[D3 06 W12 ] Wejherowo
-
- Forum Audi A8
- Posty: 15
- Rejestracja: 09 lip 2020, 13:57
- Lokalizacja: Warszawa
[D3 06 W12 ] Wejherowo
Szukam sobie Audi A8 D3 z silnikiem 4.2 MPI. Chciałbym, żeby był wyposażony minimum w:
Czujniki parkowania przód i tył
Podgrzewana przednia szyba
Solar dach
Klimatyzacja 4 strefowa
System keyless lub na odcisk palca
Składane lusterka ściemniane
Pamięć foteli lusterek i kierownicy
Automat
Siedzenia nie te najprostsze tylko sportowe lub komfort
Elektryczna tylna roleta
Rolety boczne ręczne lub elektryczne
webasto
ale tak tak wyposażonych jest jak na lekarstwo. Dlatego zaczynam się zastanawiać nad W12 a dokładniej nad tym https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a8-w ... 1084d099a6 (przy okazji może ktoś zna to auto?)
boje się jednak tego silnika (awaryjność) i tego że nie będę miał go gdzie serwisować.
Dlatego zastanawiam się czy jeśli bym kupił auto z takim silnikiem i z jakiegoś powodu naprawa silnika nie byłaby opłacalna nie zrobić swapu na 4.2 MPI czy myślicie że to dobry pomysł i jakie mogą być koszty takiego swapu? i zjakimi problemami trzeba się liczyć? Co z dowodem rejestracyjnym można tam potem bez problemu dać poj. 4.2 zamiast 6.0?
Czujniki parkowania przód i tył
Podgrzewana przednia szyba
Solar dach
Klimatyzacja 4 strefowa
System keyless lub na odcisk palca
Składane lusterka ściemniane
Pamięć foteli lusterek i kierownicy
Automat
Siedzenia nie te najprostsze tylko sportowe lub komfort
Elektryczna tylna roleta
Rolety boczne ręczne lub elektryczne
webasto
ale tak tak wyposażonych jest jak na lekarstwo. Dlatego zaczynam się zastanawiać nad W12 a dokładniej nad tym https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a8-w ... 1084d099a6 (przy okazji może ktoś zna to auto?)
boje się jednak tego silnika (awaryjność) i tego że nie będę miał go gdzie serwisować.
Dlatego zastanawiam się czy jeśli bym kupił auto z takim silnikiem i z jakiegoś powodu naprawa silnika nie byłaby opłacalna nie zrobić swapu na 4.2 MPI czy myślicie że to dobry pomysł i jakie mogą być koszty takiego swapu? i zjakimi problemami trzeba się liczyć? Co z dowodem rejestracyjnym można tam potem bez problemu dać poj. 4.2 zamiast 6.0?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Artur_wawa, łącznie zmieniany 1 raz.
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
A co w W12 jest takiego awaryjnego ? Tu przebieg raczej pomnóż x2.
Swap głupi pomysł, nie taki tani.
Doposażyć możesz sobie sam, albo komuś zlecić retrofity.
Swap głupi pomysł, nie taki tani.
Doposażyć możesz sobie sam, albo komuś zlecić retrofity.
Ładuje w samo ASB ponad 10k i sprzedaje ? Wg w/w i liczby mnogiej wnioskuje, że baba truje mu d... D3 w tych $ to skarbonka, z reszta w wyższych też, ale mniejsza ;pNa chwilę obecną auto nie wymaga wkładu finansowego. Niestety jesteśmy zmuszeni do sprzedaży samochodu, ponieważ obecnie nie mamy garażu, a szkoda żeby stal na parkingu pod blokiem. Mamy również inne priorytety.
Black Cars Matters
Ogólnie W12 za takie pieniądze to dla osób jak ja. Pół życia w garażu spędzam bo lubię a czasami rozbiorę coś tylko dlatego że źle wygląda, wyczyszcze, wymienię jakieś uszkodzone części i poskładam. Wszystko u siebie. Jak masz podobnie to nie ma specjalnie się czego bać a jak zaczniesz to serwisować w warsztatach to odradzam. Nawet nie dlatego, że speców od V8 jest jak na lekarstwo a co dopiero W12 ale ceny serwisu z butów wyrywają
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Forum Audi A8
- Posty: 15
- Rejestracja: 09 lip 2020, 13:57
- Lokalizacja: Warszawa
możesz rozwinąć co masz na myśli przez ASB?dice111 pisze:A co w W12 jest takiego awaryjnego ? Tu przebieg raczej pomnóż x2.
Swap głupi pomysł, nie taki tani.
Doposażyć możesz sobie sam, albo komuś zlecić retrofity.
No właśnie z tym doposażenie z tego co czytałem nie jest kolorowo webasto to podobno jakiś ciężki temat, szyba przednia grzana to troche kosztuje solar dacha raczej nie dołożę klima 4 strefowa też podobno problem. Więc sam nie wiem czy lepiej (taniej) celować w coś z mocnym wyposażeniem i naprawiać czy coś w super stanie i doposażać
Ładuje w samo ASB ponad 10k i sprzedaje ? Wg w/w i liczby mnogiej wnioskuje, że baba truje mu d... D3 w tych $ to skarbonka, z reszta w wyższych też, ale mniejsza ;pNa chwilę obecną auto nie wymaga wkładu finansowego. Niestety jesteśmy zmuszeni do sprzedaży samochodu, ponieważ obecnie nie mamy garażu, a szkoda żeby stal na parkingu pod blokiem. Mamy również inne priorytety.
Co do $ to faktycznie cena wygląda na mocno podejrzaną chyba że ktoś ma mocne ciśnienie na sprzedaż a kupców na A8 D3 chyba nie ma zbyt wielu nie mówiąc już o W12. Czy może jestem w błędzie i kupucy są tylko to wszystko w ogłoszeniach to szroty?
[ Dodano: 2020-07-09, 18:47 ]
też się nad tym zastanawiałem dopytałem i oczywiście miejsca są 4uzlik pisze:Gdzie te 5 miejsc?
[ Dodano: 2020-07-09, 18:57 ]
ja w sumie to nawet lubię coś czasem pogrzebać tylko, że czasu i miejsca brak a z tymi specami to już też się nieraz przejechałem.drago_o pisze:Ogólnie W12 za takie pieniądze to dla osób jak ja. Pół życia w garażu spędzam bo lubię a czasami rozbiorę coś tylko dlatego że źle wygląda, wyczyszcze, wymienię jakieś uszkodzone części i poskładam. Wszystko u siebie. Jak masz podobnie to nie ma specjalnie się czego bać a jak zaczniesz to serwisować w warsztatach to odradzam. Nawet nie dlatego, że speców od V8 jest jak na lekarstwo a co dopiero W12 ale ceny serwisu z butów wyrywają
Czyli okazje się tu nie zdarzają? Myślałem, że wszyscy boją się dużych pojemności o kupców ciężko i dlatego z ceny schodzą
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Wszystko można, ale to także kosztuje jak sam tego nie robisz. Z resztą cześci do retrofitu też zakupić trzeba, w 99% przypadków używki.Artur_wawa pisze:No właśnie z tym doposażenie z tego co czytałem nie jest kolorowo webasto to podobno jakiś ciężki temat, szyba przednia grzana to troche kosztuje solar dacha raczej nie dołożę klima 4 strefowa też podobno problem. Więc sam nie wiem czy lepiej (taniej) celować w coś z mocnym wyposażeniem i naprawiać czy coś w super stanie i doposażać
Automatyczna skrzynia biegów.Artur_wawa pisze:możesz rozwinąć co masz na myśli przez ASB?
Można trafić okazję, ale ta na taka nie wygląda. Z samych zdjęć zmęczona życiem.Artur_wawa pisze:Co do $ to faktycznie cena wygląda na mocno podejrzaną chyba że ktoś ma mocne ciśnienie na sprzedaż a kupców na A8 D3 chyba nie ma zbyt wielu nie mówiąc już o W12. Czy może jestem w błędzie i kupucy są tylko to wszystko w ogłoszeniach to szroty?
Black Cars Matters
Warto wspomnieć, że większość forumowych posiadaczy V8 (BFM) więcej wsadziła w serwis silnika niż właściciele W12.drago_o pisze:Ogólnie W12 za takie pieniądze to dla osób jak ja. Pół życia w garażu spędzam bo lubię a czasami rozbiorę coś tylko dlatego że źle wygląda, wyczyszcze, wymienię jakieś uszkodzone części i poskładam. Wszystko u siebie. Jak masz podobnie to nie ma specjalnie się czego bać a jak zaczniesz to serwisować w warsztatach to odradzam. Nawet nie dlatego, że speców od V8 jest jak na lekarstwo a co dopiero W12 ale ceny serwisu z butów wyrywają
I V8 wolnossące jechało 15lat temu... obecnie ten silnik pod względem parametrów to nic super a takie W12 mimo upływu lat fajnie lata i się trzyma (pod względem serwisowym również).
Więc gadanie w stylu V8 jest drogie w serwisie a co dopiero W12 jest bzdurą.
Takie samo bzdurne gadanie można poczytać na tym forum, że V8 4.2TDI to "...jak coś się stanie to silnik trzeba wyciągać bo do niczego nie ma dostępu."
Problem tylko polega na tym, że użytkowałem ten silnik i obecnie u nowego właściciela ma nalot ponad 300kkm i od nowości ani razu silnik nie był wyciągany z auta a nie jestem odosobnionym przypadkiem bo w innych D3 jest tak samo. (400kkm silnik nie był ruszany)
ps: takie 3gr w temaice
-
- Forum Audi A8
- Posty: 15
- Rejestracja: 09 lip 2020, 13:57
- Lokalizacja: Warszawa
Artur_wawa pisze:No właśnie z tym doposażenie z tego co czytałem nie jest kolorowo webasto to podobno jakiś ciężki temat, szyba przednia grzana to troche kosztuje solar dacha raczej nie dołożę klima 4 strefowa też podobno problem. Więc sam nie wiem czy lepiej (taniej) celować w coś z mocnym wyposażeniem i naprawiać czy coś w super stanie i doposażać
Dlatego zastanawiam się czy nie lepiej (taniej) będzie kupić auto bogato wyposażone takie które będzie trzeba ogarnąć - ponaprawiać niż kupić sprawnego golasa i go doposażać (prostsze mody mógłbym zrobić sam)?dice111 pisze:Wszystko można, ale to także kosztuje jak sam tego nie robisz. Z resztą cześci do retrofitu też zakupić trzeba, w 99% przypadków używki.
[ Dodano: 2020-07-10, 12:00 ]
Bardzo fajnie, że zabrałeś głos w tej dyskusji ciekawi mnie tylko jakich kosztów należy się spodziewać w przypadku napinaczy bo podejrzewam, że podobnie jak w V8 jest to największy koszt i prędzej lub później (może nawet przy dużym szczęściu za kilka lat) nieunikniony a znając moje szczęście pewnie dość szybko.panton pisze:Warto wspomnieć, że większość forumowych posiadaczy V8 (BFM) więcej wsadziła w serwis silnika niż właściciele W12.drago_o pisze:Ogólnie W12 za takie pieniądze to dla osób jak ja. Pół życia w garażu spędzam bo lubię a czasami rozbiorę coś tylko dlatego że źle wygląda, wyczyszcze, wymienię jakieś uszkodzone części i poskładam. Wszystko u siebie. Jak masz podobnie to nie ma specjalnie się czego bać a jak zaczniesz to serwisować w warsztatach to odradzam. Nawet nie dlatego, że speców od V8 jest jak na lekarstwo a co dopiero W12 ale ceny serwisu z butów wyrywają
I V8 wolnossące jechało 15lat temu... obecnie ten silnik pod względem parametrów to nic super a takie W12 mimo upływu lat fajnie lata i się trzyma (pod względem serwisowym również).
Więc gadanie w stylu V8 jest drogie w serwisie a co dopiero W12 jest bzdurą.
Takie samo bzdurne gadanie można poczytać na tym forum, że V8 4.2TDI to "...jak coś się stanie to silnik trzeba wyciągać bo do niczego nie ma dostępu."
Problem tylko polega na tym, że użytkowałem ten silnik i obecnie u nowego właściciela ma nalot ponad 300kkm i od nowości ani razu silnik nie był wyciągany z auta a nie jestem odosobnionym przypadkiem bo w innych D3 jest tak samo. (400kkm silnik nie był ruszany)
ps: takie 3gr w temaice
Zastanawiam się czy W12 występowało też w budzie zwykłej (nie long) bo ten z wejherowa to chyba też jest long
Nie jest drogie jeśli człowiek się zna i sam sobie coś potrafi ogarnąć. Drogie jest serwisowanie u mechaników.panton pisze:Więc gadanie w stylu V8 jest drogie w serwisie a co dopiero W12 jest bzdurą.
No ludzie lubią przesadzać, zwłaszcza Ci co kupili okazje. Bo to takie awaryjne itp tyle roboty i kupa kasy. Przez 7 lat wyciągałem silnik raz. Myślę, że jak na jednostkę owianą najgorszą możliwą sławą to chyba nie tak źlepanton pisze:akie samo bzdurne gadanie można poczytać na tym forum, że V8 4.2TDI to "...jak coś się stanie to silnik trzeba wyciągać bo do niczego nie ma dostępu."
Doposażenie jak ktos ma chęci to żaden problem. całe wnętrze zmieniałem z solarem włącznie i nie było z tym żadnego problemu. 4 strefy to też banał tylko trochę rozbierania. Webasto znajomy dorzucał i jakoś kosmicznie to nie wyszło. Podobnie przednia szyba poza samym kosztem szyby.
[ Dodano: 2020-07-10, 12:02 ]
wysępowałoArtur_wawa pisze:Zastanawiam się czy W12 występowało też w budzie zwykłej (nie long) bo ten z wejherowa to chyba też jest long
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Jedyna bolączka to podobno przegrzewanie górnych cylindrów od dolnych jak ktoś nie dbał o układ chłodzenia, mało płynu zabita chłodnica i częste korki...dice111 pisze:A co w W12 jest takiego awaryjnego ?
Najbardziej w opisie podoba mi się "sprzedajemy ponieważ obecnie nie mamy garażu" który można wynająć np za 100 - 150 zeta, już pomijam fakt że moja 7 lat parkuje pod blokiem i jeszcze ten remont ASB i świeży LPG za w sumie 19k ?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 15
- Rejestracja: 09 lip 2020, 13:57
- Lokalizacja: Warszawa
Czyli nie taki diabeł straszny. Z tym solarem to jakto było robiłeś dziurę w dachu?drago_o pisze:
Doposażenie jak ktos ma chęci to żaden problem. całe wnętrze zmieniałem z solarem włącznie i nie było z tym żadnego problemu. 4 strefy to też banał tylko trochę rozbierania. Webasto znajomy dorzucał i jakoś kosmicznie to nie wyszło. Podobnie przednia szyba poza samym kosztem szyby.
Przy okazji pytanie dotyczące klimy 2 strefowej czy jak kierowca ustawia sobie np. 18 stopni a pasażer 22 to z tyłu jaką temperaturę mają? ten za kierowcą chłodniej a ten za pasażerem cieplej? Czy 4 stefowa różni się tylko tym, że każdy może ustawić swoją temperaturę czy też jest inna ilość nawiewów?
Jak można rozpoznać czy auto posiada grzaną przednią szybę? czy okienko z VIN w szybie oznaczało, że jest grzana? jeśli ma się webasto to grzanie przedniej szyby się przydaje cz to tylko fanaberia?
Czy posiadając webasto solar dach jest zbędny?
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Solar raczej zakłada tylko ten, kto ma pełny szyber. Przy 2 strefowej leci jeden tunel na tył, przy 4 - dwa, ale silę nawiewu z tyłu nie ustawisz, tylko temperaturę.
Grzanie widac po kneflu no i ze srodka jak sie przypatrzysz po strukturze szyby. Pomijam rozpoznanie po VINie i kodach wyposazenia jak OE.
Okienko na VIN nie ma z tym nic wspolnego.
Webasto jest w sumie fajna opcja jak parkujesz pod chmurką. Majac garaz i ewentualnie dojezdzajac do pracy gdzie rowniez parkujesz w garazu nie ma sensu.
Grzanie widac po kneflu no i ze srodka jak sie przypatrzysz po strukturze szyby. Pomijam rozpoznanie po VINie i kodach wyposazenia jak OE.
Okienko na VIN nie ma z tym nic wspolnego.
Webasto jest w sumie fajna opcja jak parkujesz pod chmurką. Majac garaz i ewentualnie dojezdzajac do pracy gdzie rowniez parkujesz w garazu nie ma sensu.
Black Cars Matters
-
- Forum Audi A8
- Posty: 15
- Rejestracja: 09 lip 2020, 13:57
- Lokalizacja: Warszawa
możesz rozwinąć temat knefla? (rozumiem, że jest to jakiś guzik? ale gdzie się znajduję ja wyczaić po zdjęciu, że jest grzana szyba)dice111 pisze:Solar raczej zakłada tylko ten, kto ma pełny szyber. Przy 2 strefowej leci jeden tunel na tył, przy 4 - dwa, ale silę nawiewu z tyłu nie ustawisz, tylko temperaturę.
Grzanie widac po kneflu no i ze srodka jak sie przypatrzysz po strukturze szyby. Pomijam rozpoznanie po VINie i kodach wyposazenia jak OE.
Okienko na VIN nie ma z tym nic wspolnego.
Webasto jest w sumie fajna opcja jak parkujesz pod chmurką. Majac garaz i ewentualnie dojezdzajac do pracy gdzie rowniez parkujesz w garazu nie ma sensu.
w pytaniu o webasto chodziło mi raczej o to czy webasto może zastąpić grzanie przedniej szyby i solar czy jednak zdecydowanie lepiej mieć wszystko