[S8 D2 98 ] Nierówna praca na niskich obrotach i wypadanie
[S8 D2 98 ] Nierówna praca na niskich obrotach i wypadanie
Audi S8 D2 PreFL AHC benzyna BEZ LPG
Od ponad roku problem nierównej pracy silnika przy niskich obrotach (aż telepie całym wozem), notoryczne wypadanie zapłonów, z reguły na 8 (ósmym) cylindrze w określonych warunkach np. w trakcie postoju na światłach z wrzuconym Drive i wciśniętym pedałem hamulca. Co jakiś czas, wywala CAT i ESP (czyli awaria). Po podłączeniu do VAG - błąd stały przerwa zapłonu 8 cylinder i z reguły błąd czasowy przerwa zapłonu 8 cylinder.
Silnik po kapitalnym remoncie góry i dołu.
Kompresja na każdym cylindrze od 14,65 do 14,75. Czyli w normie.
Wymienione świece na nowe
Wymienione cewki na sprawne z innego wozu
Wymienione moduły zapłonów na sprawne z innego wozu.
Przełożony wtrysk z 8 na 1 cylinder, bez zmian dalej telepie.
Od ponad roku problem nierównej pracy silnika przy niskich obrotach (aż telepie całym wozem), notoryczne wypadanie zapłonów, z reguły na 8 (ósmym) cylindrze w określonych warunkach np. w trakcie postoju na światłach z wrzuconym Drive i wciśniętym pedałem hamulca. Co jakiś czas, wywala CAT i ESP (czyli awaria). Po podłączeniu do VAG - błąd stały przerwa zapłonu 8 cylinder i z reguły błąd czasowy przerwa zapłonu 8 cylinder.
Silnik po kapitalnym remoncie góry i dołu.
Kompresja na każdym cylindrze od 14,65 do 14,75. Czyli w normie.
Wymienione świece na nowe
Wymienione cewki na sprawne z innego wozu
Wymienione moduły zapłonów na sprawne z innego wozu.
Przełożony wtrysk z 8 na 1 cylinder, bez zmian dalej telepie.
Miałem bardzo podobne objawy. U mnie przyczyna okazały się nie tylko świece, ale cała cewka do wymiany.
Tak, trochę mnie to kosztowało, ale po wymainie tego wszystkiego auto chodzi jak młody bóg.
Tego typu usterki zwykle można zdiagnozować na podstawie odczytania błędów z komputera.
Jeżeli chodzi o świece, cewki, przewody zapłonowe, listwy - to tutaj
Mają całkiem duży wybór z tego zakresu.
Tak, trochę mnie to kosztowało, ale po wymainie tego wszystkiego auto chodzi jak młody bóg.
Tego typu usterki zwykle można zdiagnozować na podstawie odczytania błędów z komputera.
Jeżeli chodzi o świece, cewki, przewody zapłonowe, listwy - to tutaj
Mają całkiem duży wybór z tego zakresu.
Ostatnio zmieniony 15 mar 2020, 13:02 przez klark, łącznie zmieniany 2 razy.
Po półtora rocznej usterce, jeżdżeniu po mechanikach i innych znafffcach udało się samemu odnaleźć problem.
Okazało się, że szarpanie skrzyni przy redukcji z 2 na 1, nierówna praca, wywalanie CAT, wypadanie zapłonów przy dużym obciążeniu i pierdyliard innych usterek to walnięty wtrysk benzyny.
Dzięki @młody91 udało się zakupić wtrysk "L" i wymienić. Teraz wszystko pracuje jak marzenie.
Przy okazji, czy ktoś z Was wie, czy takie wtryski można gdzieś "zregenerować" i czy jest to opłacalny proces?
Okazało się, że szarpanie skrzyni przy redukcji z 2 na 1, nierówna praca, wywalanie CAT, wypadanie zapłonów przy dużym obciążeniu i pierdyliard innych usterek to walnięty wtrysk benzyny.
Dzięki @młody91 udało się zakupić wtrysk "L" i wymienić. Teraz wszystko pracuje jak marzenie.
Przy okazji, czy ktoś z Was wie, czy takie wtryski można gdzieś "zregenerować" i czy jest to opłacalny proces?
Tak błąd przeniósł się na 1 cylinder. Z racji tego, że przełożony został wyłącznie wtrysk, wyeliminowałem wszelkie inne podzespoły, jak cewki, świecie, przewody, etc.dice111 pisze:Zalezy co w nim padlo. Jak cewka to nic nie zrobisz, ale.. cewka wyrzucila by Ci blad wtrysku.
Ja kupilem nowy.
No i jednego nie rozumiem, napisales:
I co ? Dalej byl blad na 8 cyl ? Czy sie przeniosl wtedy na 1 ?Przełożony wtrysk z 8 na 1 cylinder, bez zmian dalej telepie.
Podkreślę problem został już rozwiązany.Kolmax1992 pisze:Hmm oring przy listwie na cyl 8? Jakimś cudem nieszczelność na kolektorze ssącym przy cyl 8? Zrób logi wypadań zapłonów i sprawdź czy na bank tylko cyl nr 8
Dalsze zapytanie odnosiło się wyłącznie do "czy da się/warto regenerować wtryski benzyny".