części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 04 4.2MPI ] wiatrak chłodnicy nie wyłącza się

rstas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 43
Rejestracja: 22 cze 2014, 18:20
Lokalizacja: Gdańsk

[D3 04 4.2MPI ] wiatrak chłodnicy nie wyłącza się

Post autor: rstas » 12 lis 2017, 17:44

Cześć.
Pojawił mi się taki problem. Gdy auto stoi kilka dni na dworze (zimno,wieje, pada) po uruchomieniu silnika po kilkunastu sekundach włącza się wiatrak w trybie "turbo" (czyli maksymalne obroty i chłodzenie) i nawet jak wyłączy się silnik pracuje dalej tak samo, aż wyczerpie akumulator albo jak wyjmę bezpiecznik nr 17 od strony pasażera (fan radiator 1 i 2).
Po jakimś czasie kilku wszystko wraca do normy i znowu po kilku dniach jak stoi powtórka.
Z góry dzięki za podpowiedzi gdzie szukać problemu.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 12 lis 2017, 23:46

Wentylator do wymiany.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

atomek83
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 10 mar 2019, 19:42
Lokalizacja: śląsk

Post autor: atomek83 » 31 mar 2019, 00:05

Witam,
czy była wymiana czy udało się problem rozwiązać inaczej?

wyspiarz1000
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 75
Rejestracja: 08 sty 2019, 18:16
Lokalizacja: Chorzelów

Post autor: wyspiarz1000 » 15 maja 2019, 23:05

Witam. Ja mam to samo. Ale u mnie było tak. Gdy bezpiecznik nr17 wkladalem to jak kolega wyżej załącza się i aż do wyczerpania akumulatora. Na vagu błąd wiatraków. Kupiłem dwa ślę błąd po wykadowaniu powraca. Oddałem wiatraki bo zepsute. Kupiłem całe wiatraki z obudową kompletne. Zamontowalem skasowałem błędy i już nie powracają. Ale dziwna sprawa jest z tym bexpiecznikiem nr 17.bi ja go wyjąłem i nie wlizylem z powrotem a chłodzenie jest i błędu nie ma. Jak wkladam bezpiecznik to wiatraki na maksa i Fo wyczerpania aku. Też nie wiem gdzie szukać przyczyny. Dodam że klima nie chodzi albo chodzi i ale slabiutko. Wiem że wentylator działa bo przedtem mi wodę gotoowalo jak odpaliłem i czekałem na wzrost temperatury.

[ Dodano: 2019-05-15, 23:05 ]
Teraz chłodzenie jest i nie gotuję widy
Audi A8 D3 long wersja amerykańska

atomek83
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 10 mar 2019, 19:42
Lokalizacja: śląsk

Post autor: atomek83 » 21 maja 2019, 20:14

U mnie problem rozwiązany przez wymianę wiatraków na inne (ze względu na dostęp zmieniłem parę).

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 17 sie 2019, 14:23

Witam.
Odkopie trochę temat bo mam problem z wentylatorem po stronie kierowcy.
Otóż wentylator działa non stop pełną parą aż do rozładowania baterii. Wentylator zmienilem(nawet dwa razy) i problem nie ustąpił.Po przełożeniu na próbę wtyki zasilającej do wentylatora po stronie pasażera jest ten sam objaw czyli to nie wina wentylatora.
Zauważyłem jedną rzecz.Gdy wyłącza Klimatyzację na panelu,wentylator(ten który chodzi cały czas) po około 30 sekundach wyłącza się a po załączeniu klimy znów startuje.
Mam więc pytanie.Czy panel klimatyzacji ma wpływ na działanie wentylatora (od kierowcy) i jakie napięcie powinno być we wtyczce na na przewodach sterujacych(tych cienkich).
Podpowie ktoś bo jestem umówiony u elektryka ale jeśli dałbym radę sam ogarnąć to wolałbym nie zostawiać auta u niego.
Pamiętam za ktoś już miał podobny problem ale chyba nie opisał czy się z tym uporał
Jestem na wakacjach w PL i chciałbym to ogarnąć tutaj.
Jeżeli ktoś może pomóc to bardzo proszę.
Dzięki z góry.

[ Dodano: 2019-08-17, 14:23 ]
Nikt nie podpowie?
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 20 sie 2019, 20:31

Czyli wentylator działa nawet po wyłączeniu zapłonu ?

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 20 sie 2019, 21:53

Tak.A po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu wtyczki od niego i po ponownym włożeniu nie działa aż do włączenia zapłonu.
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 21 sie 2019, 11:07

leon0376 pisze:Jeżeli ktoś może pomóc to bardzo proszę.
Ja mogę pomóc ale potrzebowałbym mieć auto u siebie żeby móc przetestować na żywo co mu się dzieje.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 21 sie 2019, 11:13

FOSS
Kurczę daleko mam do Ciebie.Myslalem że może ktoś walczył z ty samym i można byłoby to ogarnąć samemu.Narazie zrobię jak kolega kiedyś pisał.Zaloze osobny wyłącznik i rok przejeżdże.Wiem że to partyzantka ale muszę wracać do FR.
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 21 sie 2019, 12:12

Sprawdź czujnik ciśnienia na rurce od klimatyzacji. przy skraplaczu (presostat chyba to się fachowo nazywa) klepnij go może się zawiesił.

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 21 sie 2019, 12:40

Ale na Vag-u nie ma bledu czujnika a i Klim a działa poprawnie.
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 21 sie 2019, 15:41

karol208 pisze:Sprawdź czujnik ciśnienia na rurce od klimatyzacji. przy skraplaczu (presostat chyba to się fachowo nazywa) klepnij go może się zawiesił.
Dobry trop,ale przy walniętym czujniku ciśnienia klimy wentylator co prawda pracuje pełna parą, ale po wyłączeniu zapłonu wentylator się wyłączy.
leon0376 pisze:Ale na Vag-u nie ma bledu czujnika a i Klim a działa poprawnie.


Czujnik ciśnienia sprawdzisz w blokach pomiarowych grupa z tego co pamiętam 001 jak jest walnięty to pokazuje ciśnienie bardzo wysokie np.30bar i dlatego przy uszkodzonym wentylator pracuje na max.

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 21 sie 2019, 17:26

Ok sprawdzę.Dzieki.
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl