części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 00] Falujące obroty...w fazie ssania?

bartez83
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 309
Rejestracja: 23 kwie 2012, 22:23
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 2001
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Bartek
Lokalizacja: WLKP

Post autor: bartez83 » 19 sty 2020, 17:06

W każdej głowicy te kanały są pozapychane.Zawory SAI czarne jak smoła.Do tego stopnia że stają w miejscu i nie spełniają swojej funkcji.I do tego ten syf cofa się do cylindra.

[ Dodano: 2020-01-19, 17:06 ]
Tyle z tego główna pożytku <boisie>

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 19 sty 2020, 20:04

No nie wiem, czy w każdej. Póki co zarówno w posiadanym wcześniej V6, jak i w obecnym V8 SAS działa poprawnie.

bartez83
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 309
Rejestracja: 23 kwie 2012, 22:23
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 2001
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Bartek
Lokalizacja: WLKP

Post autor: bartez83 » 19 sty 2020, 20:12

krisker pisze:No nie wiem, czy w każdej. Póki co zarówno w posiadanym wcześniej V6, jak i w obecnym V8 SAS działa poprawnie.
To zdejmij te zawory i zobaczysz że są nagarem zajebane I kanały w głowicach też .A że pompa SAI chodzi to nic nie znaczy.

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 19 sty 2020, 20:27

Nie muszę ich zdejmować, bo działają poprawnie. I nie tylko dlatego, że pompa działa. Może nawet są zawalone nagarem (w końcu mają za sobą ponad 400 tysięcy kilometrów), ale nic to nie zmienia w kwestii ich sprawności.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 21 sty 2020, 21:54

moim zdaniem tego typu wynalazki to tylko ekologia a to nigdy nie prowadzi do niczego dobrego

Hrabia S8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 15
Rejestracja: 23 lip 2016, 21:43
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Hrabia S8 » 03 maja 2020, 17:53

A po co w sumie są te gruszki podciśnienia? Musiałem jedną zdemontować (lewą, stojąc frontem do silnika) i zauważyłem, że auto cały czas przez ten wężyk zasysa powietrze, jak ją przytkałem, to zaczęła działać druga grucha. Ale jak się przejechałem, to auto zyskało 100KM, jest żwawsze, od razu reaguje na gaz, wg mnie jeżdzi lepiej. A skoro jest lepiej to po co ona jest?

peter5on
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 11 wrz 2016, 23:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: peter5on » 03 maja 2020, 21:53

Ano po to żeby łogiń był. Jedna grucha odpowiada za stage 2 a druga za stage 3. Ogólnie chodzi o to żęby był optymalny moment obrotowy w całym zakresie obrotów.


Obrazek


Obrazek

Hrabia S8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 15
Rejestracja: 23 lip 2016, 21:43
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Hrabia S8 » 09 maja 2020, 16:39

Przyszła nowa grucha więc ją wymieniłem, pokasowałem błędy, ale znów się po chwili pojawiły: P0171 i P0174 - System too lean (bank 1 i 2), po skasowaniu tych błędów auto gaśnie. Odpalam i znów nierówno chodzi, a do tego coś jakby delikatnie syczało - okazało się, że to z okolić zaworu odmy. Jak ją przytykam palcem do silnik chce zgasnąć - zawór zasysa powietrze. Rozebrałem go i okazało się, że w środku jest dość zasyfiony, a gumowa membrama ma pęknięcie z 1 strony, więc kupie nowy - tylko jakiej firmy, bo jest jakis maxgear, topran, vaico, skv, meyle, ori nie znalazłem.
Czy to może być powodem nierównej pracy silnika? bo jak już wyskoczą błędy to silnik pracuje idealnie.

Jeszcze mam taki problem, że lewa grucha na wyłaczonym silniku jest jakby na 50% wydęta, a nie jest do końca zassana, ani na 100% wydęta - tak powinno być, taka pozycja żadna skrajna?
W poniedziałek wywalam tłumik środkowy i wkładam same rury fi 55, jakieś przeciwwskazania?

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 10 maja 2020, 18:28

Posprawdzaj wszystkie wężyki, czy gdzieś dziury nie masz i te elektrozawory.

Awatar użytkownika
qruku
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 78
Rejestracja: 22 wrz 2017, 12:29
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: qruku » 14 maja 2020, 19:36

Koledzy podepnę się pod temat.
Pacjent S8, silnik AVP. Na wolnych obrotach wskazówka od obrotów minimalnie faluje (filmik). Czy tak ma być czy powinna stać totalnie nieruchomo i trzeba szukać przyczyny?


peter5on
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 11 wrz 2016, 23:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: peter5on » 14 maja 2020, 20:30

Silnik AQH i u mnie jest identycznie, a pozatym mam jeszcze delikatne wibracje hu* wie skąd. Niech się wypowiedzą inni może.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 15 maja 2020, 07:01

wy to już w paranoje wpadacie <boisie>
takie falowanie to uja falowanie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl