[D3 preFL ALL ] Felgi 22 cale et 35 9.5 cala
[D3 preFL ALL ] Felgi 22 cale et 35 9.5 cala
Jak wyżej podejdą mi takie koła do d3?
https://allegro.pl/oferta/audi-a8-d3-26 ... 6921285699
https://allegro.pl/oferta/audi-a8-d3-26 ... 6921285699
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez niestepne, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam szukam 21cali tylko nie wiem jaka opona? Czy jezdzi ktos na takich i czy sprawiaja jakies problemy np.przyciera cos gdy auto jest pełne czy inne przypadłosci.Generalnie zalezy mi dobrym wygladzie felgi mam teraz org.20 ale jakos małe sie wydaja wiec szukam wiekszych.
[ Dodano: 2020-11-08, 13:04 ]
Jestem tu nowy i uczę sie poruszać po forum ale chcenie kupie wkład lusterka fotochrom lewy bo niestety zbiłem;/ A co do felg to cos ta, juz wiem znalazłem kogos co ma 21'' tylko kwestia reszty czy trzeba obnizac jakie et itp. Jesli ktos ma na zbyciu jakies 21'' chętnie zobacze.
[ Dodano: 2020-11-08, 13:04 ]
Jestem tu nowy i uczę sie poruszać po forum ale chcenie kupie wkład lusterka fotochrom lewy bo niestety zbiłem;/ A co do felg to cos ta, juz wiem znalazłem kogos co ma 21'' tylko kwestia reszty czy trzeba obnizac jakie et itp. Jesli ktos ma na zbyciu jakies 21'' chętnie zobacze.
Proszę o poradę:
Obecnie mam koła/opony 235/55/17- oryginalne czyli otwór 57,1, 5x112, ET 45.
Chciałbym zmienić na 19 calowe.
Znalazłem coś takiego:
https://erli.pl/do-samochodow-aluminiow ... k,13612963
I pytania:
1. czy szukać felgi z otworem dokładnie na 57,1 czy może być większy a pierścień centrujący załatwi różnicę. I czy taki pierścień, jeśli prawidłowo założony, jest trwały i czy kiedyś nie będzie powodował, że mimo wszystko koło będzie miało subtelne bicie.
2. ta nowa felga ma ET niskie bo 26, obecna ma 45. Czyli jeśli ET mniejsze to koło będzie bardziej wystawać na zewnątrz. Zastanawia mnie tylko ta duża różnica- czyli od obecnego stanu 45 do nowego 26 to 19mm. Czyli nowe koło będzie wystawać o prawie 2cm bardziej na zewnątrz niż obecne. Pomyślałem, bo piszecie na Forum o dystansach, które "wystawiają" koło na zewnątrz, że to co można zrobić dystansem to tu osiągam 19mm odstawienia poprzez zmniejszenie ET do 26- czy dobrze myślę?
3. Chciałbym docelowo założyć opony 255/40/19, z tego co znalazłem to fabryczne zalecenia przy feldze 19". Czy takie opony z tymi nowymi felgami z linku- będą dobrze leżeć i nie będzie kolizji z nadkolem czy zaciskami hamulców- obecnie hamulce są oryginalne.
4. Jest jeszcze kwestia szerokości felgi- są 8,5" i widzę też 9", czy przy tych oponach 255/40/19 ma to znaczenie?
Dzięki za informacje.
[ Dodano: 2021-01-10, 16:07 ]
Sorry, nie ten tytuł tematu ale nie chciałem zakładać nowego.
Obecnie mam koła/opony 235/55/17- oryginalne czyli otwór 57,1, 5x112, ET 45.
Chciałbym zmienić na 19 calowe.
Znalazłem coś takiego:
https://erli.pl/do-samochodow-aluminiow ... k,13612963
I pytania:
1. czy szukać felgi z otworem dokładnie na 57,1 czy może być większy a pierścień centrujący załatwi różnicę. I czy taki pierścień, jeśli prawidłowo założony, jest trwały i czy kiedyś nie będzie powodował, że mimo wszystko koło będzie miało subtelne bicie.
2. ta nowa felga ma ET niskie bo 26, obecna ma 45. Czyli jeśli ET mniejsze to koło będzie bardziej wystawać na zewnątrz. Zastanawia mnie tylko ta duża różnica- czyli od obecnego stanu 45 do nowego 26 to 19mm. Czyli nowe koło będzie wystawać o prawie 2cm bardziej na zewnątrz niż obecne. Pomyślałem, bo piszecie na Forum o dystansach, które "wystawiają" koło na zewnątrz, że to co można zrobić dystansem to tu osiągam 19mm odstawienia poprzez zmniejszenie ET do 26- czy dobrze myślę?
3. Chciałbym docelowo założyć opony 255/40/19, z tego co znalazłem to fabryczne zalecenia przy feldze 19". Czy takie opony z tymi nowymi felgami z linku- będą dobrze leżeć i nie będzie kolizji z nadkolem czy zaciskami hamulców- obecnie hamulce są oryginalne.
4. Jest jeszcze kwestia szerokości felgi- są 8,5" i widzę też 9", czy przy tych oponach 255/40/19 ma to znaczenie?
Dzięki za informacje.
[ Dodano: 2021-01-10, 16:07 ]
Sorry, nie ten tytuł tematu ale nie chciałem zakładać nowego.
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
1. Tak. Większość jest plastykowych (czy jakieś inne teflonowe tworzywo). Nie miałem nigdy bicia.
2. Mniejsze ET, koło wychodzi na zewnątrz. Jak nie chcesz dystansów dobra opcja właśnie jest zakup 2 felg na przód, dwóch na tył z rożnym ET, tylko nie każdy producent tak klepie ten sam model i potem ew może być problem z późniejsza odsprzedażą.
3. Nie będzie. Kolizja może być, gdy felga wchodziła by bardziej do wewnątrz czyli większe ET, a tak wyjdzie bardziej na zewnątrz wiec miejsca będziesz miał jeszcze więcej. Dużo tez od szerokości i kształtu ramion zależy. Co do szerokości jeszcze - im większa tym po prostu większy naciąg opony.
Wklejałem tu na forum fajny kalkulator który obrazowo pokazywał jak wygląda opona na feldze przy rożnej szerokości, w tym naciągi itp.
2. Mniejsze ET, koło wychodzi na zewnątrz. Jak nie chcesz dystansów dobra opcja właśnie jest zakup 2 felg na przód, dwóch na tył z rożnym ET, tylko nie każdy producent tak klepie ten sam model i potem ew może być problem z późniejsza odsprzedażą.
3. Nie będzie. Kolizja może być, gdy felga wchodziła by bardziej do wewnątrz czyli większe ET, a tak wyjdzie bardziej na zewnątrz wiec miejsca będziesz miał jeszcze więcej. Dużo tez od szerokości i kształtu ramion zależy. Co do szerokości jeszcze - im większa tym po prostu większy naciąg opony.
Wklejałem tu na forum fajny kalkulator który obrazowo pokazywał jak wygląda opona na feldze przy rożnej szerokości, w tym naciągi itp.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez dice111, łącznie zmieniany 1 raz.
Black Cars Matters
Pytałeś drogą mailową więc mailem odpowiedziałem dosyć obszernieDżordż pisze:Proszę o poradę: ...
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Panowie jeszcze jedna wątpliwość. Mniejsze ET o 19mm wysunie mi koło o 19mm-to jest jasne. Ale sama opona zamiast 235 będzie teraz miała szerokość 255. Pytanie- gdzie się "podzieje" te 2cm różnicy szerokości opony? Czy te 2cm niejako wejdzie przyśrodkowo w kierunku auta czy na zewnątrz i należy doliczyć do odstawienia wynikającego z ET. A może po równo- 1cm na zewnątrz a 1 do wewnątrz?
Ciężko mi tu rozstrzygać gdzie się podzieje owe 2cm ale moim zdaniem dla felgi 8,5" szerokości i ET45 oraz oponach 255/40 można z przodu założyć dystanse 20mm i opona górą wciąż chowa się w błotniku.Dżordż pisze:Panowie jeszcze jedna wątpliwość. Mniejsze ET o 19mm wysunie mi koło o 19mm-to jest jasne. Ale sama opona zamiast 235 będzie teraz miała szerokość 255. Pytanie- gdzie się "podzieje" te 2cm różnicy szerokości opony? Czy te 2cm niejako wejdzie przyśrodkowo w kierunku auta czy na zewnątrz i należy doliczyć do odstawienia wynikającego z ET. A może po równo- 1cm na zewnątrz a 1 do wewnątrz?
Felga o fabrycznym ET45 po dołożeniu dystansów 20mm uzyskuje ET25 czyli to mniej więcej coś co planujesz kupić.
A jeżeli przód wejdzie to tył wejdzie tym bardziej.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Może się przyda.
https://www.willtheyfit.com/index.php?w ... offset2=26
https://www.willtheyfit.com/index.php?w ... offset2=26
Ale chyba błąd jest w tym porównaniu bo te felgi co pokazywałeś mają chyba 8,5" szerokości a do porównania wbiłeś 8"Dżordż pisze:Może się przyda.
https://www.willtheyfit.com/index.php?w ... offset2=26
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Ależ jesteś spostrzegawczy. W opisie felgi rzeczywiście było 8,5" stąd moje wczesniejsze wpisy ale na samej feldze jest wybite 8. Zapytałem gościa i jest tak jak na feldze czyli 8". Tabele podają, że przy 255 szer. opony, powinno być min. 8,5 cala szerokości felgi. To raptem 1,25cm różnicy dlatego mam jednak zamiar założyć 255 na 8. Dice111 mnie uspokoił, że nie powinno być problemu. No chyba, że inaczej sądzicie. Czy może wówczas źle pracuje boczek opony? Może się grzać lub pęknąć? To ważne bo czasem latam po 200 i szybciej. Jeśli Was temat nie zmęczył to dajcie znać co myślicie.