![]() |
![]() |
![]() |
[S8 D2 96 ] Wycięcie katów - konsekwencje i korzyści
[S8 D2 96 ] Wycięcie katów - konsekwencje i korzyści
witam,
jaki będzie efekt wycięcia katów przy tym silniku? wg gościa od tłumików, z którym rozmawiałem, wydech będzie miał bardzo metaliczny odgłos a silnik straci moc... czy to prawda? co da ich wyrzucenie?
jaki będzie efekt wycięcia katów przy tym silniku? wg gościa od tłumików, z którym rozmawiałem, wydech będzie miał bardzo metaliczny odgłos a silnik straci moc... czy to prawda? co da ich wyrzucenie?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez pet3r, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: [S8 D2] wycięcie katów - konsekwencje, korzyści
Mi się katy rozsypały wiec poszły do wycięcia. Aby to zrobić dokładnie, nalezy zdemontowac obie rury, na samochodzie nie da sie tego dokładnie wykonać.pet3r pisze:witam,
jaki będzie efekt wycięcia katów przy tym silniku? wg gościa od tłumików, z którym rozmawiałem, wydech będzie miał bardzo metaliczny odgłos a silnik straci moc... czy to prawda? co da ich wyrzucenie?
Efekt, wolne obroty fajnie gulgocze, przy dociskaniu zaczyna porykiwać. Głośno nie jest, ale zdecydowanie inaczej. W środku auta dzwiękowo niewiele sie zmienia.
Tu jest przejazd dość szybki bez katów. Dziwięk na żywo zdecydowanie lepszy.
Készítsen képet önmagáról
Hejka.
Tu masz link do tematu o katalizatorach, może chociaż trochę informacji znajdziesz...
http://www.a8team.pl/topics12/397.htm
Ja jeżdżę od 2 miechów na tych tłumikach przelotowych, o których piszę w tamtym temacie i nic się nie dzieje ( a zrobiłem jakieś 5000km ). Zdania na temat wycięcia katalizatorów są podzielone jak widać w temacie
Zdania mechaników, z którymi rozmawiałem też były różne. Jedni mówią wstaw same puszki inni rurę,a ja postawiłem na swoim i wstawiłem tłumiki przelotowe (nie strumienice) i jestem zadowolony :-) wyglądają estetycznie i nie zmieniły za bardzo dźwięku wydawanego przez moją ósemeczkę.
Ps. Nie odczułem straty mocy po tym zabiegu...
Pozdrawiam,
Marcin
Tu masz link do tematu o katalizatorach, może chociaż trochę informacji znajdziesz...
http://www.a8team.pl/topics12/397.htm
Ja jeżdżę od 2 miechów na tych tłumikach przelotowych, o których piszę w tamtym temacie i nic się nie dzieje ( a zrobiłem jakieś 5000km ). Zdania na temat wycięcia katalizatorów są podzielone jak widać w temacie

Ps. Nie odczułem straty mocy po tym zabiegu...
Pozdrawiam,
Marcin
Audi A8 4.2 (AQF) FL quattro tiptronic
nie straci mocy ani momentu obrotowego, moment obrotowy można pogorszyć przez zmianę przekroju wydechu a nie przez wycięcie katów, może być problem z płynną pracą silnika w zakresie średnich obrotów ale to też raczej w silnikach o małej pojemności ,usunięcie katalizatora nie skutkuje zazwyczaj zwiększeniem mocy o więcej niż 1 KM. Ponieważ jednak zależności zachodzące w układzie wydechowym są bardzo złożone, czasem usunięcie katalizatora potrafi dać znaczący przyrost parametrów silnika.
martab99 pisze:Spotkałem się z opinią, że po wycięciu pogorszy się moment obrotowy przy niższch obrotach- ktoś ma jakieś obserwacje n/t?
Koledzy, układ wydechowy (konstrukcja, kształt, objętość, cisnienie) w każdym samochodzie jest dobrany odpowiednio do silnika.corvi71 pisze:nie straci mocy ani momentu obrotowego, moment obrotowy można pogorszyć przez zmianę przekroju wydechu a nie przez wycięcie katów (...)
W związku z tym każda jego modyfikacja może (ale wcale nie musi) mieć wpływ na pracę silnika i jego parametry (wzrost ale także i spadek mocy/momentu).
Dlatego profesjonalne firmy tuningowe zakładają często kompletne układy wydechowe które ktoś już wcześniej policzył pod konkretny silnik.
Bez przeprowadzenia badań nie ma możliwości przewidzenia jaki konkretnie będzie skutek po dokonaniu zmian w układzie - pamiętajmy, że wycięcie katów i włożenie w to miejsce tłumika przelotowego zdecydowanie może powodować zmiany w pracy silnika (zmienia się objętość układu oraz ciśnienie w nim panujące).
Trzeba być też świadomym, że jeżeli liczymy na jakieś podniesienie osiągów auta (przyrost mocy i momentu) to sam zabieg "uwolnienia wydechu" (wycięcie katów lub któregoś tłumika) jest najczęściej zdecydowanie nie wystarczający.
Aby odnieść zamierzony efekt należałoby dokonać zmian w dolocie powietrza (aby silnik odetchnął pełną piersią) noi zmodyfikowanie mapy silnika....
a większe zmiany mapy silnika (jego parametrów pracy oraz osiągów) w wiekszości naszych aut wymuszą także zmiany w komputerze sterującym pracą skrzyni biegów (co nie dotyczy oczywiście skrzyni manualnych).
Natomiast można śmiało twierdzić, że jeżeli ktoś z kolegów wyciął już katy w swoim A8 i nie spowodowało to żadnych negatywnych skutków to u drugiego kolegi posiadającego takie samo A8 z tym samym silnikiem wycięcie katów da dokładnie takie same wyniki.
Oczywiście wychodzę z założenia, że oba auta przed i po modyfikacjach były w pełni sprawne technicznie.
Pamiętajmy także, że auta przed liftem mimo tej samej pojemności silnika np. 4,2V8 mają jednak inny silnik o innych parametrach pracy niż po lifcie więc przy nawet z pozoru identycznie wygladającym układzie wydechowym wycięcie katów może powodować inne skutki w aucie przed- i po-liftowym.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Większość użytkowników forum twierdzi ze silniki AQF ma dwie sądy.
Zajrzałem pod samochód katalizatory są wycięte brak 2 sand
Kolego pepi co o tym myśleć skąd te błędy
16538 Obwód sondy Lamda-brak zmian sygnału Bank 2 Sanda 1 Stały
17528 Sonda Lambda 1 blok 2 podgrzewanie sondy lamda-przerwa w obwodzie Stały
Nie odczuwam żadnych pogorszeń osiągów lub wiekszego spalania.
Kolego pepi podpowiedz proszę która to głowica prawa i lewa oraz która sąda to 1
Dzieki Stawiam Piwko
Zajrzałem pod samochód katalizatory są wycięte brak 2 sand
Kolego pepi co o tym myśleć skąd te błędy
16538 Obwód sondy Lamda-brak zmian sygnału Bank 2 Sanda 1 Stały
17528 Sonda Lambda 1 blok 2 podgrzewanie sondy lamda-przerwa w obwodzie Stały
Nie odczuwam żadnych pogorszeń osiągów lub wiekszego spalania.
Kolego pepi podpowiedz proszę która to głowica prawa i lewa oraz która sąda to 1
Dzieki Stawiam Piwko