[D2 96 4.2PB/LPG ] wentylator klimy zamiast wisko
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
[D2 96 4.2PB/LPG ] wentylator klimy zamiast wisko
Siemka czy ktoś już montował wentylator klimy zamiast wisko ??
Chciałbym tak zrobić bo widzę że chłodnica po stronie obecnego wentylatora od klimy jest chłodniejsza jak chodzi na 2 biegu a te wisko strasznie głośne i nie wywiewa tyle gorącego powietrza co elektryk.
Chciałbym go wsadzić w miejsce wisko i wpiąć się w przewody tego pierwszego , będzie działać poprawnie ??
Chciałbym tak zrobić bo widzę że chłodnica po stronie obecnego wentylatora od klimy jest chłodniejsza jak chodzi na 2 biegu a te wisko strasznie głośne i nie wywiewa tyle gorącego powietrza co elektryk.
Chciałbym go wsadzić w miejsce wisko i wpiąć się w przewody tego pierwszego , będzie działać poprawnie ??
- dice111
- Moderator
- Posty: 6010
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Limbo m.in https://www.a8team.pl/profiles/1028.htm
Wysterowanie z elektryka klimy.
Wysterowanie z elektryka klimy.
Black Cars Matters
Wentylator z wiskozą jest tak policzony, że ma odbierać tyle ciepła ile silnik może wygenerować. Szczególnie np. powoli holując cieżką przyczepę kempingową pod górę. Wtedy też huczy ale dmucha tak, że 300W elektryk tego prosto nie załatwi.
Z uwagi na duży prąd wymagana jest osobne sterowanie, bezpieczniki, dodatkowe obciążenie alternatora.
A jak jesienią ktoś wyłączy klimę?
Dla mnie to drutowanie obniżające pewność fabrycznych rozwiązań.
Z uwagi na duży prąd wymagana jest osobne sterowanie, bezpieczniki, dodatkowe obciążenie alternatora.
A jak jesienią ktoś wyłączy klimę?
Dla mnie to drutowanie obniżające pewność fabrycznych rozwiązań.
Kot też jest Quattro
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
Zakładam bo kolejne wisko nie daje rady wychłodzić i gotuje mi sie w korku na klimie went. Elektryczny ladnie chlodzi chlodnice a po stronie wisko jest bardzo goracaUkaniu pisze:Wentylator z wiskozą jest tak policzony, że ma odbierać tyle ciepła ile silnik może wygenerować. Szczególnie np. powoli holując cieżką przyczepę kempingową pod górę. Wtedy też huczy ale dmucha tak, że 300W elektryk tego prosto nie załatwi.
Z uwagi na duży prąd wymagana jest osobne sterowanie, bezpieczniki, dodatkowe obciążenie alternatora.
A jak jesienią ktoś wyłączy klimę?
Dla mnie to drutowanie obniżające pewność fabrycznych rozwiązań.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
Nie czekałem do 120 st. Ale kilka razy mi sie zdarzylo ze wywalil plyn i nie wiem ile bylo st. Pozniej sprawdzalem na kompie i jak bylo juz 110 weże twarde i wyczuwalne bulgotanie na wezach to odpuszczalem dalsze łapanie temp. Zeby nie stracic kolejnych litrow plynu. Tak ze korek trzyma bo przy 110 po popuszczeniu korka plyn sie mocno pietrzył w zbiorniczku i zaczynał sie gotowacUkaniu pisze:korek nie trzyma ciśnienia. Do 120 stopni nie ma prawa nic wywalać.
Gdzieś problem być musi bo to nie jest normalne. Kolega chce się wyspecjalizować w leczeniu pryszcza pudrem.pb41ns pisze:A ja ci mowie ze musisz mieć zamuloną chłodnice
Jeśli chłodnica nie ma przepustowości albo pompa słaby wydatek, choćby z 5 wentylatorami to i tak ucierpi silnik bo ze zbyt małymi przepływami będą pojawiały się w nim miejsca przegrzane.
Kot też jest Quattro
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
Jeżeli nie mam juz innego pomysłu to robię jak ci co juz tak zrobili .Ukaniu pisze:Kolega chce się wyspecjalizować w leczeniu pryszcza pudrem.pb41ns pisze:A ja ci mowie ze musisz mieć zamuloną chłodnice
Wisko zmienione , przepustowość jest bo po 2 sek. Po wyłączeniu wentylatora z mocno ciepłej robi sie bardzo gorąca , wiatrak klimy chodzi na 2 biegu układ odpowietrzony , pompa wody w posiadaniu auta juz 3 i notorycznie co lato problem wraca silnik miał robioną kapitalkę i przed i po wystepuje problem wzrostu temperatury po uruchomieniu klimatyzacji na postoju. To powiedz jak tego pryszcza wycisnąć ? :-O
[ Dodano: 2019-06-27, 14:39 ]
Wlewałem środek do czyszczenia chłodnicy i zero poprawy . Chyba sprobuje wlać ten do kamienia w czajnikach
Zdemontuj wężyk powrotu i zaślep śrubą 8. Weż inny kawałek wężyka i domontuj do zbiornika. Napompuj aż korek zacznie puszczać ale nie więcej niż 1,2. Tyle powinien utrzymać dobry korek.
Jeśli masz spróchniałą chłodnicę i słaby korek to może się coś wypierdzieć. Ciśnienie spuszczaj tylko odkręcając korek bo wywali płyn.
Pojęcie twardości może jest dobre w sypialni ale ja bym wolał mieć pewność...
Jeśli masz spróchniałą chłodnicę i słaby korek to może się coś wypierdzieć. Ciśnienie spuszczaj tylko odkręcając korek bo wywali płyn.
Pojęcie twardości może jest dobre w sypialni ale ja bym wolał mieć pewność...
Kot też jest Quattro
-
- Forum Audi A8
- Posty: 134
- Rejestracja: 01 mar 2015, 11:48
- Lokalizacja: Lublin
Był teraz temat na grupie , Jedna osoba ma projekty na wykonanie ramki wentylatora pod wentylator TurboWorks 16 cali , koszt ramki 65zł plus wentylator 130zł , podaj email to mogę ci wiadomość od niego przesłać z plikiem do cięcia na laserze i linkiem do wentylatora.
jedyna modyfikacja to musisz z ściąć gwint mocujący oryginalne wisko żeby wentylator się zmieścił . mogę ci fotki nawet podesłać jak to wygląda na gotowo.
jedyna modyfikacja to musisz z ściąć gwint mocujący oryginalne wisko żeby wentylator się zmieścił . mogę ci fotki nawet podesłać jak to wygląda na gotowo.