części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 95 4.2PB/LPG ] ABZ Remont / odświeżanie / pudrowanie

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 17 gru 2019, 16:52

a może ktoś podać ich wymiary ? 18 mm czy 17 mm szerokości

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 17 gru 2019, 17:28

ale tobie chodzi o starą ori panewke, bo mam jesze stara
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 17 gru 2019, 17:48

jak pisałem nabyłem taki motor i mam go wkładać do pewnego auta :P
i raczej jestem zainteresowany tematem bo 76 zł sztuka to raczej .....
Mam nadzieje że ten motor nie będzie wymagał aż takiego remontu ale coś trzeba ogarnąć
na starcie aby się nie rozpadł przy odpalaniu .
Zastanawia mnie czy v6 nie ma takich samych panewek obecnie co wydybałem to korby za 300 tylko nie wiem czy pasują bo katalogi kłamią i przed mieszają z poliftami pasek ma 299 zębów a dotarł i wyszło jest do polifta 253 <bezradny>

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 17 gru 2019, 20:37

Jutro ci zmierz Ori panewek korby
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 17 gru 2019, 21:45

Szerokość panewek korby to ~17,85 (17,83/17,86....)
To co można kupić jest 1 mm węższe ~16,75
JA chyba wejdę w temat, te panwie szły do silników o większej mocy z cylindra niż ABZ.
Trzeba będzie zobaczyć czy panew trafi na środek korbowodu a jeśli nie to o ile będzie przesunięta i czy modyfikować ząbek czy nie.
Kot też jest Quattro

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 18 gru 2019, 07:17

podobno można zakładać te o 1 mm mniejsze domniemam że takie są np w v6 ???

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 18 gru 2019, 09:24

Wychodzi, że te panewki Glyco 01-3841 właśnie też wchodzą też do V6 i VR6.
Kot też jest Quattro

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 18 gru 2019, 16:33

to i pewnie główne to samo :>

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 30 gru 2019, 00:16

Panewki przymierzyłem i są cacy. Wchodzą jakby właśnie z ABZ były. Zgniot wygląda sensownie.
Jak tak łaziłem mierzyć panewki to potrąciłem sobie świeżo splanowaną głowicę i ją zarysowałem na powierzchni uszczelniającej cylinder <nienie> Niech to szlag, no trochę mnie nerw szarpnął. Jak już mi przeszło to przetarłem ją w miejscu uszkodzenia papierem 3000 do zaniku rysy pod pierścieniem i zmierzyłem dołek. Wychodzi w okolicach 0,02. Denerwuje mnie ale chyba zostawię, uszczelka powinna sobie dać radę, tak myślę. Wieźć to do fachowców to pewnie nie uda się ustawić maszyny w punkt i lizną więcej niż ten dołek a ze sprężaniem jechać w górę nie ma co. No i druga sprawa, że może być już nierówno. No nie wiem, denerwuje mnie i wkurza, martwi bo niech mi uszczelkę wydmucha na tym wypolerowanym dołku.
Zrobiłem powierzchnię kadłuba zjechali poniżej 0,1. Zastanawiam się czy uszczelka obskoczy i tłoki nie będą całować głowicy? Wystają jakoś max. 0,9. O zawory się nie martwię bo jak były szlifowane gniazda to siadły niżej. Wymieniłem prowadnice zaworów na ciaśniejsze.
Złapała mnie grypa i prawie 3 tydzień dochodzę do siebie ale graty silnikowe pomyłem i będę powoli składał.
Zostało wyczyścić tłoki i przetrzeć pastą cylindry. Jeszcze raz wypucować blok no i skręcać
Gdyby nie ta cholerna rysa na głowicy to było by piękniej.
Kot też jest Quattro

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 30 gru 2019, 06:00

teraz masz takie fajne kleje zaszpachluj to :P pisze poważnie jak i tak tam uszczelka siada to ...

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 30 gru 2019, 09:45

Nie no bez jaj. To są dwie setki. Spokojnie to wyciągnie uszczelka. Chropowatości po szlifie głowicy jakie miałem (jodełka taka) miała więcej niż 2 setki. Jedyne co według mnie możesz jeszcze zrobić to wyosełkować płaszczyznę głowicy (te 2 setki spokojnie osełką ręcznie ściągniesz)

Miałem podobną sytuację w swoim ABZ. Głowice zwalałem na aucie (bez wyciągania motoru) i przy zakładaniu jednej z nich zrobiłem rysę na płaszczyźnie tym "pinem" ustalającym.

Najpierw poszedł poler, potem osełka. Wszystko przejechało już 100k km i nadal ladnie trzyma i nic nie cieknie.

Co do panewek - to węższe zakładali koledzy do ABH. Przy mocnym katowaniu nic się nie działo (auto strojone na manualnej skrzyni z odcięciem ustawionym na 7200). Ja się jednak bałem dawać tych węższych - głupia podświadomośc zapewne.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 06 sty 2020, 23:31

Głowicę zostawię jak jest, dzięki za pocieszanie <papa2>
Myślę jeszcze o śrubach korbowodów.
Wychodzi, że one są podobne do tych z VR6 - ma ktoś jak porównać?
Jeśli by pasowały to ARP robi taki zestaw śrub do VR6 za 720 PLN
One są wielokrotnego użytku. Montuje się je mierząc rozciągnięcie śruby.
Problem z brakującymi dwoma... trzeba by kupować dwa zestawy.
Ktoś chętny na podział? Wtedy jeden zestaw z V6 obdzieli by 3 brakujące do V8.
Kot też jest Quattro

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 07 sty 2020, 06:53

jak one były tylko raz odkręcane to daj je na klej jak się boisz po co wywalać tyle kasy 99% ich nie wymienia ja nigdy nie wymieniałem w żadnym motorze :P
i jeszcze korba bokiem nie wyszła

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 09 sty 2020, 00:08

A jak dokręcaliście obudowy łożysk głównych?
Nie ma nigdzie materiałów. Tak na zasadzie porównania wychodziło by podobnie jak korby czyli 30 Nm + 90° ?
Kot też jest Quattro

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 09 sty 2020, 10:08

60 -90

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl