części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 07 4.2TDI ] Szalejący kompresor zawieszenia


gabinet
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 13 gru 2019, 17:10
Lokalizacja: Poznań

[D3 07 4.2TDI ] Szalejący kompresor zawieszenia

Post autor: gabinet » 13 gru 2019, 17:22

Witam wszystkich,
może ktoś zetknął się z następującymi objawami :
- odpalam rano auto , kompresor zaczyna pompować i pompuje do "upadłego" aż nastąpi gwałtowne upuszczenie powietrza ( tak jak kiedyś słyszało się upuszczanie nadmiaru powietrza przy ciężarówkach ). Jest to taki strzał powietrza że aż ludzie na chodniku się oglądają. Po tym "strzale" kompresor się wyłącza , powtarza się coć takiego 2-3 razy na dzień.
W ASO Poznań nigdy o czymś takim nie słyszeli. Mi wygląda na jakiś zepsuty czujnik który każe kompresorowi pompować ....
Może ktoś miał taką przypadłość
Będę wdzięczny za pomoc

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 13 gru 2019, 19:49

Jakie ciśnienie pokazuje VCDS ?

gabinet
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 13 gru 2019, 17:10
Lokalizacja: Poznań

Post autor: gabinet » 13 gru 2019, 20:08

jeszcze nie byłem z tym u mechanika, uderzenie powietrza jest w lewym nadkolu z przodu, jakby od kompresora... No i strzał jest przeważnie przy lekkim nawet przyhamowaniu co może sugerować w jakiś sposób lewy miech ( jak dostaje zwiększone obciążenie spowodowane hamowaniem ). To z kolei nijak się ma do objawu opisanego na początku że kompresor pompuje aż do tego "strzału"

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 13 gru 2019, 20:22

Syk jest z zaworu spustowego który jest integralna częścią z kompresorem właśnie w lewym nadkolu, a dokładniej między poszyciem zderzaka, a nadkolem, i normalnie jak kompresor dobije to właśnie jest owy syk, ale czy tak bardzo głośno to raczej nie bardzo, gdy by była nieszczelność to kompresor pompuje bardzo długo co za tym idzie wyłącza go czujnik termik co skutkuje kontrolką błędu na fis, skoro u ciebie nie wywala błędu to nie wiem, albo za mocno pompuje bo np. na mylny odczyt z czujnika cisnienia który jest w zespole zaworów.

gabinet
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 13 gru 2019, 17:10
Lokalizacja: Poznań

Post autor: gabinet » 13 gru 2019, 21:04

No błędu żadnego nie ma,
obserwuję te objawy już od dłuższego czasu i zdecydowanie się nasilają, i te "strzały" są coraz głośniejsze...

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 13 gru 2019, 21:23

gabinet

<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl