![]() |
![]() |
![]() |
Kawałek aluminium w misce olejowej
Kawałek aluminium w misce olejowej
Witam. Jedna z ostatnich rzeczy jaką została mi do zrobienia w mojej esie była wymiana uszczelki pod miska olejową ( która defakto nie istnieje , jest tylko silikon) po spuszczeniu oleju i odkręceniu miski zdiagnozowalem wnętrze skrzyni korbowej - wszystko na swoim miejscu smok czysty. Niestety po osuszeniu miski zauważyłem ze pozostał w niej mały aluminiowy krążek, ewidentnie wypchany przez dokręcenie zbyt długiej śruby prawdopodobnie fi 8 . Znam cała historię servisowa tego silnika i jedyną operacje jaka była na nim dokonywana była wymiana rozrządu w servisie audi. I tu moje pytanie z jakiej części bloku może pochodzić ten element. Jak widać element z jednej strony był poddany obróbce (frezowanie), więc przypuszczam że powinien znajdować się gdzieś na płaszczyźnie styku z inną obrobioną płaszczyzną, czyżby błąd na linii montażowej?
Ostatnio zmieniony 13 maja 2020, 07:23 przez thcmaly, łącznie zmieniany 1 raz.
Zarówno szpilki jak i śruby głowicy są 8... Ktoś gdzieś wkręcił coś za długiego lub nie wyczyścił gniazda przed wkręcaniem?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Jesteś tego absolutnie pewien?thcmaly pisze: bo silnik nie był rozbierany,
Co do mojego posta to tylko sugestia, nie mam pojęcia skąd może pochodzić taki element. Miałem na szybko możliwość jedynie sprawdzenia jakie są śruby.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Na 100 % silnik nie był rozbierany, robiony był tylko rozrząd, (silnik 2001 AVP), śruba przypuszczalnie może byc fI 8 , Może być tez fi 10 z stożkową końcówką. Ogółem zastanawia mnie to ze obrabiana powierzchnia musiała się stykać z inna powierzchnią obrabianą, czyli wypchniecie usiało powstać w trakcie składania silnika. Ogółem z silnikiem nie ma żadnych problemów, żadnych wycieków.
- pioter
- Moderator
- Posty: 2294
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Popraw proszę tytuł tego wątku
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI