części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 08 ] Dystanse... ale jakie?

mario3231
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 108
Rejestracja: 06 mar 2016, 15:41
Lokalizacja: siedlce

Post autor: mario3231 » 16 lip 2018, 19:22

A te 20 przykręcane to nie za mało będą miały gwintu . Używał już ktoś takich bo 20 mm gwintu albo mniej bo pewnie tak naprawdę będzie jakieś 17mm jakoś tak do mnie nie przemawia . Może dobrą opcją będzie 20 przelotowe ,a 25 przykręcane . Co o tym myślicie ?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 17 lip 2018, 14:34

mario3231 pisze:A te 20 przykręcane to nie za mało będą miały gwintu
A w piaście ile jest gwintu? ...7-8 mm <hihi>
Oczywiście trzeba pamiętać by brać dystanse ze stalowymi gwintami a nie rzeźbione w aluminium ;)

Dżordż
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 189
Rejestracja: 21 cze 2018, 12:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dżordż » 20 sty 2019, 21:09

Przeczytałem posty odnośnie dystansów ale jednej info nie znalazłem.
Wszyscy podkreślają lepszy wygląd. Mam pytanie- czy zauważyliście wyraźnie zmianę prowadzenia auta- lepsze trzymanie drogi przy dużych prędkościach w jeździe na wprost i zmianie pasa czy lepszą trakcję na zakrętach? Jasne, że to zależy do wielu rzeczy, stan techniczny zawieszenia, wysokość zawieszenia, wielkość dystansu itd. Załóżmy, że teraz nie zależy mi na wyglądzie tylko jaki wymiar odstawienia można już realnie poczuć w jeździe?

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 20 sty 2019, 21:57

Dżordż pisze:Przeczytałem posty odnośnie dystansów ale jednej info nie znalazłem.
Wszyscy podkreślają lepszy wygląd. Mam pytanie- czy zauważyliście wyraźnie zmianę prowadzenia auta- lepsze trzymanie drogi przy dużych prędkościach w jeździe na wprost i zmianie pasa czy lepszą trakcję na zakrętach? Jasne, że to zależy do wielu rzeczy, stan techniczny zawieszenia, wysokość zawieszenia, wielkość dystansu itd. Załóżmy, że teraz nie zależy mi na wyglądzie tylko jaki wymiar odstawienia można już realnie poczuć w jeździe?
Myślę że jest to tak mała zmiana że nie poczujesz różnicy, nikt raczej nie jeździ na granicy przyczepności po ulicach, więc ciężko będzie ocenić różnicę moim zdaniem. Ja raczej nie czuje.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 20 sty 2019, 22:50

Na sportowym zawieszeniu i dystansie 20 mm na stronę czuć sporą różnicę w szybkich zakrętach.
Generalnie dystanse mają poprawić optykę, od właściwości jezdnych jest zawieszenie i opony ;)

Dżordż
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 189
Rejestracja: 21 cze 2018, 12:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dżordż » 20 sty 2019, 23:06

Dzięki, właśnie o to mi chodziło- to ja nie odstawiam ale przyznaję, że Wasze auta zdecydowanie lepiej się prezentują.

kris013
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 15
Rejestracja: 15 maja 2019, 14:34
Lokalizacja: Iława / Trójmiasto

Post autor: kris013 » 16 lip 2019, 12:56

Czy ktoś z Was ma założone dystanse przód 20 mm, tył 25 mm przy feldze 19&#8221; o szerokości 9J, ET44 i oponie 255/40/19? Zawieszenie standardowe obniżone vcds-em o 20 mm.
Generalnie pomierzyłem to na aucie i wydaje się, że powinno być OK, jednak nie mam doświadczenia z dystansami i wolałbym się upewnić, aby nie wtopić &#128522;

Awatar użytkownika
szik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 67
Rejestracja: 14 kwie 2016, 07:52
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: szik » 17 lip 2019, 00:48

Ja takowe mam jest idealnie

kris013
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 15
Rejestracja: 15 maja 2019, 14:34
Lokalizacja: Iława / Trójmiasto

Post autor: kris013 » 26 lip 2019, 12:28

Dzięki szik za info. Czy jest szansa abyś wrzucił fotkę jak to wygląda?

[ Dodano: 2019-07-26, 12:28 ]
Dystanse 20mm przód i 25mm tył już na aucie. Jest spoko, chociaż wydaje mi się, że 15mm przód byłoby lepiej. W wolnej chwil zrobię zdjęcia, to tu wrzucę.
szik, dzięki za pomoc!

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 17 sty 2020, 10:40

Przeczytałem od nowa cały wątek, dużo jest o felgach 20
Ja mam 19 słoneczka i chyba polecane do nich są 20 i 25 tył, zastanawiam się czy kombinacja 20 i 30 tył nie będzie kolidować i czy optycznie nie będzie dysproporcji?? Ktoś miał taką kombinację
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 02 lut 2020, 12:28

colln pisze:polecane do nich są 20 i 25 tył
Ja mam taki zestaw ale w D2 i ...też na słoneczkach 19" ...jest idealnie <okok>

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 23 kwie 2020, 08:45

Zdecydowałem się na 25 przód i 30 tył do standardowych 19 słoneczka
Przeanalizowałem dystanse przykręcane i przelotowe. Początkowo brałem pod uwagę przykręcane ale po analizie za i przeciw tak naprawdę nic mnie nie przekonuje by stosować przykręcane, wręcz dochodzę do wniosku że przelotowe to jednak zdecydowanie prostsza konstrukcja więc pewniejsza. Przy przykręcanych jednym z argumentów było stwierdzenie że krótsze śruby... no ale w czym to konkretnie ma być lepsze? Osiowości lepszej nie uzyskamy. Przy przelotowych przynajmniej wkręcamy śruby w oryginalną piastę a przy przykręcanych już w adaptery w dystansach którym musimy zaufać że będą równie mocne jak to co daje piasta. Poza tym za trzymanie koła odpowiadają śruby i przy przelotowych wystarczy zastosować odpowiednio dłuższe i odpowiednio mocne i koniec filozofii.
Przykręcane to tak naprawdę powstały chyba głównie jako "lekarstwo" na zmianę rozstawu.
Nie pisze tego by komuś coś zarzucać bo sam w innym aucie mam RH przykręcane a teraz chcę zrobić prościej :]
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 23 kwie 2020, 09:44

Przykręcane są najzwyczajniej bezpieczniejsze. Dlatego z reguły firmy przelotówki robią do 20-25mm a przykręcane jak poszukasz to i 90mm znajdziesz :) I to właśnie bezpieczeństwo wynikające z długości śruby :)

Bardzo dobrze wytłumaczone ;)
dla wyjaśnienia, większość śrub w kołach ma twardość 8.8 bądź 10.9

biorąc pod uwage te wytrzymalsze...

pierwsza cyfra to wartość granicy wytrzymałości na rozciąganie Rm - tutaj 10 x 100 MPa = 1000 MPa

druga cyfra to wartość granicy plastyczności Re ujęta w stosunku procentowym względem wytrzymałości na rozciąganie Rm - tutaj: 9 x 0,1 x 1000 MPa = 900 MPa

czyli na każdym mm2 śruby otrzymujemy maksymalne rozerwaniowe obciążenie 100N a elastyczne 90M

Co to znaczy w praktyce? Śruba m14 ma około 45mm2 średnicy przekroju czyli (1000mpa x 0,1 kg/mm2) x 45mm2 = 4500kg x 5 śrub = 22500kg wydaje sie dużo na jedno koło, nie? A to jest tylko siła wystarczająca do rozerwania śruby w miejscu łączenia przy zawieszeniu objektu pionowo z siłą przyciągania ziemską 1G. Gdy faktyczną łącznością pomiedzy śrubą a piastą jest jedynie jej gwint, który na 6-7 zwojach nie przekracza powierzchnią kontaktową 10mm2 czyli zaledwie 5T na koło siły rozrywowej a przy wykonaniu tego samego wyliczenia plastyczności zaledwie 4.5T nacisku jest w stanie wykrzywić takie połączenie...

Dodajmy do tego fakt że im dłuższe punkty podporowe pomiędzy połączeniami tym łatwiej je wykrzywić dzieląc wytrzymałość materiałową poprzez oddziaływanie elastyczne to wystarczy by nasz 2tonowy bolid z przelotami 25mm wyhamował ze 100 ze zblokowanymi kołami i wpadł w niewielką wyrwe dociskającą siłe cierną opon wytwarzającą ok 700-800nm przeciążenia.

W rezultacie patrzymy jak ładnie wygląda nasza felga jak sie toczy, mimo że nie wysiedliśmy z auta.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 23 kwie 2020, 09:58

Mi przy przelotowych kompletach wiecznie biło, testowane 2, na przykręcanych nie (chociaż może tak trafiłem), teraz z racji ET latam bez.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 24 kwie 2020, 10:03

Pamiętam że R&H przelotowe robią co najmniej 50-ki a tej firmie raczej ufam i jeśli miałbym od nich to nie sądzę by koła biły

[ Dodano: 2020-04-24, 10:03 ]
drago_o pisze:Gdy faktyczną łącznością pomiedzy śrubą a piastą jest jedynie jej gwint, który na 6-7 zwojach nie przekracza powierzchnią kontaktową 10mm2
[/quote]

W przytoczonym tekście jest mowa (w domyśle) o tzw najsłabszym ogniwie, ale czy aby napewno? Kto widział taką śrubę gdzie urwało się na gwincie a nie gdzieś dalej..
gwint przykręcane czy przelotowe mogą mieć identyczny więc ten argument tu mało wchodzi w rachubę. Poza tym koło nie wisi na śrubach jak się wielu wydaje, koło ma stanowić prawie jedność z piastą a śruby temu służą poprzez docisk. Za prowadzenie, osiowość czyli brak "bicia" odpowiada wypust centrujący na piaście.
To że czasem słyszymy że koło bije to najczęściej brak odpowiedniego centrowania a tak się dzieje gdy np założy się jakiś dystans bez kołnierza (zazwyczaj te kilka - kilkanaście milimetrów nie mają wcale albo za krótki) , natomiast przykręcane mają dłuższy wypust bo z reguły są już dość grube z racji schowania śrub - ot i wydaje mi cała filozofia <hmm> choć nie upieram się :]
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl