części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 preFL ALL ] "Czujnik tłumienia lewego amortyzator

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 341
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

[D3 preFL ALL ] "Czujnik tłumienia lewego amortyzator

Post autor: denveco » 13 sty 2020, 20:24

Witam wszystkich. Od pewnego czasu świeci mi się pomarańczowy samochodzik zawieszenia. Jeżdżę w trybie komfort i od czasu gdy się pojawiła ta kontrolka to z pozycji MMI nie mogę opuścić auta z komfort na dynamic. Natomiast z komfort na lift auto się podnosi i z lift na komfort się opuszcza. Co ciekawe gdy ustawię na auto to jadąc autostradą te 150km/h samochód się opuszcza a gdy zwolnię do ok 70 podnosi się do komfort. Wcześniej zdarzało się że właśnie na autostradzie wyświetlało na FISie o defekcie poziomowania lamp. Czujnik poziomowania prawy (ten przy dolnym wahaczu) wymieniłem na drugi bo jak się okazało mój chodził bardzo ciężko. Niestety to dalej nie pomagało i kontrolka dalej się zapalała po przejechaniu kilku km. Czasem było tak że nie zapaliła się w ogóle. Zauważyłem że gdy się nie świeciła to auto miało miękkie zawieszenie, gdy się zapaliła to tak jak by zawieszenie się utwardzało (choć nie wiem czy w A8 D3 zawieszenie się utwardza) czy to tylko moja wyobraźnia. Teraz kontrolka świeci się cały czas tzn. zapala się nie po odpaleniu samochodu tylko po przejechaniu kilku metrów.
Po podpięcie pod komputer wyszło m.in.
- "czujnik tłumienia lewego amortyzatora"
Prócz tego że niby lewy przód nie podnosi bo miał niby 18mm gdzie prawy przód miał niby 25mm. Ja raczej widzę że przód się podnosi czasem stojąc na światłach. Choć właśnie bardziej mi się wydaje że prawy przód jest o kilka mm niżej.
Gdzie ten czujnik się znajduje i czy jego wymiana spowoduje zniknięcie pomarańczowego autka i wróci możliwość obniżania auta z pozycji MMI (o ile to właśnie on jest powodem tych dolegliwości)? Jak on wygląda ewentualnie jaki numer części.
Z góry dziękuję.

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 13 sty 2020, 21:08

Zapewne chodzi o czujnik który jest widoczny pod maską u samej góry amora, czujnik "przyśpieszania" taka kosteczka czarna.

O taki

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 341
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: denveco » 15 sty 2020, 14:35

Hmmm
To o czym piszesz to też o czymś takim mówił:
- "czujnik kąta skrętu napięcie przyśpieszenia koła lewy tył".
Więc nie wiem czy to samo co napsłem i to co Ty mi wysłałeś czy to coś zupełnie innego. Bo w pierwszym poście była tak jak cytowałwm mówił coś o:
- "czujnik tłumienia lewego amortyzatora"
Więc nie wiem czy to jedno i to samo czy dwa różne tematy.
Mam nagrane jak to mówił. Stąd te cytaty.

[ Dodano: 2020-01-15, 14:35 ]
Halo halo?? Ktoś coś wie czy to to samo czy inne?

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 15 sty 2020, 15:52

Słuchaj czujnik skrętu to czujnik w taśmie kiery G85 do zawiechy są jeszcze czujniki wysokości po jednym na wahaczu i czujniki przyśpieszania po jednym na amorku i w sumie nic więcej nie ma poza oczywiście rozdzielaczem sterownikiem kompresorem <jezyk2>

Najlepiej podaj numer błędu i będzie wiadomo.

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 341
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: denveco » 26 lut 2020, 01:31

No więc sprawa ma się tak. Po podłączeniu auta pod kompa wyskoczyły takie kwiatki:

Obrazek

Skasowanie błędu nic nie dało bo się nadal pojawia, tak więc coś go generuje...

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 26 lut 2020, 15:26

Z amorka wychodzi na górze kabelek, kabelek łączy się z instalacją w aucie.
Wszystko koło górnej części kielicha.
Jest gdzieś przerwa w obwodzie.

- kabelek
- wtyczka/gniazdo
- sama cewka w amorku... (tutaj tylko wymiana całości)

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 341
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: denveco » 26 lut 2020, 18:55

A więc sprawa wygląda tak:
Zakupiłem takie o to cudo czyli to chyba się nazywa czujnik tłumienia drgań, który jest na górze kielicha.

Obrazek

Obrazek
(tutaj akurat na lewą i prawą atronę)

Założyłem i pomarańczowa kontrolka poziomowania zgasła, auto znowu zrobiło się komfortowo miękkie. Ale z pozycji MMI nie mogę manualnie obniżyć auta na dynamic. Obniża się tylko w trybie AUTO.
Na foto widać też wzmiankę o jakimś zaworze N337...

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 26 lut 2020, 19:15

To co masz to czujniki przyspieszeń dla ESP.


Interesuje Ciebie tylko ten kabelek z wtyczką co zaznaczyłem:

Obrazek

Pościągaj gumki z wtyczki z kielicha, popatrz na stan przewodów.
Rozepnij wtyczkę, popatrz na stan pinów. Wyczyść płynem do czyszczenia styków.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl