części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[inne] 2,7 biturbo - dane techniczne silnika

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 380
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

[inne] 2,7 biturbo - dane techniczne silnika

Post autor: sssebek » 17 mar 2020, 22:28

Panowie, takie pytanie mam, bo ja to moje projekty trochę wielowątkowo prowadzę w głowie ( jeden nie skończony a kolejne dwa zaczęte).

Planuję w perspektywie najbliższych 4-5 lat pozbyć się 3 moich daily carów ( po prostu dokończyć powinny w tym czasie żywota i potem pójdą na żyletki). Chcę wtedy doprowadzić do stanu posiadania jednego daily cara do jazdy "wokół komina", A8 ma zostać dalej do latania tylko w trasy bo na co dzień nie ma sensu tłuc się tym po zatłoczonym mieście, no i będę potrzebował jedno auto rezerwowe na wypadek jakiegoś dzwona innym autem czy po prostu większej usterki. No i już od kilku lat chodzi mi po głowie zrobienie pewnego kocura. Póki co nie będę pisał co to ma być ( choć plan już jest i to dość konkretny jak i większość klocków jeśli chodzi o zespół napędowy leży w garażu, między innymi skrzynia która znosi 800Nm i do tego jest w manualu). Problemem jest silnik. Chodził mi po głowie dobrze porobiony motor Saaba bo sporo z niego wykrzesać można, jednak wolałbym zrobić mocną V-kę. No i teraz pytanie zasadnicze, czy ktoś ma dane techniczne do silnika 2,7 biturbo? Bez znaczenia czy to będzie ARE czy np. AJK. Najbardziej interesuje mnie kąt rozwarcia tego silnika. Jeśli ktoś byłby mi tylko w stanie potwierdzić że jest on np. taki sam jak naszego BFM'a to takie info mnie już urządza, bo wpasuję sobie BFM'a do komory i będę widział co mi wadzi. Na długość to wiadomo że V6 krótsze o 1 garnek po długości.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 483
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 19 mar 2020, 22:42


Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3733
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 19 mar 2020, 23:52

sssebek, mam teraz 2,7 BiTurbo z S4 B5 na stojaku w warsztacie, więc mogę co nieco pomierzyć ;)

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 380
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 22 mar 2020, 17:13

Masz ten silnik może rozebrany ? Jeśli masz zdjęty osprzęt i byłbyś mi w stanie trochę zdjęć zrobić (zdjęcia prostopadłe od boku, przodu i tyłu) to porobiłbym na zdjęciach zaznaczenia wymiarów które są mi potrzebne i jeśli byłbyś w stanie podać mi te wymiary, to mocno by mi to pomogło. Porównałbym wymiary z BFM z mojej A8. Jakby się pokrywało to mógłbym na "żywca" zrobić pasówkę zanim w ślepo kupię silnik który niekoniecznie będzie pasował.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3733
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 22 mar 2020, 20:13

Silnik jest prawie kompletny, odkrecone jedynie dekle i dolna oraz górna miska olejowa ...i turbiny też są już zdjęte. Jutro cykne jakieś foty.

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 380
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 22 mar 2020, 20:27

Dzięki. Silnik remontujesz czy na części gonisz ?
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3733
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 22 mar 2020, 21:46

Silnik jest zdrowy, trzeba troszkę uszczelnić, dostanie też nowe K04 oraz Downpipe i Intercollery ...celem jest około 420-440 KM ;)


Edit: obiecane fotki...

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 380
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 23 mar 2020, 22:41

Dzięki wielkie. Poniżej zdjęcia z zaznaczonymi wymiarami:
- Wymiar A - odległość pomiędzy skrajnymi punktami głowic ( najbardziej oddalonymi na zewnątrz)
- Wymiar B - odległość pomiędzy skrajnymi punktami kolektorów wydechowych ale w płaszczyźnie głowicy, rury wychodzące już do turbo można zawsze obrócić jakość albo inaczej wygiąć
- Wymiar C - Odsunięcie najdalej wysuniętego punktu układu chłodzenia do "tyłu samochodu" mierząc od płaszczyzny głowic
- Wymiar D - Odległość pomiędzy środkami zewnętrznych ( wydechowych) wałków rozrządu
- Wymiar E - Szerokość bloku ( w najszerszym miejscu poniżej poziomu głowic)
- Wymiar F - Odległość od środka wału do środka wałka wydechowego ( pomoże mi w wyliczeniach pośrednich)
- Wymiar G - odległość dna ( najniżej wysuniętego punktu) miski olejowej do środka wału. Pozwoli mi to sprawdzić jak nisko można zejść z silnikiem w dół żeby jeszcze nie był poniżej fabrycznej belki zawieszenia

W sumie to zakładam że wydechy to i tak customy pewnie będzie trzeba bo niestety maska w wozie do którego chciałbym to wsadzić jest sporo krótsza od A4. Bardziej martwi mnie ilość miejsca między podłużnicami.

Byłbyś w stanie zrobić mi jeszcze zdjęcie komory silnika? Zdjęcie od przodu ale na wysokości podłużnic i zdjęcie od góry ? Zrobiłbym jeszcze tam wymiary aby móc to porównać z fabrycznymi podłużnicami w docelowej budzie ? Choć i tak zakładałem że w najgorszym razie obetnę przy ścianie i będę robił od ściany nowe podłużnice aż do przodu, choć lepiej byłoby uniknąć takiej rzeźby.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3733
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 24 mar 2020, 21:03

A więc...
- wymiar A - 71 cm
- wymiar B - 69 cm
- wymiar C - 8,5 cm
- wymiar D - 62 cm
- wymiar E - 44 cm
- wymiar F - 37,5 cm
- wymiar G - 19,5 cm
sssebek pisze:Byłbyś w stanie zrobić mi jeszcze zdjęcie komory silnika
Niestety auto po wyciągnięciu silnika pojechało do lakiernika, w połowie następnego tygodnia powinno wrócić.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez danishow, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 380
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 24 mar 2020, 21:52

Dzięki za wymiary. Porównam sobie przez weekend z 4,2 czy te gabaryty są takie same.

Jak wróci z lakierowania i byłbyś w stanie pomierzyć to byłoby super. Ciekawe jaka będzie różnica w komorze silnika pomiędzy audi a tym gdzie chcę to upchać.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne ogólne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl