Witam wszystkich.
A8 posiadam od 7 lat od przebiegu 75tyś. Dziś mam 350. Od kupna jeżdżę na lpg-instalacja
dobrej jakości (nie oszczędzałem - koszt 9200)
Mam kilka pytań do ludzi którzy grzebią przy tych autach i posiadają wiedzę na temat
o którym się wypowiadają.
Mam 18 to letnie w motorsporcie jako mechanik - głównie japonia i oczywiście audi😊
W tym czasie przerobiłem sporo v8 w tym audi (głównie modyfikacje) nawet w swojej motorówce mam 4.2 a w nissanie s13 miałem taki doładowany ale są to silniki od modelu d11
(Protoplasty A8) nie robiłem jeszcze 4.2 d3.
Po trochę długim wstępie pisanym aby uniknąć podpowiadania postaw mam kilka pytań do cierpliwych którzy dotarli do tego momentu.
Po kupnie hamowałem auto w celu oceny kondycji silnika i 322 ps miała, wiec super.
Miesiąc temu z ciekawości powtórzyłem pomiar i... 291🤔 oba pomiary na lpg.
W aucie tak naprawdę nic się nie działo, sporadyczne błędy na kts-ie.
Zrzuciłem czapy (masakra) i okazało się że między 2a3 garnkiem pękły 2 warstwy uszczelki po lewej stronie a po prawej między 2,3,4 to samo i kanałem wodnym na pierwszym.
Dotrę zawory sprawdzę szczelność, zmienię łańcuchy itp i mam teraz parę pytań.
Samochód po uruchomieniu od jakiegoś roku grał łańcuchami jak długo stał dłużej niż zwykle (jakieś 2 sek) i po dodaniu gazu przy około 1100 delikatnie na mini sekundę się odezwał któryś. Wiem ze tematów nastawników było dużo ale pytam mechaników którzy to robią
- czy zmieniać a jak tak to macie jakiś sensowny zamiennik który stosujecie( oryginały trochę kosztują )
- czy łańcuchy z aso?
- jeśli same ślizgi z łańcuchami to jakie stosujecie?
- czy szpilki z aso
- czy uszczelki ( czapki, wydechy, dekle ) Aso?
- czy uszczelniacze wałków i wału aso?
- może jakieś sugestie, posiadacie wypracowane rozwiązania jakie stosujecie odnośnie części i prac
- czy jakiś nr katalogowy zaworków aso ktoś podrzuci?
Po skończeniu wrzucę efekt czy wróciła do serii.
Z góry dziękuje za pomoc.
[D3 06 4.2MPI/LPG ] 4.2 mpi głowice
Re: 4.2 mpi głowice
Nie wiem jakie ty czy inni mają do tego podejście ale osobiście hamowałbym auto przede wszystkim na PB i ten wynik traktował jako punkt odniesienia.Qurczak pisze:Po kupnie hamowałem auto w celu oceny kondycji silnika i 322 ps miała, wiec super.
Miesiąc temu z ciekawości powtórzyłem pomiar i... 291🤔 oba pomiary na lpg.
(...) Zrzuciłem czapy (masakra) i okazało się że między 2a3 garnkiem pękły 2 warstwy uszczelki po lewej stronie a po prawej między 2,3,4 to samo i kanałem wodnym na pierwszym.
Dotrę zawory sprawdzę szczelność, zmienię łańcuchy itp i mam teraz parę pytań.
Samochód po uruchomieniu od jakiegoś roku grał łańcuchami jak długo stał dłużej niż zwykle (jakieś 2 sek) i po dodaniu gazu przy około 1100 delikatnie na mini sekundę się odezwał któryś.
Nie mówię że hamowanie na LPG jest złe, też takie pomiary robiłem, ale przy pomiarach na hamowni najpierw robiłem to na PB.
Co więcej, aby odciąć się od ewentualnego wpływu LPG, przed hamownią, już wcześniej wyłączałem LPG, kasowałem adaptacje i robiłem parę km na samym PB.
Co do wyniku - niestety tak bywa - znam gorsze wyniki dla tych silników.
Zresztą sam znalazłeś jakieś usterki. Zrobisz i zobaczymy czy powrócisz do fabryki
Ja nie znam żadnego zamiennika godnego zaufania, żadnego takiego który chciałbym zamontować do swojego D3.Qurczak pisze: - czy zmieniać a jak tak to macie jakiś sensowny zamiennik który stosujecie( oryginały trochę kosztują )
Nie ma takiej konieczności.Qurczak pisze: - czy łańcuchy z aso?
Poza ASO kupisz spokojnie SWAG i to jest właściwie to samo co kupisz w ASO.
Co do zasady to ślizgi w oryginale nie występują jako oddzielna część zamienna.Qurczak pisze: - jeśli same ślizgi z łańcuchami to jakie stosujecie?
Wszystko to co możesz kupić to Allegro czyli pewnikiem wszystko z Aliexpress.
Są dostępne poza ASO.Qurczak pisze: - czy szpilki z aso
Wszystko dostępne poza ASO.Qurczak pisze: - czy uszczelki ( czapki, wydechy, dekle ) Aso?
Wszystko dostępne poza ASO oprócz uszczelki tylnego kołnierza uszczelniającego.Qurczak pisze: - czy uszczelniacze wałków i wału aso?
Jakich zaworków?Qurczak pisze: - czy jakiś nr katalogowy zaworków aso ktoś podrzuci?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Na pb oczywiście też hamowałem-nie pisałem, uznałem za logiczne(mój błąd)FOSS pisze:Nie wiem jakie ty czy inni mają do tego podejście ale osobiście hamowałbym auto przede wszystkim na PB i ten wynik traktował jako punkt odniesienia.
Nie mówię że hamowanie na LPG jest złe, też takie pomiary robiłem, ale przy pomiarach na hamowni najpierw robiłem to na PB.
Co więcej, aby odciąć się od ewentualnego wpływu LPG, przed hamownią, już wcześniej wyłączałem LPG, kasowałem adaptacje i robiłem parę km na samym PB.
Chodzi o zaworki pod pokrywą pod kolektorem ssącym (olejowe)FOSS pisze:Jakich zaworków?
Dla pewności chce podać w serwisie bo kiedyś zamówiłem w porsche czujnik wałka do cayenne a przyszedł zawór faz rozrządu 😂
Jeśli chodzi o szpilki głowicy i uszczelki to jakąś konkretną markę byś polecił?
Ze szpilkami miałem różne przeboje od różnych producentów,
zdarzały się przypadki że były ok a następnym razem od tego samego producenta się wyciągały... historia🤔