Skoro masz takie auto to pewnie wiesz,że COD włącza się tylko w określonych warunkach i nawet jadąc 60-80 potrafi się co chwila włączać i wyłączać- nie działa w trybie ciągłym przez np. kilometr czy dwa.prnit pisze:bo nie działa chyba że tylko chwilę albo z górki jak nie ma obciążenia albo jak odpuscisz gaz (dlatego może być i filmik na youtube przy 200kmh ale to jest króciutki moment a nie jazda na 4 cylindrach przez dłuższy czas), pokaż mi filmik jak jedziesz 150kmh i 4 cylindry działają przez np. 10 km...jeśli mi to pokażesz to znaczy że mam zepsute auto.
[S8 D4 15 ] problemy z dużym spalaniem i kontrolka EPC
spokojnie 2-3km przejedziesz w trybie 4 cylindrowym (ciągłym)greg26 pisze:nie działa w trybie ciągłym przez np. kilometr czy dwa.
jak to znajdę to na pewno dodam do dyskusjiprnit pisze:to ja bym prosił o te filmiki jak możecie coś mi nagrać bo jak tak jest to znaczy że ja mam coś zepsute u siebie chociaż ze średnich spalania jakie mam z tego nie wynika że u mnie w aucie jest coś nie halo...
zgodzę się,ale w warunkach drogowych jest to ciężkie do wykonania.Na jakimś płaskim terenie np.pas lotniska jak najbardziej jest to wykonalne.Może w weekend spróbuję nagrać jakiś filmik jak ten tryb działa w moim aucie na tempomacie i bez.panton pisze:greg26 napisał/a:
nie działa w trybie ciągłym przez np. kilometr czy dwa.
spokojnie 2-3km przejedziesz w trybie 4 cylindrowym (ciągłym)
szczerze,to nigdy COD nie testowałem na zasadzie ile najdłużej ujadę.Testowałem natomiast ile spali najmniej i na kompie z trasy ok.50 km wyszło mi ok.7,5 litra.Dla niedowiarków mogę poświęcić się i pokazać,że można tyle uzyskać.Zmobilizowałeś mnie i w weekend postaram się to sprawdzić ile najdłużej ujadę na COD w trybie efficiency.panton pisze:greg26, kawał miasta przejedziesz w tym trybie pokonując po drodze wiadukty i zakręty
COD przełączy na 4 cylindry pod małym obciążeniem w zakresie 25-40% maksymalnego momentu co daje w zależności od silnika 4.0TFSI 120Nm - 260NmHgo pisze:Po co nadmiernie eksploatować motor i podzespoły
w zakresie obrotów 960 - 3500 rpm na 3 lub wyższym biegu przy temp. płynu większej niż 30*C
takie warunki zabezpieczają silnik przed skróceniem jego życia
generalnie technologia nie jest nowa i stosowano to już w latach 80 - to Audi dopiero teraz się obudziło i zrealizowało ten pomysł po swojemu
od tego jest ANC i aktywny zawias silnika...jak wszystko jest sprawne tego praktycznie nie usłyszysz i nie wyczujesz w jakim trybie jedzieszHgo pisze:w dodatku użerać się z dźwiękiem połowy silnika ( brzmiącym jakby coś było popsute )
a czas przełączenia z trybu 4 na 8 cylindrowy to średnio 300ms
zgadza sięHgo pisze:Jak poduszki klękną (...). Zamienników i alternatywy nie ma.
Ok, jechałes 160kmh i na chwile właczył się tryb 4 cylindrowy..i co z związku z tym? przecież napisałem ze pod niskim obciążeniem ten tryb pewnie i włączy się i przy 200 ale chodzi mi od początku że tym trybem auto nie jedzie długo...chwile pojedzie i przełączy i to najczęściej przy odjęciu gazu..masz spalanie pokazane 10l/100 gdybys jechał w trybie 4 cylindrowym powinno pokazać 7-8l...ta cała dyskusja nie ma sensu, podałem prawdziwe prawidłowe spalanie i jak widać takie wszyscy mają, jak ktos ma filmik ze jedzie 150kmh przez 10 km i ma tryb 4 cylindrowy to z chęcia go zobacze.
W temacie spalania S8 D4 chyba wszystko zostało powiedziane i wałkowanie tego nie ma już większego sensu.Jeśli komuś spalanie znacznie odbiega od normy wynikiem jakichś nieprawidłowości to należy usunąć usterkę.Podane wartości spalania powinny służyć jako wyznacznik czy silnik jest zdrowy a nie rozpaczaniu,że komuś litr pali więcej niż podaje audi.To auto pali jak na tą moc i wagę bardzo mało,moja D3 4.2 BFM pali więcej niż moje 4.0 CGTA.Jeśli ktoś wydał 150-400 tysięcy pln na S8 D4 (bo tyle te auta kosztują) to powinno go być stać na paliwo i eksploatację.Dyskusję o spalaniu powinniśmy prowadzić właśnie w kontekście nieprawidłowości, a jak kogoś nie stać na utrzymanie tego auta to powinien je sprzedać i tyle.
Tylko w tym celu zostało tu zadane pytanie. To odpowiadający przeobrazili to w opłakiwanie właściciela i co więcej nadal nie potrafią tego chyba pojąć niektórzy.greg26 pisze:Dyskusję o spalaniu powinniśmy prowadzić właśnie w kontekście nieprawidłowośc
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
wydaje się to oczywiste ale dyskusja poszła w jakimś dziwnym kierunku nie wiadomo dla czegodrago_o pisze:Tylko w tym celu zostało tu zadane pytanie. To odpowiadający przeobrazili to w opłakiwanie właściciela i co więcej nadal nie potrafią tego chyba pojąć niektórzy.greg26 pisze:Dyskusję o spalaniu powinniśmy prowadzić właśnie w kontekście nieprawidłowośc
logiczne jest, że nikt nie kupuje S8D4 dla spalania czy turlania się 90km/h bo wtedy mało spali tylko po to by korzystać z tej mocy i poprawiać sobie nastrój
ja nie jechałem tylko znalazłem taki film na youtubeprnit pisze:Ok, jechałes 160kmh i na chwile właczył się tryb 4 cylindrowy..i co z związku z tym?
a przez chwilę było to nagrywane... nie wiemy ile czasu ta osoba jechała w tym trybie ale tym przykładem pokazałem, że przy 160km/h potrafi silnik jechać w trybie 4 cylindrowym z dokumentacji wynika, że przy odpowiednich warunkach (jak obciążenie jest w granicach, które podałem wcześniej) można tak jechać i 15km lub więcej
nic nie stoi na przeszkodzie
i nie piszę tego by wywołać kolejną wojnę tylko by prostować informacje, które są nieprawdziwe
ktoś później czyta takie opinie i wyrabia sobie błędny obraz o danym silniku/samochodzie czy oponach