[S8 D4 15 ] problemy z dużym spalaniem i kontrolka EPC
[S8 D4 15 ] problemy z dużym spalaniem i kontrolka EPC
Witam,
Kupiłem w Sobotę Audi S8 D4 w benzynie rocznik 2015, silnik V8, 520 koni.
Po przejechaniu 330KM wyskoczyła kontrolka EPC. Pojawia się tylko gdy raz nacisnę przycisk start. Znika zaraz po włączeniu silnika. Czy to normalne?
Drugi problem to spalanie. Dzisiaj zrobiłem 300KM w trybie Economy, prędkości między 90 a 116 km na godzinę, średnie spalanie jakie pokazuje to 11 do 12L/100KM.
Nie mogę mocniej przycisnąć gazu bo mnie ten samochód finansowo zrujnuje przez to spalanie.
Widziałem różne filmiki gdzie spalanie pokazuje znacznie niższe.
Czy takie spalanie to norma? Po co tu V8 jak nie można dać więcej gazu bo spalanie pójdzie tak w górę, że będę tylko tankował benzynę.
Proszę podzielcie się jakąś wiedzą w tym temacie, bo mam też drugie Audi A6 z silnikiem V6 313 koni ale tym można poszaleć i nie łyka tyle co ta S8.
Jestem w UK, byłem w salonie Audi i koleś serwisant powiedział, że jeszcze nie widział takiej kontrolki EPC, no dosłownie czarna magia.
Obawiam się, że ta kontrolka EPC może być w jakimś stopniu powiązana ze spalaniem i zastanawiam się nad oddaniem tego samochodu do dealera, gdyż moja praca polega na długich czasem trasach i nie mogę sobie pozwolić na duże koszty spalania. Wiem, ktoś tutaj napisze żeby przerobić na LPG ale kochani tutaj w Irlandii Północnej (UK) nie ma LPG.
Kupiłem w Sobotę Audi S8 D4 w benzynie rocznik 2015, silnik V8, 520 koni.
Po przejechaniu 330KM wyskoczyła kontrolka EPC. Pojawia się tylko gdy raz nacisnę przycisk start. Znika zaraz po włączeniu silnika. Czy to normalne?
Drugi problem to spalanie. Dzisiaj zrobiłem 300KM w trybie Economy, prędkości między 90 a 116 km na godzinę, średnie spalanie jakie pokazuje to 11 do 12L/100KM.
Nie mogę mocniej przycisnąć gazu bo mnie ten samochód finansowo zrujnuje przez to spalanie.
Widziałem różne filmiki gdzie spalanie pokazuje znacznie niższe.
Czy takie spalanie to norma? Po co tu V8 jak nie można dać więcej gazu bo spalanie pójdzie tak w górę, że będę tylko tankował benzynę.
Proszę podzielcie się jakąś wiedzą w tym temacie, bo mam też drugie Audi A6 z silnikiem V6 313 koni ale tym można poszaleć i nie łyka tyle co ta S8.
Jestem w UK, byłem w salonie Audi i koleś serwisant powiedział, że jeszcze nie widział takiej kontrolki EPC, no dosłownie czarna magia.
Obawiam się, że ta kontrolka EPC może być w jakimś stopniu powiązana ze spalaniem i zastanawiam się nad oddaniem tego samochodu do dealera, gdyż moja praca polega na długich czasem trasach i nie mogę sobie pozwolić na duże koszty spalania. Wiem, ktoś tutaj napisze żeby przerobić na LPG ale kochani tutaj w Irlandii Północnej (UK) nie ma LPG.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Gerard, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki za podpowiedź, poszukam jakiegoś mechanika lecz wolałbym to sprawdzić w serwisie Audi, ten pewniejszy jest ode mnie oddalony o 140 km w jedną stronę.PABLO200 pisze:Zrób diagnostykę np. Odisem silnika poszukaj w okolicy dobrego mechanika nikt nie jest jasnowidzem...
Nasuwa się pytanie ekonomia A S8......
Lubię ryk V8 i podoba mi się to autko ale ja je zaledwie 3 dni temu kupiłem, dostałem dodatkową gwarancję na 6 miesięcy na wszelki wypadek. Coś mi tu nie pasuje z tym samochodem.
Dodatkowo jak się nie trzaśnie mocniej drzwiami to się nie zamkną. Żeby ten samochód kupić zrobiłem 930KM do Bolton w UK, do tego jeszcze prom a takie cyrki z nim.
Nie wiem ale coś mi się wydaje, że oddam go i przejdę na A6 lub A8 te nowsze po lifcie z 2019, może mają mniej koni, może nie mają V8 ale są bardziej ekonomiczne w przypadku długich tras.
Odezwij się do koleżanki Unseen. Miała taki wóz w UK to może podpowie Ci coś. Zwłaszcza z tym spalaniem czy to norma czy coś nie tak.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Nie spodziewałbym się aby koleżanka zaskoczyła go jakimiś super newsami ale czy przypadkiem tam nie dochodziły już do głosu te dziwne systemy odłączające pracę poszczególnych cylindrów i inne bzdety? Myślę, że 10 to i tak mało jak na 4.0 V8 biturbo ale może mnie też ktoś zaskoczyJacek82 pisze:A jakie jest spalanie w „sprawnym” S8?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Normy w opisach, gdzie można kupić taki samochód odbiegają, pokazują niższe spalanie niż w mojej S8.drago_o pisze:Nie spodziewałbym się aby koleżanka zaskoczyła go jakimiś super newsami ale czy przypadkiem tam nie dochodziły już do głosu te dziwne systemy odłączające pracę poszczególnych cylindrów i inne bzdety? Myślę, że 10 to i tak mało jak na 4.0 V8 biturbo ale może mnie też ktoś zaskoczyJacek82 pisze:A jakie jest spalanie w „sprawnym” S8?
Na filmie pod adresem poniżej pokazane jest, że przy 90km/h spalanie jest 7L/100km, przy 140km/h spalanie ponad 10L/100km przy mocy 605 koni, a u mnie jest 520 więc spalanie powinno być niższe.
U mnie spalanie przy tej prędkości to 11L/100km więc coś nie tak.
Zobaczcie film:
To moje spalanie z 2 lat w S8: https://www.spritmonitor.de/en/detail/731600.html Samochod mialam od 0 do 22tys mil (35tys km). Rocznik 2015.
Glownie angielska autostrada (80-90%) i troche jazdy po miescie. Najnizsze spalanie jakie kiedykolwiek widzialam, to ok. 10l/100, najwyzsze 18l/100km (polska autostrada A2). A te 10l/100km to zwykle bylo osiagniete na angielskiej autostradzie z malym ruchem, gdzie jedzie sie ok. 120km/h non-stop przez pare godzin albo w Belgi i Holandii, gdzie jedzie sie 130km/h. Broszurkowe spalanie 9.4l/100km w cyklu mieszanym to mit, nigdy nie udalo mi sie go osiagnac nawet przez chwile. Samo miasto to jakies 14-15l/100km.
Jezdzilam z wylaczonymi cylindrami po autostradach, bo po co mi 8 jak jade rowne 120km/h przez pare godzin. W miescie uzywalam start/stop, ale miasta nie bylo duzo. Nigdy nie uzywalam trybu Economy, zwykle mialam indyvidual, ktory sobie ustawilam sama (twardsze zawieszenie, glosniejszy silnik, itp)
Na niemieckiej stronie sa 4 S8 dodane i moje ma najnizsze spalanie. A to z najwyzszym, to jest rowniez auto z UK, pod Londynem. On musial niezle grzac i/lub jezdzic duzo po miescie. https://www.spritmonitor.de/en/overview ... &gearing=2
S8 nie jest stworzone do dlugich tras autostradowych, do tego jest idealne 3.0TDI ;-) W S8 moglam przejechac max. 400-420 mil na jednym baku. 3.0tdi daje rade nawet 650-700 mil. Mozesz zobaczyc szokujaca roznice w spalaniu miedzy tymi autami: https://www.spritmonitor.de/en/detail/871075.html
Oczywiscie nie mialam zadnych problemow z kontrolka EPC. Kupiles ten samochod w salonie czy prywatnie? Jak w salonie albo komisie, to powinni Ci dac jakas gwarancje. Obserwuje na biezaco ogloszenia S8 od 2015r w gore, ale nie pamietam zadnego z Bolton. Jak bylo czarne z czarnym, to pewnie pominelam, bo ja patrze tylko na nie czarne sztuki z ekstra opcjami i jasna tapicerka.
Zadzwon do miejsca, gdzie kupiles ten samochod i dowiedz sie czy pokryja Ci naprawe u lokalnego dealera. Zreszta to ich psi obowiazek, jesli to trader.
Glownie angielska autostrada (80-90%) i troche jazdy po miescie. Najnizsze spalanie jakie kiedykolwiek widzialam, to ok. 10l/100, najwyzsze 18l/100km (polska autostrada A2). A te 10l/100km to zwykle bylo osiagniete na angielskiej autostradzie z malym ruchem, gdzie jedzie sie ok. 120km/h non-stop przez pare godzin albo w Belgi i Holandii, gdzie jedzie sie 130km/h. Broszurkowe spalanie 9.4l/100km w cyklu mieszanym to mit, nigdy nie udalo mi sie go osiagnac nawet przez chwile. Samo miasto to jakies 14-15l/100km.
Jezdzilam z wylaczonymi cylindrami po autostradach, bo po co mi 8 jak jade rowne 120km/h przez pare godzin. W miescie uzywalam start/stop, ale miasta nie bylo duzo. Nigdy nie uzywalam trybu Economy, zwykle mialam indyvidual, ktory sobie ustawilam sama (twardsze zawieszenie, glosniejszy silnik, itp)
Na niemieckiej stronie sa 4 S8 dodane i moje ma najnizsze spalanie. A to z najwyzszym, to jest rowniez auto z UK, pod Londynem. On musial niezle grzac i/lub jezdzic duzo po miescie. https://www.spritmonitor.de/en/overview ... &gearing=2
S8 nie jest stworzone do dlugich tras autostradowych, do tego jest idealne 3.0TDI ;-) W S8 moglam przejechac max. 400-420 mil na jednym baku. 3.0tdi daje rade nawet 650-700 mil. Mozesz zobaczyc szokujaca roznice w spalaniu miedzy tymi autami: https://www.spritmonitor.de/en/detail/871075.html
Oczywiscie nie mialam zadnych problemow z kontrolka EPC. Kupiles ten samochod w salonie czy prywatnie? Jak w salonie albo komisie, to powinni Ci dac jakas gwarancje. Obserwuje na biezaco ogloszenia S8 od 2015r w gore, ale nie pamietam zadnego z Bolton. Jak bylo czarne z czarnym, to pewnie pominelam, bo ja patrze tylko na nie czarne sztuki z ekstra opcjami i jasna tapicerka.
Zadzwon do miejsca, gdzie kupiles ten samochod i dowiedz sie czy pokryja Ci naprawe u lokalnego dealera. Zreszta to ich psi obowiazek, jesli to trader.
V8 biturbo duża moc- to musi swoje spalić.W moim S8 na dogrzanym silniku jestem w stanie jadąc do 100km/h zejść na ok.7,5litra na 100km.Przy normalnej jeździe na trasie do 180 11-13 litrów to norma.
Przy prędkościach 2xx to auto przy ciężkim bucie pali ok 20 litrów.Wartości pod 30 litrów na mieście przy ciężkiej nodze są też do osiągnięcia.
Przy prędkościach 2xx to auto przy ciężkim bucie pali ok 20 litrów.Wartości pod 30 litrów na mieście przy ciężkiej nodze są też do osiągnięcia.
zastanawiam się po co w takim razie wziąłeś topową wersję z najmocniejszym silnikiem?Gerard pisze:moja praca polega na długich czasem trasach i nie mogę sobie pozwolić na duże koszty spalania
Spalanie to tylko składowa kosztów posiadania tego auta.Kolejnymi są:ubezpieczenie AC, wydatki eksploatacyjne,awarie i utrata wartości.Jak sobie to zsumujesz to będziesz wiedział ile Cię kosztuje używanie tego auta.Gerard pisze:Nie mogę mocniej przycisnąć gazu bo mnie ten samochód finansowo zrujnuje przez to spalanie
Widziałem ten pierwszy filmik, najlepszy jest Bonus z szybkim startem.panton pisze:nie koniecznie... w tym zakresie prędkości spalanie może być niższe w S8 PlusGerard pisze:przy mocy 605 koni, a u mnie jest 520 więc spalanie powinno być niższe
zwróć uwagę, że jadą w trybie efficiencyGerard pisze:Zobaczcie film:
jak już lubisz oglądać....
Dzięki za info.
Sugerowałem się ogólnym opisem na stronie Autotrader UK, gdzie jest podane zużycie, na przykład:
Fuel Economy
Fuel consumption (urban)
21.4 mpg
Fuel consumption (extra urban)
39.2 mpg
Fuel consumption (combined)
30.1 mpg
Wystarczy sobie przerobić mpg na km i wtedy pokazuje zużycie jakie podaje producent daleko odbiegające od rzeczywistego.
Dodam, że ja akurat testowałem zużycie w trybie Efficiency Mode i miałem 11L/100KM.
[ Dodano: 2020-02-11, 15:05 ]
Dziękuję za obszerne info.Unseen pisze:To moje spalanie z 2 lat w S8: https://www.spritmonitor.de/en/detail/731600.html Samochod mialam od 0 do 22tys mil (35tys km). Rocznik 2015.
Glownie angielska autostrada (80-90%) i troche jazdy po miescie. Najnizsze spalanie jakie kiedykolwiek widzialam, to ok. 10l/100, najwyzsze 18l/100km (polska autostrada A2). A te 10l/100km to zwykle bylo osiagniete na angielskiej autostradzie z malym ruchem, gdzie jedzie sie ok. 120km/h non-stop przez pare godzin albo w Belgi i Holandii, gdzie jedzie sie 130km/h. Broszurkowe spalanie 9.4l/100km w cyklu mieszanym to mit, nigdy nie udalo mi sie go osiagnac nawet przez chwile. Samo miasto to jakies 14-15l/100km.
Jezdzilam z wylaczonymi cylindrami po autostradach, bo po co mi 8 jak jade rowne 120km/h przez pare godzin. W miescie uzywalam start/stop, ale miasta nie bylo duzo. Nigdy nie uzywalam trybu Economy, zwykle mialam indyvidual, ktory sobie ustawilam sama (twardsze zawieszenie, glosniejszy silnik, itp)
Na niemieckiej stronie sa 4 S8 dodane i moje ma najnizsze spalanie. A to z najwyzszym, to jest rowniez auto z UK, pod Londynem. On musial niezle grzac i/lub jezdzic duzo po miescie. https://www.spritmonitor.de/en/overview ... &gearing=2
S8 nie jest stworzone do dlugich tras autostradowych, do tego jest idealne 3.0TDI ;-) W S8 moglam przejechac max. 400-420 mil na jednym baku. 3.0tdi daje rade nawet 650-700 mil. Mozesz zobaczyc szokujaca roznice w spalaniu miedzy tymi autami: https://www.spritmonitor.de/en/detail/871075.html
Oczywiscie nie mialam zadnych problemow z kontrolka EPC. Kupiles ten samochod w salonie czy prywatnie? Jak w salonie albo komisie, to powinni Ci dac jakas gwarancje. Obserwuje na biezaco ogloszenia S8 od 2015r w gore, ale nie pamietam zadnego z Bolton. Jak bylo czarne z czarnym, to pewnie pominelam, bo ja patrze tylko na nie czarne sztuki z ekstra opcjami i jasna tapicerka.
Zadzwon do miejsca, gdzie kupiles ten samochod i dowiedz sie czy pokryja Ci naprawe u lokalnego dealera. Zreszta to ich psi obowiazek, jesli to trader.
Autko kupiłem w komisie o nazwie Super Car Clinic w miejscowości Bolton.
Spala sporo to fakt ale nie spodziewałem się, że aż tyle.
Jaki jest sens jazdy w trybie Efficiency Mode skoro nie można się nim cieszyć.
U nas w Irlandii Północnej nie ma dużo autostrad i odbiegają tutaj drogi swoim stanem od tych w Anglii.
Czarna wersja, carbon w środku, skóra, jasne podbitka na suficie, szyberdach, radar dałem za nią 29.995 funtów, według mnie o wiele taniej niż cenią się w Polsce.
Bardzo mi się podoba ale to spalanie mnie dobija.
Napraw to EPC, a spalanie musisz zaakceptowac. Bez sensu jest miec taki samochod i przejmowac sie, ze za duzo pali. To odbiera radosc z jazdy czy posiadania tego auta.
Ja przesiadlam sie do S8 z Mercedesa C63, ktory mial jeszcze gorsze spalanie i nie schodzil ponizej 11.5l jakby nie jechac. Dzieki wiekszemu bakowi w S8 nie musialam chociaz jezdzic na stacje benzynowa co 300 mil.
Ja przesiadlam sie do S8 z Mercedesa C63, ktory mial jeszcze gorsze spalanie i nie schodzil ponizej 11.5l jakby nie jechac. Dzieki wiekszemu bakowi w S8 nie musialam chociaz jezdzic na stacje benzynowa co 300 mil.
Spalanie jest w normie.
Sam uzeram się z epc - raz się pali raz zgaśnie
Komp zaczytał ze mam do wymiany sondę ale równie dobrze sonda może być od drugiej kontrolki która mi się swieci czyli „żółta pompa” - problem z silnikiem
EPC sugeruje problem z elektronika - mi najpierw wyskakuje komunikat „system start-stop chwilowo niedostępny” a później pali się EPC i wchodzi tryb max 4000 obrotów
Nie mam czasu żeby z tym się uporać bo to auto na weekendy mam ale w końcu się za to zabiorę i zdam relacje
Sam uzeram się z epc - raz się pali raz zgaśnie
Komp zaczytał ze mam do wymiany sondę ale równie dobrze sonda może być od drugiej kontrolki która mi się swieci czyli „żółta pompa” - problem z silnikiem
EPC sugeruje problem z elektronika - mi najpierw wyskakuje komunikat „system start-stop chwilowo niedostępny” a później pali się EPC i wchodzi tryb max 4000 obrotów
Nie mam czasu żeby z tym się uporać bo to auto na weekendy mam ale w końcu się za to zabiorę i zdam relacje
Ale czy EPC świeciło u Ciebie w trakcie jazdy czy bez załączonego silnika?greg26 pisze:U mnie EPC świeciło się,gdyż pęknięty był wężyk podciśnienia.Może u Was też to jest przyczyną,że jest jakaś nieszczelność i wyrzuca błąd.
U mnie zapala się tylko przed zapaleniem silnika, po jednym wciśnięciu przycisku Start tak, żeby radia lub muzyki posłuchać, potem jak zapalę silnik to kontrolka EPC znika.