Ja też kupiłem ten olej w serwisie, ale nie mam czasu go wymienić od roku, i 450 zł leży w garażu u kolegi Kiedyś było podejście do tego ale znaleźć wlewu nie mogliśmy.scrow pisze:kolego martinezzg ,Ja miałem identyczne objawy - przy nawet już lekkim skręcie i dodaniu gazu całe auto dostawało drgawek , krótko mówiąc mechanizm różnicowy kleił i robił szpere . Wgryzłem się w temat i wyczytałem , że w 90 % przypadków winę ponosi olej . Kazałem mechanikowi wymienić na nowy - oczywiście nie zgadzał się ze mną twierdząc , że od 15 lat robi audi i napęd quattro tak ma. Nie dałem za wygraną bo jeżdzić limuzyną tej klasy i przy każdym zakręcie tłumaczyć się ludziom na pokładzie co się dzieje to wstyd. Po wymianie oleju w torsenie problem nie ustał , ale ...zaobserwowałem , że po nocnym postoju przez kilka pierwszych skrętów nic się nie działo , więc pomyślałem , że to musi być olej ...Ale dlaczego nie pomogła wymiana na nowy, podobno odpowiedni o specyfikacji 75W140 ???
okazuje się , że olej w skrzyni rozdzielczej nie ma zamiennika ! tak , nie ma zamiennika Kupiłem więc olej w serwisie za jedyne 460 zł za litr ( tyle wystarczy ) i jak ręką odjął . Mechanik sam poźniej stwierdził , że podczas wymiany przyjżał się dokładnie temu olejowi i jest on zupełnie inny niż innej firmy o "takiej samej specyfikacji "
Może u niektórych wymiana na nieorygnialny pomaga , ale mam wrażenie , że nie wtedy kiedy olej w torsenie to praktycznie woda .
[D3 06 4.2MPI ] Drgania przy mocnym skręcie
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański
-
- Forum Audi A8
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 cze 2018, 21:14
- Lokalizacja: Świdnik
W 6HP26 nie masz korka spustowego, jedynie dolać można i to też nie jest jakoś fajnie
rozwiązane.
Często się zastanawiałem jak ktoś pisał, że w D3 mechanik wymienił mu olej
w torsenie (centralnym dyfrze), jak on to zrobił...
4HP - torsen smarowany olejem ATF ze skrzyni
5HP - ma spust oleju z centralnego
6HP19 - też mają spust oleju z centralnego
6HP26 - nie mają... spustu oleju z centralnego
8HP - jeszcze nie lookałem na centralny dyfer jeżeli chodzi o możliwość zrzutu oleju
rozwiązane.
Często się zastanawiałem jak ktoś pisał, że w D3 mechanik wymienił mu olej
w torsenie (centralnym dyfrze), jak on to zrobił...
4HP - torsen smarowany olejem ATF ze skrzyni
5HP - ma spust oleju z centralnego
6HP19 - też mają spust oleju z centralnego
6HP26 - nie mają... spustu oleju z centralnego
8HP - jeszcze nie lookałem na centralny dyfer jeżeli chodzi o możliwość zrzutu oleju
-
- Forum Audi A8
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 cze 2018, 21:14
- Lokalizacja: Świdnik
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
marekp750 pisze:W 6HP26 nie masz korka spustowego, jedynie dolać można i to też nie jest jakoś fajnie
rozwiązane.
Marek ma rację jest tylko wlewowy (załączyłem instrukcję) może mechanik wymienił w przednim mechanizmie różnicowym,a nie mechanizmie między osiowymmarekp750 pisze:Często się zastanawiałem jak ktoś pisał, że w D3 mechanik wymienił mu olej
w torsenie (centralnym dyfrze), jak on to zrobił...
A powiem, tak, często to rozbierałem, w sensie centralnego dyfra w 4HP by dostać sięmaciu pisze:Rzuć okiem w SSP 149 strona 49 i dalszemarekp750 pisze: 4HP - torsen smarowany olejem ATF ze skrzyni
wczesne 4 biegówki miały sprzęgiełko wielopłytkowe i to pracowało w ATFie
do uszczelniacza na wyjście na przedni wałek ale do "puszki" nie zaglądałem.
Możliwe, że siedzą tam płytki... czyli nie torsen,
mam jedną 4HP na stanie to ją kiedyś rozbiorę i looknę czy siedzi tam torsen czy tarcze.
Wygląda jakby były jednak płytki, czyli sprzęgło płytkowe...
-
- Forum Audi A8
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 cze 2018, 21:14
- Lokalizacja: Świdnik
-
- Forum Audi A8
- Posty: 31
- Rejestracja: 29 maja 2019, 11:58
- Lokalizacja: Stargard
-
- Forum Audi A8
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 cze 2018, 21:14
- Lokalizacja: Świdnik
-
- Forum Audi A8
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 cze 2018, 21:14
- Lokalizacja: Świdnik