[D3 09 4.2TDI ] Wymiana oleju ASB HF 6HP
[D3 09 4.2TDI ] Wymiana oleju ASB HF 6HP
Witam. czy posiada ktoś materiały jak zabrać się do wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów HF 6HP. Co odkręcić, co wymienić, ile oleju jaki olej, filtry itp. Chodzi mi o całkowitą wymianę.
Tagi wybieramy z rozwijanej listy obok napisu Temat
Nie piszemy ręcznie.
Tagi wybieramy z rozwijanej listy obok napisu Temat
Nie piszemy ręcznie.
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2016, 18:36 przez lukasx160, łącznie zmieniany 1 raz.
Odgrzewam kotleta.
Kupiłem auto.
178tys przebiegu potwierdzone w aso
Gdzie polecacie zmienić olej?
Podobni jakies wymiany dynamiczne robią niektórzy.
Jestem z lubelskiego ale mazowieckie też może być.
Czy może do ASO jechać?
Tylko tam pewnie kosmos cena
Kupiłem auto.
178tys przebiegu potwierdzone w aso
Gdzie polecacie zmienić olej?
Podobni jakies wymiany dynamiczne robią niektórzy.
Jestem z lubelskiego ale mazowieckie też może być.
Czy może do ASO jechać?
Tylko tam pewnie kosmos cena
A8 D2 4,2 automat SPRZEDANE
S6 C4 2,2t automat SPRZEDANE
S6 C4 4,2 manual JEST
S6 C4 2,2t manual JEST
A6 C4 2,8 automat JEST
A8 D3 4,2tdi JEST
wszystko w QUATTRO
S6 C4 2,2t automat SPRZEDANE
S6 C4 4,2 manual JEST
S6 C4 2,2t manual JEST
A6 C4 2,8 automat JEST
A8 D3 4,2tdi JEST
wszystko w QUATTRO
-
- Forum Audi A8
- Posty: 178
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ale mamy w PL już przedstawicieli firmy ZF.dice111 pisze:W ASO wymienią olej, ale nie metodą dynamiczną. Podobno w PL nikt nie wymienia oleju metoda dynamiczną wg procedury ZFa, powtarzam wg ich procedury, bo jeśli chodzi o samą wymianą dynamiczną oczywiście robi to coraz więcej zakładów.
Czy chcesz powiedzieć, że oni również robią wymianę dynamiczną brzydko mówiąc "na odpierdol"
Pytam całkiem poważnie.
Nie korzystałem z usług przedstawicielstwa ZF ale mamy go w okolicach Warszawy i nosiłem się z zamiarem sprawdzenia poziomu ich usług i nawiązania jakiejś współpracy.
Ale nie potrzebna mi współpraca na poziomie "jakimkolwiek".
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Przedstawicielstwo z tego co wiem jest już dość dawno, ale czy to dotyczy serwisu skrzyń i ich obsługi sewisowej na miejscu, w Warszawie ? Mówisz o typowym warsztacie od nich ? Damian, nie mam zielonego pojęcia. W D2 żadnych magicznych procedur nie ma, po poście pantona przybliżyłem sobie temat dotyczący tej procedury i.. nie widzę w części jej punktów sensu.
Tak jak pisałem już wcześniej, coraz to więcej serwisów dokonuje wymiany dynamicznej, ale podobno żaden wg procedury ZF.
Jeśli chcesz to zapytaj ich przedstawicieli, ja byłem przekonany, że dotyczy tylko i wyłącznie części, olei itd do zamówienia (i tak leci z DE), a nie okresowych serwisów na miejscu,
Tak jak pisałem już wcześniej, coraz to więcej serwisów dokonuje wymiany dynamicznej, ale podobno żaden wg procedury ZF.
Jeśli chcesz to zapytaj ich przedstawicieli, ja byłem przekonany, że dotyczy tylko i wyłącznie części, olei itd do zamówienia (i tak leci z DE), a nie okresowych serwisów na miejscu,
Black Cars Matters
Wymiana dynamiczna z maszynami do takiej wymiany wcale nie jest 100%
Rzeczywiście jest znacznie lepsza od metody gdy tylko zdejmujemy miskę i wymieniamy filtr plus nowy olej. Jednak z maszyną jest tak że zdejmujemy miskę spuszczamy płyn wkładamy nowy filtr zakładamy miskę wlewamy płyn ASB po czym wpinamy się w przewody do chłodnicy (o ile skrzynia takowe posiada) i w przewód powrotny podajemy płyn ASB z podajnika który trafia po prostu do obiegu skrzyni w której ....niestety zostało kilka litrów starego płynu a ten nowo podawany miesza się z tym co tam jest i tak jest przetłaczany aż w oczku kontrolnym będzie widać że płyn jest w miarę czysty. Według mnie żeby tą metodą wymienić blisko 99% trzeba by przetłoczyć minimum z 30 litrów płynu. Ja to robię inaczej, po spuszczeniu płynu z ASB podaję nowy bezpośrednio w kanał od zasysania filtra, idzie znacznie mniej płynu a skuteczność dużo lepsza.
Rzeczywiście jest znacznie lepsza od metody gdy tylko zdejmujemy miskę i wymieniamy filtr plus nowy olej. Jednak z maszyną jest tak że zdejmujemy miskę spuszczamy płyn wkładamy nowy filtr zakładamy miskę wlewamy płyn ASB po czym wpinamy się w przewody do chłodnicy (o ile skrzynia takowe posiada) i w przewód powrotny podajemy płyn ASB z podajnika który trafia po prostu do obiegu skrzyni w której ....niestety zostało kilka litrów starego płynu a ten nowo podawany miesza się z tym co tam jest i tak jest przetłaczany aż w oczku kontrolnym będzie widać że płyn jest w miarę czysty. Według mnie żeby tą metodą wymienić blisko 99% trzeba by przetłoczyć minimum z 30 litrów płynu. Ja to robię inaczej, po spuszczeniu płynu z ASB podaję nowy bezpośrednio w kanał od zasysania filtra, idzie znacznie mniej płynu a skuteczność dużo lepsza.
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Dobrze byłeś przekonany. W PL nie było i nie ma na ten moment autoryzowanego serwisu ZF-a aut osobowych (tylko ciężarówki i autobusy).Jeśli chcesz to zapytaj ich przedstawicieli, ja byłem przekonany, że dotyczy tylko i wyłącznie części, olei itd do zamówienia (i tak leci z DE), a nie okresowych serwisów na miejscu,
W PL można kupić części,materiały jak olej, filtry itp. co i tak leci z DE czyli to wszystko co kupisz u naszego Michała.
Dla ZF-a wystarczy 15l i tyle masz na fakturce. Oczywiście można własne zdanie i teorie mieć.colln pisze:Według mnie żeby tą metodą wymienić blisko 99% trzeba by przetłoczyć minimum z 30 litrów płynu.
Dodam tylko, że w D3 wymieniałem pierwszy raz przy 189kkm (i była to pierwsza wymiana) a obecnie jest ponad 300kkm i skrzynia pracuje bez zastrzeżeń (poza wymianą oleju nic nie było ruszane). Dodam tylko, że wymiana dynamiczna nie sprowadza się tylko do "podawania nowego oleju aż zacznie nam wylatywać czysty olej" ale jest cała procedura z dodaniem środków czyszczących i płukaniem skrzyni przez maszynę w której masz filtrowany olej i to trwa 2-3h... dopiero w końcowym etapie jest faktyczna wymiana oleju czyli podawanie nowego aż wyleci "czysty". Do tego dochodzi soft, adaptacja skrzyni też przez wrzucenie bazowych danych do sterownika bo nikt nie wykonuje adaptacji na drodze rozpędzając się i hamując do określonych prędkości. Cała zabawa trwa +/- od 08:00 do 14:00.
Na chwilę obecną pozostaje Dortmund.
To że tyle wymieniają czy piszą nie znaczy ze jest 100% wymienione - zgadza się?panton pisze: Dla ZF-a wystarczy 15l i tyle masz na fakturce.
Jak by klientowi napisali że zużyto 30 litrów to kto by to zrozumiał i chciał płacić..?
PS. Celowo pominąłem kwestię filtracji w maszynie itp bo byśmy mogli tu referat zrobić a nie o to chodzi
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
znajomy za taką operację w DE zapłacił 2K EURpanton pisze:Dobrze byłeś przekonany. W PL nie było i nie ma na ten moment autoryzowanego serwisu ZF-a aut osobowych (tylko ciężarówki i autobusy).Jeśli chcesz to zapytaj ich przedstawicieli, ja byłem przekonany, że dotyczy tylko i wyłącznie części, olei itd do zamówienia (i tak leci z DE), a nie okresowych serwisów na miejscu,
W PL można kupić części,materiały jak olej, filtry itp. co i tak leci z DE czyli to wszystko co kupisz u naszego Michała.
Dla ZF-a wystarczy 15l i tyle masz na fakturce. Oczywiście można własne zdanie i teorie mieć.colln pisze:Według mnie żeby tą metodą wymienić blisko 99% trzeba by przetłoczyć minimum z 30 litrów płynu.
Dodam tylko, że w D3 wymieniałem pierwszy raz przy 189kkm (i była to pierwsza wymiana) a obecnie jest ponad 300kkm i skrzynia pracuje bez zastrzeżeń (poza wymianą oleju nic nie było ruszane). Dodam tylko, że wymiana dynamiczna nie sprowadza się tylko do "podawania nowego oleju aż zacznie nam wylatywać czysty olej" ale jest cała procedura z dodaniem środków czyszczących i płukaniem skrzyni przez maszynę w której masz filtrowany olej i to trwa 2-3h... dopiero w końcowym etapie jest faktyczna wymiana oleju czyli podawanie nowego aż wyleci "czysty". Do tego dochodzi soft, adaptacja skrzyni też przez wrzucenie bazowych danych do sterownika bo nikt nie wykonuje adaptacji na drodze rozpędzając się i hamując do określonych prędkości. Cała zabawa trwa +/- od 08:00 do 14:00.
Na chwilę obecną pozostaje Dortmund.
Audi A6 3.0 TDI CGQB
Biorę to ze zwykłej analizy i po prostu faktycznego sprawdzenia jednym i drugim sposobempanton pisze: Skrzynia jest zalana 11l z kawałkiem więc 15l wystarczy. Nie wiem skąd bierzesz te 30l
Dla zobrazowania dla tych co nie bardzo wiedzą o co w tym chodzi (Jakiś rysunek z netu):
Kolor zielony to to co uda się spuścić, czerwony to to co zawsze w obiegu zostanie.
Żeby wymienić nawet dynamicznie nie ważne czy w ZF czy innej firmy, spuszcza się najpierw tradycyjnie czyli wiemy ile wtedy wyleci oleju (płynu ASB) ? 60-70% tak? Reszta zostaje w układzie. Zakładamy nowy filtr, miskę.
Podsumowując zostało nam w układzie ok 4 litrów starego płynu, do niego dolewamy ok 7-8 litrów świeżego (czyli mamy tradycyjny mix 2:3 jak przy wymianie zwykłej) po czym podłącza się maszynę i przetłacza to co tam jest przez obieg maszyny filtrując przy okazji wbudowanymi w niej filtrami, później jedną rurkę dajemy do pojemnika gdzie schodzi zużyty a drugą zasysamy świeży który jest pompowany do skrzyni. Czyli z tego mixu dodatkowo przefiltrowanego robimy inny mix tym razem z większym udziałem świeżego płynu i to jest traktowane jako wymiana dynamiczna co nie znaczy 100% (te 100% chwyt marketingowy) Żeby było 100 trzeba by skrzynię, chłodnicę i cały układ wyjąć
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2