![]() |
![]() |
[D3 03 3.7MPI ] Chłodnica oleju moment dokręcania do bloku
[D3 03 3.7MPI ] Chłodnica oleju moment dokręcania do bloku
Witam
jestem tu nowy więc jeżeli taki temat już był to z góry przepraszam ale nie bardzo mogę go znaleźć
muszę zdemontować chłodnie oleju ponieważ mam wyciek płynu chłodzącego najprawdopodobniej z plastikowej rurki łączącej blok silnika z chłodnicą. Czy jest ktoś w posiadaniu manula do takiej operacji i najważniejsze z jakim momentem dokręca się chłodnicę do bloku
jestem tu nowy więc jeżeli taki temat już był to z góry przepraszam ale nie bardzo mogę go znaleźć
muszę zdemontować chłodnie oleju ponieważ mam wyciek płynu chłodzącego najprawdopodobniej z plastikowej rurki łączącej blok silnika z chłodnicą. Czy jest ktoś w posiadaniu manula do takiej operacji i najważniejsze z jakim momentem dokręca się chłodnicę do bloku
Ostatnio zmieniony 17 paź 2019, 12:24 przez witia82, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Masz jeszcze jedno teraz masz wszystkie momenty, Elsa podaje żeby wyjąc silnik ponieważ dostęp do jednej śruby jest trudny, ale po odkręceniu kolektora wydechowego dostęp jest ok.natomiast żeby odkręcić kolektor niestety trzeba wyjąć silnik
oczywiście robi się to na aucie,ja u siebie jak wymieniałem tą nieszczęsną rurkę miałem troszkę lepszy dostęp do całości ponieważ miałem rozebrany przód bo w tym samym czasie robiłem rozrząd, śrubę "trudno dostępną" odkręciłem bez problemowo ponieważ lekko podgiąłem rurkę od alternatora która przeszkadza i dało radę 


-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
ok jak się z tym uporam to dam znać
[ Dodano: 2019-10-16, 19:10 ]
Zabrałem się za tą nieszczelność i powiem szczerze że nie jest to takie proste. Dla lepszego dostępu zrzuciłem cały przód. Dalej jest bark dostępu do tylnych śrub. Trzeba zdemontować belkę ktora trzyma poduszke prawą oraz łapę prawej poduszki. Teraz myślę jak podeprzeć silnik żeby zdjąć tą łapę. Za miskę nie bardzo chcę popierać. Może macie jakiś pomysł jak to bezpiecznie zrobić? Z racji tego że mam dostęp do rozrządu, zdjąłem obudowy rozrządu i nie bardzo mi się ten rozrząd podoba. Pasek między wałkami rozrządu a pompą wody był strasznie luźny, tłok napinacza hydraulicznego był maksymalnie schowany, tak że mogłem wsadzić pin zabezpieczający. Po ustawieniu rozrządu na znaki wszytko się napieło i tłok napinacza wysunął się jakieś 3-4 mm do góry. Kiedyś jakiś mechanik mi mówił że napinacz raz napięty nie ma prawa się cofnąć, tak że lekko zgłupiałem. Dodam że rozrząd w calość jest ORI i ma przebieg ok 70 tyś montowany był w Aso w Niemczech. Grupa 90. 0 waha się na -1, grupa 93 0 i -5. Co o tym sądzicie
[ Dodano: 2019-10-16, 19:10 ]
Zabrałem się za tą nieszczelność i powiem szczerze że nie jest to takie proste. Dla lepszego dostępu zrzuciłem cały przód. Dalej jest bark dostępu do tylnych śrub. Trzeba zdemontować belkę ktora trzyma poduszke prawą oraz łapę prawej poduszki. Teraz myślę jak podeprzeć silnik żeby zdjąć tą łapę. Za miskę nie bardzo chcę popierać. Może macie jakiś pomysł jak to bezpiecznie zrobić? Z racji tego że mam dostęp do rozrządu, zdjąłem obudowy rozrządu i nie bardzo mi się ten rozrząd podoba. Pasek między wałkami rozrządu a pompą wody był strasznie luźny, tłok napinacza hydraulicznego był maksymalnie schowany, tak że mogłem wsadzić pin zabezpieczający. Po ustawieniu rozrządu na znaki wszytko się napieło i tłok napinacza wysunął się jakieś 3-4 mm do góry. Kiedyś jakiś mechanik mi mówił że napinacz raz napięty nie ma prawa się cofnąć, tak że lekko zgłupiałem. Dodam że rozrząd w calość jest ORI i ma przebieg ok 70 tyś montowany był w Aso w Niemczech. Grupa 90. 0 waha się na -1, grupa 93 0 i -5. Co o tym sądzicie
Powiesić silnik od góry na belce do tego przeznaczonej.witia82 pisze:Teraz myślę jak podeprzeć silnik żeby zdjąć tą łapę. Za miskę nie bardzo chcę popierać. Może macie jakiś pomysł jak to bezpiecznie zrobić?
Nt. rozrządu tego już w innym temacie rozmawiamy więc tu proponuję pozostać w tematyce chłodniczki oleju.witia82 pisze: Z racji tego że mam dostęp do rozrządu, zdjąłem obudowy rozrządu i nie bardzo mi się ten rozrząd podoba. (...)
Co o tym sądzicie
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
ok
[ Dodano: 2019-10-19, 20:17 ]
Rurka chłodnicza w obudowie filtra oleju wymieniona. Oczywiście była pęknięta w 2 miejscach. Generalnie bardzo nieprzyjemna robota. Zdjąłem przód i belkę podtrzymującą silnik. Bardzo ciężki dostęp do 1 śruby tej pod rurką wody. Podgiąłem ją trochę ale i tak było ciężko . Wymieniłem wszystkie oringi chłodnicy oleju oraz obudowy filtra oleju. Ostatecznie misja zakończona sukcesem
[ Dodano: 2019-10-19, 20:17 ]
Rurka chłodnicza w obudowie filtra oleju wymieniona. Oczywiście była pęknięta w 2 miejscach. Generalnie bardzo nieprzyjemna robota. Zdjąłem przód i belkę podtrzymującą silnik. Bardzo ciężki dostęp do 1 śruby tej pod rurką wody. Podgiąłem ją trochę ale i tak było ciężko . Wymieniłem wszystkie oringi chłodnicy oleju oraz obudowy filtra oleju. Ostatecznie misja zakończona sukcesem

No to gratulacje. Ja robiłem dwa podejścia ale odpuściłem sobie.witia82 pisze:ok
[ Dodano: 2019-10-19, 20:17 ]
Rurka chłodnicza w obudowie filtra oleju wymieniona. Oczywiście była pęknięta w 2 miejscach. Generalnie bardzo nieprzyjemna robota. Zdjąłem przód i belkę podtrzymującą silnik. Bardzo ciężki dostęp do 1 śruby tej pod rurką wody. Podgiąłem ją trochę ale i tak było ciężko . Wymieniłem wszystkie oringi chłodnicy oleju oraz obudowy filtra oleju. Ostatecznie misja zakończona sukcesem
Bądź dobry jak chleb.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec