości albo pompa słaby wydatek, choćby z 5 wentylatorami to i tak ucierpi silnik bo ze zbyt małymi przepływami będą pojawiały się w nim miejsca przegrzane.
Kot też jest Quattro

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 27 cze 2019, 14:34

Chłodnica jest tak zrobiona że jeśli nawet będzie miała zapchane któreś kanaliki to na oko będzie się wydawało że jest drożna. Jak to sprawdzałeś?
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 27 cze 2019, 14:39

Ukaniu pisze:
pb41ns pisze:A ja ci mowie ze musisz mieć zamuloną chłodnice
Kolega chce się wyspecjalizować w leczeniu pryszcza pudrem.
Jeżeli nie mam juz innego pomysłu to robię jak ci co juz tak zrobili .
Wisko zmienione , przepustowość jest bo po 2 sek. Po wyłączeniu wentylatora z mocno ciepłej robi sie bardzo gorąca , wiatrak klimy chodzi na 2 biegu układ odpowietrzony , pompa wody w posiadaniu auta juz 3 i notorycznie co lato problem wraca silnik miał robioną kapitalkę i przed i po wystepuje problem wzrostu temperatury po uruchomieniu klimatyzacji na postoju. To powiedz jak tego pryszcza wycisnąć ? :-O

[ Dodano: 2019-06-27, 14:39 ]
Wlewałem środek do czyszczenia chłodnicy i zero poprawy . Chyba sprobuje wlać ten do kamienia w czajnikach

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 27 cze 2019, 17:32

Zdemontuj wężyk powrotu i zaślep śrubą 8. Weż inny kawałek wężyka i domontuj do zbiornika. Napompuj aż korek zacznie puszczać ale nie więcej niż 1,2. Tyle powinien utrzymać dobry korek.
Jeśli masz spróchniałą chłodnicę i słaby korek to może się coś wypierdzieć. Ciśnienie spuszczaj tylko odkręcając korek bo wywali płyn.
Pojęcie twardości może jest dobre w sypialni ale ja bym wolał mieć pewność...
Kot też jest Quattro

marcin1983
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 134
Rejestracja: 01 mar 2015, 11:48
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcin1983 » 16 cze 2021, 10:28

Witam. Odgrzeje trochę kotleta. Podpowie ktoś jaki wentylator będzie pasować zamiast wiskozy? Z jakiegoś innego auta albo konkretna sztuka na alledrogo. Czy trzeba mocno ingerować w obudowę chłodnicy żeby to zamontowac?

machul333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:29
Lokalizacja: Samborowo

Post autor: machul333 » 16 cze 2021, 13:42

Był teraz temat na grupie , Jedna osoba ma projekty na wykonanie ramki wentylatora pod wentylator TurboWorks 16 cali , koszt ramki 65zł plus wentylator 130zł , podaj email to mogę ci wiadomość od niego przesłać z plikiem do cięcia na laserze i linkiem do wentylatora.
jedyna modyfikacja to musisz z ściąć gwint mocujący oryginalne wisko żeby wentylator się zmieścił . mogę ci fotki nawet podesłać jak to wygląda na gotowo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl