![]() |
![]() |
![]() |
[S8 D2 98 LPG ] Czujnik położenia wałka rozrządu - problem
[S8 D2 98 LPG ] Czujnik położenia wałka rozrządu - problem
Wczoraj podłączyłem auto pod VAG-a i wyskoczył mi błąd że mam uszkodzony czujnik połozenia wałka rozrządu drugiego rzędu cylindrów. Mam pytanie, na ktorej głowicy on sie znajduje czy jest to lewa głowica (strona kierowcy) czy prawa głowica (strona pasażera). Czy samemu jestem w stanie wymienic ten czujnik, czy musze podjechac z tym tematem do mechanika.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2012, 09:27 przez kmicic-lt, łącznie zmieniany 2 razy.
Numeru tego błędu nie pamietam, bo wyszło to przy sprawdzaniu skrzyni przez kolesia. Skasowalismy go ale po kazdorazowym odpaleniu auta pojawial sie z powrotem.
Napisane było "uszkodzony czujnik połozenia wałka rozrządu drugiego rzędu cylindrów lub zwarcie do masy" (cos w tym stylu).
Mam pozostalosci po silniku AKG i chce zrobic podmianke tego czujnika, nie wiedzialem wlasnie z ktorej mam strony go wykrecic ( a propo tam są dwa czujniki czy tylko jeden).
Napisane było "uszkodzony czujnik połozenia wałka rozrządu drugiego rzędu cylindrów lub zwarcie do masy" (cos w tym stylu).
Mam pozostalosci po silniku AKG i chce zrobic podmianke tego czujnika, nie wiedzialem wlasnie z ktorej mam strony go wykrecic ( a propo tam są dwa czujniki czy tylko jeden).
Kolego kmicic-lt, tagi, tagi, tagi...
tytuł powinien zawierać taga który zwięźle opisuje auto którego to dotyczy...
tagów nie pisz ich "z palca" - jak zakładasz nowy temat to po lewej stronie obok tytułu masz rozwijaną listę tagów... są tam wszystkie wersje modelu/rocznika/silnika więc zamiast wymyślać coś od siebie to wystarczy tylko kliknąć we właściwe i już.
Pozdrawiam, FOSS
tytuł powinien zawierać taga który zwięźle opisuje auto którego to dotyczy...
tagów nie pisz ich "z palca" - jak zakładasz nowy temat to po lewej stronie obok tytułu masz rozwijaną listę tagów... są tam wszystkie wersje modelu/rocznika/silnika więc zamiast wymyślać coś od siebie to wystarczy tylko kliknąć we właściwe i już.
Pozdrawiam, FOSS
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
No widzisz kolego.... to ja poprawiałem twoje tytuły a okazało się że auto masz inne :shock:kmicic-lt pisze:Tak silnik mam na pewno AHC, a rocznik swoj poprawilem.
a przecież większość tutaj wie, że różnica pomiędzy 1998 (D2 pre-FL) a 1999 (D2 FL) jest akurat kolosalna i od tego przecież zależy często trafność czyjejś porady :evil:
Ostatnio zmieniony 19 lut 2012, 09:34 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
ŁooooŁ... no dobra, trochę zbyt szablonowo to oceniłem :roll:kmicic-lt pisze:Auta nie mam innego tylko poprzednik - druciarz ma tak namieszane w tym samochodzie ze sam dochodze co jest nie tak, kupilem S8 a okazalo sie ze serce bylo od A8. No i teraz wszystko doprowadzam do normalnosci. Bede pamietal o tagach :-)
To jak to wreszcie jest?... masz budę po FL a silnik z pre-FL czy jak??
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Kolego FOSS mam budę pre FL i moj blad byl tego typu ze nie wiedzialem gdzie jest kod silnika. Jestem z trojmiasta wiec rozmawialem wczesniej z Łukaszem (na pewno wiesz o kogo chodzi) i przed kupnem zapraszal mnie, zebym do niego podjechal i zobaczyl jak wyglada prawdziwa A8. Niestety nie posluchalem - bo nie mialem zbytnio czasu i pojechalem kupic auto. Po tygodniu juz zaczelo sie cos dziac - w wyniku czego urwal mi sie zawor w silniku. Zawiozlem auto do Lukasza no i co sie okazalo buda od S8 a silnik AKG od A8 - ale wtedy mialem cisnienie. Zgadalem sie jeszcze wczesniej z kolega mdamian i dal mi namiary na Tomek87g z radomia. Wiec nie bawilem sie juz w naprawe silnika AKG tylko kupilem oryginalny silnik AHC taki jaki powinien tam byc - mam taka nadzieje
od Tomka (tylko jeden silnik byl taki na cala Polske). Serce do auta mam juz odpowiednie ale jeszcze tylko skrzynia mnie troszke niepokoi.
Mam nadzieje ze do lata auto doprowadze do odpowiedniego stanu.
P.S Tylko szkoda ze u nas w kraju nie mozna kupic normalnego auta, pozniej powstaja niepotrzebne koszta.

Mam nadzieje ze do lata auto doprowadze do odpowiedniego stanu.
P.S Tylko szkoda ze u nas w kraju nie mozna kupic normalnego auta, pozniej powstaja niepotrzebne koszta.
Ok, no to wszystko jasne.kmicic-lt pisze:Kolego FOSS mam budę pre FL i moj blad byl tego typu...
Więc życzę jak najmniej kłopotów z tym "kukułczym jajem".
Właściwie to czasem można... ale przyznaję, że to jak szukanie igły w stogu siana :evil:kmicic-lt pisze:P.S Tylko szkoda ze u nas w kraju nie mozna kupic normalnego auta, pozniej powstaja niepotrzebne koszta.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Odgrzeję temat
Przy okazji walki z klapami nawiewu sprawdziłem błędy na silniku i o dziwo wyskoczył błąd 17746 czujnik położenia wału rozrządu; przerwa obwodu/zwarcie na masę. Jak silnik pracuje błąd jest stały jak zgaszę to jest nieciągły i da się skasować. Prędzej tego nie było. Wg wlepki silnik AQF.
Silnik pracuje normalnie i gdyby nie fakt, że okazyjnie sprawdziłem błędy nie wiedziałbym o tym.
Wiem, że pierwsze co to sprawdzić kabelki. wg info powyżej -
"czujnik jest na lewej głowicy od strony grodzi(tam gdzie weze do nagrzewnicy ida)
czujnik dasz rade sam wymienic (dwie sruby na imbus 5mm)".
Proszę o dokładniejsze info gdzie go szukać, jest głęboko czy gdzieś wyżej, trzeba coś zdemontować?
Wyczytałem, że teoretycznie można to olać ale wolę to sprawdzić/naprawić - boję się niespodzianek
Czy konieczne są jakieś specjalne środki ostrożności, typu konkretne ustawienie
Przy okazji walki z klapami nawiewu sprawdziłem błędy na silniku i o dziwo wyskoczył błąd 17746 czujnik położenia wału rozrządu; przerwa obwodu/zwarcie na masę. Jak silnik pracuje błąd jest stały jak zgaszę to jest nieciągły i da się skasować. Prędzej tego nie było. Wg wlepki silnik AQF.
Silnik pracuje normalnie i gdyby nie fakt, że okazyjnie sprawdziłem błędy nie wiedziałbym o tym.
Wiem, że pierwsze co to sprawdzić kabelki. wg info powyżej -
"czujnik jest na lewej głowicy od strony grodzi(tam gdzie weze do nagrzewnicy ida)
czujnik dasz rade sam wymienic (dwie sruby na imbus 5mm)".
Proszę o dokładniejsze info gdzie go szukać, jest głęboko czy gdzieś wyżej, trzeba coś zdemontować?
Wyczytałem, że teoretycznie można to olać ale wolę to sprawdzić/naprawić - boję się niespodzianek
Czy konieczne są jakieś specjalne środki ostrożności, typu konkretne ustawienie
strona kierowcy
https://allegro.pl/oferta/czujnik-poloz ... 9311028375
takie coś
Ale sprawdz okablowanie
https://allegro.pl/oferta/czujnik-poloz ... 9311028375
takie coś
Ale sprawdz okablowanie