[D3 04 4.2MPI ] wiatrak chłodnicy nie wyłącza się
[D3 04 4.2MPI ] wiatrak chłodnicy nie wyłącza się
Cześć.
Pojawił mi się taki problem. Gdy auto stoi kilka dni na dworze (zimno,wieje, pada) po uruchomieniu silnika po kilkunastu sekundach włącza się wiatrak w trybie "turbo" (czyli maksymalne obroty i chłodzenie) i nawet jak wyłączy się silnik pracuje dalej tak samo, aż wyczerpie akumulator albo jak wyjmę bezpiecznik nr 17 od strony pasażera (fan radiator 1 i 2).
Po jakimś czasie kilku wszystko wraca do normy i znowu po kilku dniach jak stoi powtórka.
Z góry dzięki za podpowiedzi gdzie szukać problemu.
Pojawił mi się taki problem. Gdy auto stoi kilka dni na dworze (zimno,wieje, pada) po uruchomieniu silnika po kilkunastu sekundach włącza się wiatrak w trybie "turbo" (czyli maksymalne obroty i chłodzenie) i nawet jak wyłączy się silnik pracuje dalej tak samo, aż wyczerpie akumulator albo jak wyjmę bezpiecznik nr 17 od strony pasażera (fan radiator 1 i 2).
Po jakimś czasie kilku wszystko wraca do normy i znowu po kilku dniach jak stoi powtórka.
Z góry dzięki za podpowiedzi gdzie szukać problemu.
Wentylator do wymiany.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 75
- Rejestracja: 08 sty 2019, 18:16
- Lokalizacja: Chorzelów
Witam. Ja mam to samo. Ale u mnie było tak. Gdy bezpiecznik nr17 wkladalem to jak kolega wyżej załącza się i aż do wyczerpania akumulatora. Na vagu błąd wiatraków. Kupiłem dwa ślę błąd po wykadowaniu powraca. Oddałem wiatraki bo zepsute. Kupiłem całe wiatraki z obudową kompletne. Zamontowalem skasowałem błędy i już nie powracają. Ale dziwna sprawa jest z tym bexpiecznikiem nr 17.bi ja go wyjąłem i nie wlizylem z powrotem a chłodzenie jest i błędu nie ma. Jak wkladam bezpiecznik to wiatraki na maksa i Fo wyczerpania aku. Też nie wiem gdzie szukać przyczyny. Dodam że klima nie chodzi albo chodzi i ale slabiutko. Wiem że wentylator działa bo przedtem mi wodę gotoowalo jak odpaliłem i czekałem na wzrost temperatury.
[ Dodano: 2019-05-15, 23:05 ]
Teraz chłodzenie jest i nie gotuję widy
[ Dodano: 2019-05-15, 23:05 ]
Teraz chłodzenie jest i nie gotuję widy
Audi A8 D3 long wersja amerykańska
Witam.
Odkopie trochę temat bo mam problem z wentylatorem po stronie kierowcy.
Otóż wentylator działa non stop pełną parą aż do rozładowania baterii. Wentylator zmienilem(nawet dwa razy) i problem nie ustąpił.Po przełożeniu na próbę wtyki zasilającej do wentylatora po stronie pasażera jest ten sam objaw czyli to nie wina wentylatora.
Zauważyłem jedną rzecz.Gdy wyłącza Klimatyzację na panelu,wentylator(ten który chodzi cały czas) po około 30 sekundach wyłącza się a po załączeniu klimy znów startuje.
Mam więc pytanie.Czy panel klimatyzacji ma wpływ na działanie wentylatora (od kierowcy) i jakie napięcie powinno być we wtyczce na na przewodach sterujacych(tych cienkich).
Podpowie ktoś bo jestem umówiony u elektryka ale jeśli dałbym radę sam ogarnąć to wolałbym nie zostawiać auta u niego.
Pamiętam za ktoś już miał podobny problem ale chyba nie opisał czy się z tym uporał
Jestem na wakacjach w PL i chciałbym to ogarnąć tutaj.
Jeżeli ktoś może pomóc to bardzo proszę.
Dzięki z góry.
[ Dodano: 2019-08-17, 14:23 ]
Nikt nie podpowie?
Odkopie trochę temat bo mam problem z wentylatorem po stronie kierowcy.
Otóż wentylator działa non stop pełną parą aż do rozładowania baterii. Wentylator zmienilem(nawet dwa razy) i problem nie ustąpił.Po przełożeniu na próbę wtyki zasilającej do wentylatora po stronie pasażera jest ten sam objaw czyli to nie wina wentylatora.
Zauważyłem jedną rzecz.Gdy wyłącza Klimatyzację na panelu,wentylator(ten który chodzi cały czas) po około 30 sekundach wyłącza się a po załączeniu klimy znów startuje.
Mam więc pytanie.Czy panel klimatyzacji ma wpływ na działanie wentylatora (od kierowcy) i jakie napięcie powinno być we wtyczce na na przewodach sterujacych(tych cienkich).
Podpowie ktoś bo jestem umówiony u elektryka ale jeśli dałbym radę sam ogarnąć to wolałbym nie zostawiać auta u niego.
Pamiętam za ktoś już miał podobny problem ale chyba nie opisał czy się z tym uporał
Jestem na wakacjach w PL i chciałbym to ogarnąć tutaj.
Jeżeli ktoś może pomóc to bardzo proszę.
Dzięki z góry.
[ Dodano: 2019-08-17, 14:23 ]
Nikt nie podpowie?
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Ja mogę pomóc ale potrzebowałbym mieć auto u siebie żeby móc przetestować na żywo co mu się dzieje.leon0376 pisze:Jeżeli ktoś może pomóc to bardzo proszę.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Dobry trop,ale przy walniętym czujniku ciśnienia klimy wentylator co prawda pracuje pełna parą, ale po wyłączeniu zapłonu wentylator się wyłączy.karol208 pisze:Sprawdź czujnik ciśnienia na rurce od klimatyzacji. przy skraplaczu (presostat chyba to się fachowo nazywa) klepnij go może się zawiesił.
leon0376 pisze:Ale na Vag-u nie ma bledu czujnika a i Klim a działa poprawnie.
Czujnik ciśnienia sprawdzisz w blokach pomiarowych grupa z tego co pamiętam 001 jak jest walnięty to pokazuje ciśnienie bardzo wysokie np.30bar i dlatego przy uszkodzonym wentylator pracuje na max.