[S8 D3 08 ] Tarcze Ceramiczno-węglowe
[S8 D3 08 ] Tarcze Ceramiczno-węglowe
WItam
Powiedzcie mi tarcze ceramiczne z założenia są dużo trwalsze niż zwykłe, jednak wie ktoś z Was po jakim czasie mogą takie tarcze być do wymiany? czy stan takich tarcz sprawdza się w taki sam sposób jak tarcze standardowe?? po grubosci? ile kilometrów powinny wytrzymać przy normalnej codziennej jeździe? i jaki jest koszt takich tarcz i klocków?
Powiedzcie mi tarcze ceramiczne z założenia są dużo trwalsze niż zwykłe, jednak wie ktoś z Was po jakim czasie mogą takie tarcze być do wymiany? czy stan takich tarcz sprawdza się w taki sam sposób jak tarcze standardowe?? po grubosci? ile kilometrów powinny wytrzymać przy normalnej codziennej jeździe? i jaki jest koszt takich tarcz i klocków?
Mają nie mieć pęknięć i nie być za cienkie.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Zależy od stylu jazdy. Ale w D3 średnio widziałem wymiany już po 150k km (czyli teoretycznie polowe tego co obiecywał producent), a zdarzały się także wymiany jeszcze na gwarancji (ale głównie z powodu uszkodzeń mechanicznych).
Koszt ? Przewyższa aktualnie cenę samochodu, który chcesz kupić.
Koszt ? Przewyższa aktualnie cenę samochodu, który chcesz kupić.
Black Cars Matters
Są zamienniki, ale mimo wszystko 3k € netto za przód
https://car-performance.pl/produkt/audi ... e0615302g/
https://car-performance.pl/produkt/audi ... e0615302g/
Four rings to rule them all
grubo... spodziewałem sie 5 cyfrowej kwoty ale z "1" z przodu ale spodziewałem sie też że 300tys to raczej wciągną nosem...
[ Dodano: 2020-04-12, 20:52 ]
czy wie ktoś jakiej grubości są tarcze ceramiczne?? średnica to 380mm ale o grubości nic nie znalazłem... jakby nie patrzeć chciałbym to zmierzyć przed zakupem i upewnić się że jeszcze sie nadadzą... czy producent przewiduje jakąś minimalną grubość przy której należy je wymienić?
[ Dodano: 2020-04-12, 20:52 ]
czy wie ktoś jakiej grubości są tarcze ceramiczne?? średnica to 380mm ale o grubości nic nie znalazłem... jakby nie patrzeć chciałbym to zmierzyć przed zakupem i upewnić się że jeszcze sie nadadzą... czy producent przewiduje jakąś minimalną grubość przy której należy je wymienić?
38mm
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Min grubość dla tarczy ceramicznej to: 37.5 mm. Nowa ma: 38 mm.
Fachowo tarcze ceramiczne sprawdza się: mierząc jej masę (7416 g - przód) i ile ubyło.
Przednie max ubytku: 200 g.
Tył: 120 g.
Pęknięcia tarczy dyskwalifikują ją z użytku.
Duże bicie tarczy... często spotykane w ceramice. Powód zazwyczaj pokrzywione piasty.
Fachowo tarcze ceramiczne sprawdza się: mierząc jej masę (7416 g - przód) i ile ubyło.
Przednie max ubytku: 200 g.
Tył: 120 g.
Pęknięcia tarczy dyskwalifikują ją z użytku.
Duże bicie tarczy... często spotykane w ceramice. Powód zazwyczaj pokrzywione piasty.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
- orkaskawina
- Super Klubowicz
- Posty: 627
- Rejestracja: 25 lis 2012, 11:57
- Lokalizacja: Skawina
Zależy czego po nich oczekujesz, jaki jest cel tej modyfikacji a także jaki masz budżet na ich zakup i późniejszy serwis.orkaskawina pisze:Co raz częściej pojawiają się kpl w niezłym stanie i się tak zastanawiam czy ceramika czy 6 tłok.Muszę poprawić hamulec bo ten oryginalny słaaaabyyy.
Zaczynając może przewrotnie od końca to moim zdaniem, jeżeli kasa się nie liczy, to fabryczny zestaw ceramiki na przód i tył spełni chyba wszystkie wymagania
Ale...
Jeżeli liczysz pieniądze a budżet nie jest z gumy to, moim zdaniem, można mieć efektywnie i efektownie za mniejsze pieniądze, pozostając przy tarczach stalowych.
Ponieważ masz W12 więc w twoim przypadku dużo nie potrzeba... wystarczy zmienić przednie zaciski na 6-tłoczkowe Brembo i dodać ewentualnie kierownice powietrza dla lepszego chłodzenia i na pewno odczujesz różnicę na plus.
Na zestawie przód zaciski 6-tłoczkowe + tarcze 385mm + kierownice powietrza oraz tył fabryczny zacisk na tarczy 335mm jeżdżę któryś rok z rzędu.
Testowałem to razy ileś na torze, na szybkich przejazdach autostradowych oraz wielu nocnych spotach i nie udało mi się tego zestawu zajeździć. Nigdy ich nie spaliłem i nigdy tarcz nie pokrzywiłem.
Jak dla mnie jest to zestaw idealny bo ma w sobie spore możliwości i jednocześnie jest relatywnie tani w serwisowaniu a na zimę można wrzucić koła 19".
Jeżeli chcesz lepiej to na przód można wrzucić zaciski 6-tłoczkowe + tarcze 400mm.
Na tym zestawie również jeździłem i zapewniam, że do normalnej jazdy jak i szybkiej wariackiej autostradowej na pewno będzie wystarczający a tak duże tarcze z tak dużym zaciskiem robią wrażenie.
Jeżeli chciałbyś bardziej efektywnie, coś obok czego nie można przejść obojętnie, to na tył można wrzucić zestaw na dwóch zaciskach a całość, przód i tył, dać w jakimś rzucającym się w oczy lakierze i na pewno będzie robiło robotę
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-