Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[S8 D2 98 LPG ] Bilans przekładki automatu na manual

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DAWIDOOO
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 12 kwie 2015, 14:55
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Dawid
Lokalizacja: Parczew

Post autor: DAWIDOOO » 19 lip 2019, 22:32

gtfan pisze:FTM - A4 B6 2.5TDI, więc przekładka przekładki ;) Ta skrzynia ma przełożenie główne 3.889, więc i dyfer pod to musi być odpowiedni. Koło zamachowe masz na 10 śrub?
Rzekomo to komplet z jednego auta więc dyfer powinien pasować.
Koło w komplecie było na 8 śrub ale udało mi się zdobyć całe sprzęgło z s8 manuala na 10 :)
Zostaje do ogarnięcia kwestia długości wału.

[ Dodano: 2019-07-19, 22:32 ]
Jestem już po przekładce skrzyni manualnej.
Auto jeździ tylko elektryka została do ogarnięcia.
Odpiąłem z wiązki kompa od automatycznej skrzyni - na zegarach nie wyświetla już biegów.

Teraz wyświetla na zegarach błąd abs i esp i trochę kuleje na wolnych obrotach nawet potrafi zgasnąć.
Po podłączeniu lapka w ecu i module abs są nast błędy:
18034 Data-Bus Powertrain Missing Message from Transm.Contr.
16486 Mass or Volume Air Flow Circ Low Input
16705 Ign./Distributor Eng.Speed Inp.Circ Range/Performance

Co tam jeszcze trzeba zrobić? Jakieś przekodowanie załatwi sprawę?

i co zrobić żeby światła cofania się zapalały ze wstecznym?

Pacjent to S8 preFl '98 AHC

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 20 lip 2019, 10:04

16486 - uszkodzona przepływka lub jej wiązka
16705 - problem z czujnikiem polożenia wału - uszkodzony, zabrudzony lub w nieodpowiedniej odległości od wieńca na kole zamachowym, ewentualnie jego wiązka
18034 - w ecu pod automat to będzie cały czas, ale nie powinno mieć wpływu na jazdę, tylko zmiana ecu /lub samego wsadu na taki pod manual to zlikwiduje. Co do ABS to podaj nr swojego sterownika, ew. spróbuj mu wbić kodowanie 00012 lub 00032

Gaśnięcie i nierówna praca to przez problemy z czujnikiem położenia wału i przepływką

Co do wstecznego, to trzeba podpiąć kable od przełącznika na skrzyni do wiązki auta - albo do kostki od automatu (tu nie wiem, które piny) albo do pinów po przekaźniku rozrusznika jak na zdjęciu poniżej (zielone kable)

Obrazek
Obrazek
Four rings to rule them all

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 20 lip 2019, 22:12

mnie to jedno zastanawia po jaki .... wy te kompy od skrzyni wyczepiacie bez zrobienia ładu z kompem, co w p[rzypadku s8 jest możliwe

Awatar użytkownika
DAWIDOOO
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 12 kwie 2015, 14:55
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Dawid
Lokalizacja: Parczew

Post autor: DAWIDOOO » 20 lip 2019, 22:51

ja to mam normalnie jakiegoś pecha z tym samochodem..
dziś w trakcie testów fura zgasła, wszystkie kontrolki nie świecą, prądu brak
szybko aku odpiąłem bo ciepłe klemy się zrobiły..
jakieś zwarcie trzyma..
macie jakieś pomysły od czego by zacząć poszukiwania?

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 20 lip 2019, 23:11

Połączenia rozrusznika, alternatora, łączenie plusa pod prawą podłużnicą, kostki w skrzynce ecu, wiązka od skrzyni może gdzieś wydechu dotyka. Ogólnie wszystko, co było ruszane przy okazji swapu.
Four rings to rule them all

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 21 lip 2019, 06:47

masa jest ok ?

Awatar użytkownika
DAWIDOOO
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 12 kwie 2015, 14:55
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Dawid
Lokalizacja: Parczew

Post autor: DAWIDOOO » 25 lip 2019, 00:21

Dzięki za podpowiedzi.
Okazało się że zwarcie robił gruby plus przy rozruszniku. Dotykał do łapy i przeszło przez izolację. Co ciekawe gruba masa od bloku do podłużnicy jest zesmażona mocno i od razu rzuca się to w oczy a kabel plusowy trzeba mocno się przyjrzeć żeby zobaczyć to miejsce styku.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 25 lip 2019, 21:54

ciesz się że auto ci się nie spalił.o <boisie>

Awatar użytkownika
DAWIDOOO
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 12 kwie 2015, 14:55
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Dawid
Lokalizacja: Parczew

Post autor: DAWIDOOO » 02 wrz 2019, 13:28

gtfan pisze:18034 - w ecu pod automat to będzie cały czas, ale nie powinno mieć wpływu na jazdę, tylko zmiana ecu /lub samego wsadu na taki pod manual to zlikwiduje. Co do ABS to podaj nr swojego sterownika, ew. spróbuj mu wbić kodowanie 00012 lub 00032
Oryginalne ecu które miałem zapięte 4D0 907 558 F miało kodowanie 05373 i nic nie mogłem z tym zrobić.
Podmieniłem ecu na 4D0 907 557 G który miałem w zapasie i na nim wyświetliło kodowanie 04213 więc jest już manual ale bez esp.
Komp od skrzyni teraz jest odpięty.
Jeździ o wiele lepiej niż na pierwszym sterowniku, nie podbija obrotów, ładnie hamuje silnikiem, mało pali, tylko świeci na zegarach abs i esp.
Teraz błędy są dwa:
18020 P1612 Electronic Control Module Incorrect Coding
18048 P1640 Internal Contr.Module (EEPROM) Error -ten błąd też miałem na pierwszym sterowniku odkąd kupiłem auto

Sterownik abs mam taki:
Controller: 4D0 907 389
Component: ABS/FDR Allrad D32
Coding: 0265109400
Shop #: BB 34612
Wyświetlane błędy:
18034 P1626 Data-Bus Powertrain Missing Message from Transm.Contr.
18256 P1848 Please check DTC Memory of engine ECU
18263 P1855 Data-Bus Powertrain Software version Contr.

Próbowałem zmienić vcds-em lite kodowanie absu na manual tak jak pisałeś gtfan ale najpierw trzeba login bo jest nieaktywne okno recode.
Wpisywałem loginy 05497 i 05495 ale po wpisaniu wyrzuca ze sterownika i dopiero po wyłączeniu zapłonu da się wejść znowu w moduł absu.
Na włączonym silniku też tak się dzieje.

Coś poradzicie co z tym można zrobić??

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 02 wrz 2019, 22:18

DAWIDOOO pisze:Podmieniłem ecu na 4D0 907 557 G który miałem w zapasie i na nim wyświetliło kodowanie 04213 więc jest już manual ale bez esp.
Spróbuj 04313.

18048 P1640 Internal Contr.Module (EEPROM) Error - wg opisów, to ten błąd mówi, że ECU nie może się skomunikować ze sterownikiem skrzyni. Ale skoro jest zakodowany pod manuala, to nie powinno tego być.
DAWIDOOO pisze: Sterownik abs mam taki:
Controller: 4D0 907 389
Jeśli nie ma żadnej literki na końcu, to sterownik niestety niekodowalny.
DAWIDOOO pisze: Wyświetlane błędy:
18034 P1626 Data-Bus Powertrain Missing Message from Transm.Contr.
18256 P1848 Please check DTC Memory of engine ECU
18263 P1855 Data-Bus Powertrain Software version Contr.
Wszystkie odnoszą się do komunikacji ze sterownikiem skrzyni. Może po kodowaniu ECU się uspokoi. Jak nie, to ja niestety już nie mam pomysłów.
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
DAWIDOOO
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 12 kwie 2015, 14:55
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Dawid
Lokalizacja: Parczew

Post autor: DAWIDOOO » 02 wrz 2019, 23:24

gtfan pisze:Spróbuj 04313.
no właśnie nie mogę zmienić kodowania ani w tym ecu ani w starym ecu.
Może problem leży w sprzęcie - vcds lite + wtyczka niebieska china?
gtfan pisze:Jeśli nie ma żadnej literki na końcu, to sterownik niestety niekodowalny.
numer bez literki
a wymiana samego sterownika abs na taki który można zakodować na manual?
np taki 4D0 907 389 B lub z literką E ??
gtfan pisze:18048 P1640 Internal Contr.Module (EEPROM) Error - wg opisów, to ten błąd mówi, że ECU nie może się skomunikować ze sterownikiem skrzyni. Ale skoro jest zakodowany pod manuala, to nie powinno tego być.

jak była skrzynia automatyczna to też ten błąd świecił. W sumie od zawsze się wyświetlał odkąd pamiętam. Myślałem że to może coś związanego np ze zdjętym imobilajzerem..

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 03 wrz 2019, 07:14

jakby co to magę ci podać namiary na gościa
który twierdzi że może wszystko :P

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 03 wrz 2019, 08:36

DAWIDOOO pisze: a wymiana samego sterownika abs na taki który można zakodować na manual?
np taki 4D0 907 389 B lub z literką E ??
Wg Elsy te są kodowalne, ale czy faktycznie się da i czy te błędy znikną, to nie mam pojęcia.
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
DAWIDOOO
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 12 kwie 2015, 14:55
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Dawid
Lokalizacja: Parczew

Post autor: DAWIDOOO » 05 wrz 2019, 23:17

Na razie zamówiłem sterownik 4D0 907 389 E
za całe 20zł+ przesyłka
zobaczymy czy coś z tego wyjdzie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl