![]() |
![]() |
![]() |
[S8 D2 00 LPG ] Jaki olej ?
[S8 D2 00 LPG ] Jaki olej ?
Wiem, że temat pojawiał się już wiele razy, natomiast czytajac przerózne wypowiedzi prademówiąc można się pogubić.
Serwis mówi wszystko jedno ten silnik pojedzie na wszystkim - no można niby i tak...
Jedni preferują MOTULA nie wiedzieć czemu, drudzy przechodzą na oleje klasy 10W60 i być może to najlepsze rozwiązanie, trzeci leją coś co jest jakosciowo chyba sporo niżej czyli 10w40, a czesc osob leje edge'a 5w30, bo stosunkowo nie drogi a zgodny ze specyfikacją.
Dla mnie całościowo to marny komunikat i totalny rozjazd, bo Motul'a nie znam (marka raczej nie za długo na rynku , albo b.mało rozreklamowana), klasa 10W60 to jest dobre pytanie czy warto napewno super oleje, ale czy do S8 ( są dwa Castrol i Shell), 10w40 nie mam przekonania zupelnie (byc moze na zasadzie co tanie nie moze byc dobre), a 5w30 być może tak, ale raczej kierowałbym się w kierunku Castrola SLX.
Auto jezdzilo na Edge'u 5w30 do 120000 i nie łyka duzo oleju, co jest ponoc typowe dla V8.
Pozdrawiam,
Ralphi
Serwis mówi wszystko jedno ten silnik pojedzie na wszystkim - no można niby i tak...
Jedni preferują MOTULA nie wiedzieć czemu, drudzy przechodzą na oleje klasy 10W60 i być może to najlepsze rozwiązanie, trzeci leją coś co jest jakosciowo chyba sporo niżej czyli 10w40, a czesc osob leje edge'a 5w30, bo stosunkowo nie drogi a zgodny ze specyfikacją.
Dla mnie całościowo to marny komunikat i totalny rozjazd, bo Motul'a nie znam (marka raczej nie za długo na rynku , albo b.mało rozreklamowana), klasa 10W60 to jest dobre pytanie czy warto napewno super oleje, ale czy do S8 ( są dwa Castrol i Shell), 10w40 nie mam przekonania zupelnie (byc moze na zasadzie co tanie nie moze byc dobre), a 5w30 być może tak, ale raczej kierowałbym się w kierunku Castrola SLX.
Auto jezdzilo na Edge'u 5w30 do 120000 i nie łyka duzo oleju, co jest ponoc typowe dla V8.
Pozdrawiam,
Ralphi
Ostatnio zmieniony 17 mar 2015, 23:03 przez ralphi, łącznie zmieniany 2 razy.
Zalej dobry olej 5W40 ze sprawdzonego źródła i nie kombinuj.
U siebie jeżdżę na Shellu Helix Ultra 5W40 i sprawuje się świetnie. Wymieniam raz do roku bo czasem nie przejadę nawet 10tys. rocznie.
Co do oleju 10W60 to wydaje mi się że przy temperaturze -20` może być ciężko. Sporo osób leje do v8 mobil 5W50 przy nieco zwiększonej konsumpcji oleju.
W A6 2.4 próbowałem MOTUL X-cess 5W40 i Power 300V 5W40. Nie badałem jego właściwości po 10 tys. ale konsumpcja była identyczna jak na poprzednich a pojawiły się drobne wycieki. Motul był oryginalny na 100%.
U siebie jeżdżę na Shellu Helix Ultra 5W40 i sprawuje się świetnie. Wymieniam raz do roku bo czasem nie przejadę nawet 10tys. rocznie.
Co do oleju 10W60 to wydaje mi się że przy temperaturze -20` może być ciężko. Sporo osób leje do v8 mobil 5W50 przy nieco zwiększonej konsumpcji oleju.
W A6 2.4 próbowałem MOTUL X-cess 5W40 i Power 300V 5W40. Nie badałem jego właściwości po 10 tys. ale konsumpcja była identyczna jak na poprzednich a pojawiły się drobne wycieki. Motul był oryginalny na 100%.
Kolego, pragnę tylko zauważyć, że oznakowanie olejów 5W30, 10W40, 10W60 i inne tym podobne to jest klasa lepkości oleju i właściwie to raczej nie ma to nic wspólnego z klasyfikacją jakościową oleju.ralphi pisze:(...) Jedni preferują MOTULA nie wiedzieć czemu, drudzy przechodzą na oleje klasy 10W60 i być może to najlepsze rozwiązanie, trzeci leją coś co jest jakosciowo chyba sporo niżej czyli 10w40, a czesc osob leje edge'a 5w30, bo stosunkowo nie drogi a zgodny ze specyfikacją.
Nt. klas lepkości i innych właściwości olejów możesz poczytać np. tu:
http://www.liqui-moly.pl/features/informacje-techniczne
Motul to akurat marka nawet bardzo znana ale raczej nie wśród przeciętnego Kowalskiego (bez niepotrzebnych skojarzeń proszę) bo olej ten stosowany jest zdecydowanie częściej w samochodach wyczynowych niż w zwykłych rodzinnych lub służbowych "cywilkach"...ralphi pisze:(...) Dla mnie całościowo to marny komunikat i totalny rozjazd, bo Motul'a nie znam (marka raczej nie za długo na rynku , albo b.mało rozreklamowana), ...
Kilka słów wprowadzenia do produktów marki Motul możesz znaleźć np. tutaj:
http://www.motul-oleje.pl/onas/index.html
Oleje Motul, jak już zasugerował kolega dice, niestety nie należą do najtańszych... ale co kto woli ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
10W40 NIE
10W60 TAK :lol: u siebie mam castrola, a producent pisze o nim tak:

10W60 TAK :lol: u siebie mam castrola, a producent pisze o nim tak:
Tylko jak jeździsz na 5w30 to zostaw 5w30, po co chcesz zmieniać coś co i tak nie da zauważalnej różnicy.W pełni syntetyczny olej od lat wykorzystywany w rajdach i wyścigach samochodowych na całym świecie
Najlepszy w teście na maksymalną moc silnika. Utrzymuje moc silnika do 45% dłużej niż inne wiodące oleje syntetyczne
Rekomendowany przez najlepszych producentów części do wysilonych i sportowych silników, takich jak HKS
Doskonale chroni podczas długotrwałej szybkiej jazdy i maksymalnego obciążenia silnika
* Klasa lepkości:
SAE 10W-60
* Klasa jakości:
API SJ, CF,
ACEA A3/B3/B4, BMW M3, M5, M6, Z4m, Z8
Zgoda, ale niektorych olejów np 10W40 nie spotkasz w podobnej klasie co 10W60 np czy SLX, przynajmniej ja nie spotkałem i oto mi chodziło...FOSS pisze:Kolego, pragnę tylko zauważyć, że oznakowanie olejów 5W30, 10W40, 10W60 i inne tym podobne to jest klasa lepkości oleju i właściwie to raczej nie ma to nic wspólnego z klasyfikacją jakościową oleju.ralphi pisze:(...) Jedni preferują MOTULA nie wiedzieć czemu, drudzy przechodzą na oleje klasy 10W60 i być może to najlepsze rozwiązanie, trzeci leją coś co jest jakosciowo chyba sporo niżej czyli 10w40, a czesc osob leje edge'a 5w30, bo stosunkowo nie drogi a zgodny ze specyfikacją.
Nt. klas lepkości i innych właściwości olejów możesz poczytać np. tu:
http://www.liqui-moly.pl/features/informacje-techniczne
Zgoda, ale 10W40 nie spotkasz w podobnej klasie co 10W60 np czy SLX, przynajmniej ja nie spotkałem i oto mi chodziło...
Motul to akurat marka nawet bardzo znana ale raczej nie wśród przeciętnego Kowalskiego (bez niepotrzebnych skojarzeń proszę) bo olej ten stosowany jest zdecydowanie częściej w samochodach wyczynowych niż w zwykłych rodzinnych lub służbowych "cywilkach"...ralphi pisze:(...) Dla mnie całościowo to marny komunikat i totalny rozjazd, bo Motul'a nie znam (marka raczej nie za długo na rynku , albo b.mało rozreklamowana), ...
Kilka słów wprowadzenia do produktów marki Motul możesz znaleźć np. tutaj:
http://www.motul-oleje.pl/onas/index.html
Oleje Motul, jak już zasugerował kolega dice, niestety nie należą do najtańszych... ale co kto woli ;-)
Również bez skojarzeń, ale mi natomiast MOTUL kojarzy mi się z "Jelczem" :-)).
Swego czasu widywałem takową cieżarówke z taką nalepką i jak zobaczyłem tutaj wypowiedzi to mnie rozwaliło- widać kierowca znał się na rzeczy :-)). Zerknę zatem na link- dzięki. Pozatym szczerze powiem cena nie specjalnie dla mnie gra rolę- wolę zapłacić więcej i zalać czymś lepszym, a najchętniej najlepszym... NA teraz rozważam pozostanie 5W30 SLX, 10W60 chyba raczej z kierunkiem na Shella lub (ten jelcz mnie prześladuje :-)) może i Motul jaki nie wiem??? Apropos ile wchodzi do miski tej oliwy 8,6 l?
[ Dodano: 2010-04-21, 13:16 ]
Chcę go zalać czymś co go porządnie zabezpieczy i jeżeli specyfikacja 10W60 i oleje racing to rozwiązanie to będę kierował się w tym kierunku. Innymi słowy nie zamierzam auta sprzedawać, bo uważam (zresztą jak zauważyłem większość mechaniorów również) za dużo lepsze jakościowo niż nowa generacja róznych aut, z Audi D3 włącznie.00gtw00 pisze:10W40 NIE![]()
10W60 TAK :lol: u siebie mam castrola, a producent pisze o nim tak:Tylko jak jeździsz na 5w30 to zostaw 5w30, po co chcesz zmieniać coś co i tak nie da zauważalnej różnicy.W pełni syntetyczny olej od lat wykorzystywany w rajdach i wyścigach samochodowych na całym świecie
Najlepszy w teście na maksymalną moc silnika. Utrzymuje moc silnika do 45% dłużej niż inne wiodące oleje syntetyczne
Rekomendowany przez najlepszych producentów części do wysilonych i sportowych silników, takich jak HKS
Doskonale chroni podczas długotrwałej szybkiej jazdy i maksymalnego obciążenia silnika
* Klasa lepkości:
SAE 10W-60
* Klasa jakości:
API SJ, CF,
ACEA A3/B3/B4, BMW M3, M5, M6, Z4m, Z8
Design jest niepowtarzalny i auto wydaje się być powiedzmy wiecznie młode ;-)