[S8 D4 13 ] Wyłączenie funkcji cylinder of demand
[S8 D4 13 ] Wyłączenie funkcji cylinder of demand
Wczoraj z kolegą próbowaliśmy wyłączyć tryb czterocylindrowy vcdsem lecz do tego potrzebny jest jakiś siedmiocyfrowy kod,którego nie mam.Odblokowaliśmy zielone menu i może tam da się to zrobić.Wie ktoś jak to zrobić?
Ostatnio zmieniony 07 paź 2019, 19:37 przez greg26, łącznie zmieniany 3 razy.
Na razie z dwóch źródeł mam informację, że wyłączenie funkcji cylinder of demand nie jest możliwe za pomocą kodu, lecz trzeba zrobić jakąś mapę silnika, czyli coś podobnego lub to samo co przy chip tuningu. Koszt w jednym z warsztatów w Warszawie 1,5 tys zł. Siedmiocyfrowy kod to chyba tylko blokada przed wprowadzeniem jakiś błędnych danych w ustawieniach pracy silnika.
Ostatnia rzecz, którą bym zrobił w tym samochodzie to na stale wyłączyć ESP, aby dezaktywować COD. Nie mam umiejętności jazdy bez ESP z tak mocnym samochodem i nie wstydzę się do tego przyznać. Mój poprzedni samochód miał o 70% mniejszą moc i wolnossący silnik. Nie planuję dla poprawy żywotności samochodu, skracać swojego życia.
W0 DKA05, rozumiem, że wyłączenie COD w Twoim przypadku jest uwarunkowane potrzebą troski o silnik?
to podpowiem Ci, że nie zawracaj sobie tym gitary bo z aktywnym COD te silniki robią po 300kkm i ich pierwsze awarie nie wynikają z systemu COD
system START/STOP jak najbardziej na OFF bo robi dużo złego dla silnika i osprzętu jak turbiny ale nie COD
chcesz dbać o silnik to wymień świece bo do chyba końca 2016 były wadliwe firmy BERU (odpadała porcelanka, która robiła dziury w tłoku, cylindrach) i później producent zmienił na NGK zmieniając numer części
to podpowiem Ci, że nie zawracaj sobie tym gitary bo z aktywnym COD te silniki robią po 300kkm i ich pierwsze awarie nie wynikają z systemu COD
system START/STOP jak najbardziej na OFF bo robi dużo złego dla silnika i osprzętu jak turbiny ale nie COD
chcesz dbać o silnik to wymień świece bo do chyba końca 2016 były wadliwe firmy BERU (odpadała porcelanka, która robiła dziury w tłoku, cylindrach) i później producent zmienił na NGK zmieniając numer części
dzwoniłem do ASO to mi powiedzieli, że to ze zdjęcia (podałem numer) to stosowali do "jakiejś A6" i że mi znajdzie po VIN pasujące - i znalazł NGK ale drog 138 zł/sztuka tylko oczywiście o symbol już nie wypytywałem.
ogólnie świece jak szukam to 3 firmy oferują : champion, beru i ngk - zapewne ngk najlepsze?
Na pewnej stronie znajduje swiecę NGK dla AUDI S8 D4 oraz jest dopisek na dole:
Numer(y) referencyjny OEM :06K 905 601 M, 079 905 626 M
cena 88 zł/szt
więc nie wiem co ten konsultant z ASO gada
Pytałem czy mi usuną start-stop i stop silnika przy otwieraniu drzwi i tego nie zrobią nawet jak auto jest po gwarancji.
sorka, że się wcinam w dyskusje panton
ogólnie świece jak szukam to 3 firmy oferują : champion, beru i ngk - zapewne ngk najlepsze?
Na pewnej stronie znajduje swiecę NGK dla AUDI S8 D4 oraz jest dopisek na dole:
Numer(y) referencyjny OEM :06K 905 601 M, 079 905 626 M
cena 88 zł/szt
więc nie wiem co ten konsultant z ASO gada
Pytałem czy mi usuną start-stop i stop silnika przy otwieraniu drzwi i tego nie zrobią nawet jak auto jest po gwarancji.
sorka, że się wcinam w dyskusje panton
To by wjasnialo dlaczego VW/Audi Leasing zazyczyl sobie, zeby w moim aucie wymienic swiece przy serwisie 18tys mil / 28tys km.panton pisze: chcesz dbać o silnik to wymień świece bo do chyba końca 2016 były wadliwe firmy BERU (odpadała porcelanka, która robiła dziury w tłoku, cylindrach) i później producent zmienił na NGK zmieniając numer części
Obrazek
ori obecnie dostępne są tylko NGK i cena taka jak podałeśluki3000 pisze:dzwoniłem do ASO to mi powiedzieli, że to ze zdjęcia (podałem numer) to stosowali do "jakiejś A6" i że mi znajdzie po VIN pasujące - i znalazł NGK ale drog 138 zł/sztuka tylko oczywiście o symbol już nie wypytywałem.
poza ASO NGK to cena poniżej 90zł
alternatywą jest NGK RACING i tutaj koszt będzie największy
ja bym się trzymał NGK z ASO (numer który podałem) i skrócił interwał wymiany szczególnie jak ktoś dużo jeździ w górnym zakresie obrotów
w ASO tego nie zrobią bo nie mogą ale to możesz sobie sam ogarnąćluki3000 pisze:więc nie wiem co ten konsultant z ASO gada
Pytałem czy mi usuną start-stop i stop silnika przy otwieraniu drzwi i tego nie zrobią nawet jak auto jest po gwarancji.
https://www.a8team.pl/d4-all-jak-wylacz ... 539,15.htm
po to jest forum by pisać...a czasami się posprzeczaćluki3000 pisze:sorka, że się wcinam w dyskusje panton
niestety na to nie było jakiejś akcji serwisowej więc nawet w ramach gwarancji nie każde auto serwisowane w ASO miało to wymienione... potrafili wymienić silnik jak strzeliłUnseen pisze: To by wjasnialo dlaczego VW/Audi Leasing zazyczyl sobie, zeby w moim aucie wymienic swiece przy serwisie 18tys mil / 28tys km.
Kolejny właściciel auta w którym gwarancja wygasła musi ten temat zweryfikować by później nie szukać silnika.
Ja u siebie założyłem BERU i póki co silnik jeszcze chodzi.Świece wymieniłem przy przebiegu 98 tyś km.Wcześniej były zmieniane w ASO w DE przy przebiegu ok.55 tyś km (mam na to papiery). Te stare z przebiegiem 43 tyś km mam na półce w garażu i nie zauważyłem,żeby któraś była pęknięta czy uszkodzona.Ale faktycznie zostały wycofane ze sprzedaży i następnym razem założę NGK.Dlaczego pękały?Sprawa prosta,bo skoro ludzie nie wymienili ich przy 50-60 tyś km to normalne,że powyżej przebiegu 100 tyś km materiał nie wytrzymał.Przerabiałem to dawno temu w A8 D2.Świeżo po zakupie nagle silnik zaczął szarpać i okazało się,że jakiś oszołom nie wymieniał świec i przez to musiałem chyba 3 cewki nowe kupić i świece były popękane.panton pisze:chcesz dbać o silnik to wymień świece bo do chyba końca 2016 były wadliwe firmy BERU (odpadała porcelanka, która robiła dziury w tłoku, cylindrach) i później producent zmienił na NGK zmieniając numer części
To że silniki wytrzymują - przyjmuję do wiadomości, ale co z tymi poduszkami silnika, które rzekomo po kilkudziesięciu tysiącach masowo padają od tego trybu? Przynajmniej tak pisała jedna osoba.panton pisze:W0 DKA05, rozumiem, że wyłączenie COD w Twoim przypadku jest uwarunkowane potrzebą troski o silnik?
to podpowiem Ci, że nie zawracaj sobie tym gitary bo z aktywnym COD te silniki robią po 300kkm i ich pierwsze awarie nie wynikają z systemu COD
ja z kolegą Hgo w tej kwestii (i kilku innych) nie zgadzam się i mam inne zdanie
a co by się nie powtarzać odnośnie tematu poduszek to
https://www.a8team.pl/d4-all-drganie-pr ... t28544.htm
a co by się nie powtarzać odnośnie tematu poduszek to
https://www.a8team.pl/d4-all-drganie-pr ... t28544.htm