części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 95 4.2PB/LPG ] Nierówna praca na zimnym silniku

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 19 sty 2021, 16:29

Ecu podaje czas wtrysku benzyny z pominięciem czasów martwych wtryskiwacza. Czas mierzony przez komputer LPG będzie dłuższy.
Napięcie zasilania wtryskiwaczy to jest jakiś trop. Wcześniej chciałem nieśmiało zwrócić uwagę na zawór wolnych obrotów bo na niego z racji, że jest 2 pinowy też w znaczącej mierze wpływa napięcie i otwarcie będzie jakieś niekoniecznie właściwe. Ale kto by to tam chciał sprawdzać.
Kot też jest Quattro

machul333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:29
Lokalizacja: Samborowo

Post autor: machul333 » 19 sty 2021, 16:48

Ja sprawdzałem go ale tylko czy pracuje w pełnym zakresie i czy się nie zacina ,I akurat go wymieniałem bo stary potrafił wywalić błąd że przekroczył zakres .
Muszę przejrzeć dokładnie połączenia czy gdzieś nie ma spadku bo sprawdzać sprawdzałem ale jedynie wtyczki i sam komputer , może gdzieś na jakimś kablu ma opór i przekłamuje

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 19 sty 2021, 16:49

Co do zaworu, to problem jest taki, że nie ma żadnych danych odniesienia do tego jak się powinien otwierać. Więc jak się rusza, to można tylko stwierdzić, że nie jest spalony ani zaklejony.
Ale jak kiedyś zapomniałem podpiąć do niego wtyczkę, to auto odpalało od razu i zaraz gasło - jak przy zablokowanym immo.
Four rings to rule them all

machul333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:29
Lokalizacja: Samborowo

Post autor: machul333 » 19 sty 2021, 16:54

Z zaworem jest też inna sprawa że ecu sobie po jego rezystancji w raz z nagrzewaniem się uzwojenia cewki w nim go wprowadza korekty do sterowania nim . Ale ogólnie raczej działa dobrze bo akurat z obrotami nie ma problemów , nawet na zimnym . Bo jak już odpalę i sobie pracuje to obroty trzyma równo .
Problem jest przy ruszeniu gazu jak już wyjdzie z trybu idle na part-load wtedy albo zgaśnie albo mocno mu obroty spadną .

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 19 sty 2021, 18:00

jedynie co moze być to problem z masą inna na silniku inna na budzie
może jak to w audi bywa urwana na oczku i wtedy są jaja

machul333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:29
Lokalizacja: Samborowo

Post autor: machul333 » 19 sty 2021, 18:19

Posprawdzam i będzie wiadomo . Akurat punkty masy to sprawdzałem kiedyś ale to z 3 lata temu było

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 19 sty 2021, 23:47

A mikrostyk w potencjometrze przepustnicy cyka? Sygnał ze styków idzie w komputery?
Kot też jest Quattro

machul333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:29
Lokalizacja: Samborowo

Post autor: machul333 » 01 lut 2021, 21:16

Tak tam jest wszystko okk bo bo też podmienialem i regulowałem .Mam też tam śruby zmienione że na założonej przepustnicy mogę to regulować nawet .

[ Dodano: 2021-02-01, 21:16 ]
Pepi pytanie do ciebie względem tematu wyżej , piszesz tam że na mrozie przepływomierz ci zawyża . Ile ci pokazuje na wolnych wtedy ? u mnie po odpaleniu 15-17gram gdzieś , normalne to ?

Ogólnie wpadł custom czujnik temperatury , zrobiłem sobie ze starego co zawyżał . zaniża 10c i auto pracuje normalnie

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 02 lut 2021, 11:03

machul333 pisze:[ Dodano: 2021-02-01, 21:16 ]
Pepi pytanie do ciebie względem tematu wyżej , piszesz tam że na mrozie przepływomierz ci zawyża . Ile ci pokazuje na wolnych wtedy ? u mnie po odpaleniu 15-17gram gdzieś , normalne to ?
Dzisiaj przy 0° w garażu zaraz po odpaleniu było 13g/s. Wczoraj przy -8° 14,5-15g/s. Na mój gust w normie masz.
Four rings to rule them all

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 02 lut 2021, 14:33

u mnie dublował wyniki tamtej zimy i co chwila esp sie paliło obecnie nie wiem bo esp sie nie zapala to nie sprawdzałem

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 02 lut 2021, 17:19

Sprawdziłem ale na ciepło bo rano nie mam kompa. Może jutro.
Korekcja długoterminowa -5,5 %
Korekcja krótkoterminowa 0
Na luzie obciążenie 19% zużycie 1,54 l/h
Czas wtrysku 3,18 ms
temperatura silnika 91,5 powietrza 39, silnik gorący.
RPM 760 5,34 g/s 8,3BTDC wolne obroty
RPM 1400 9,31 g/s dodałem gazu
2120 14,86 g/s
Po włączeniu biegu
RPM 600, load 24,5 %, mass 5,21 g/s
Kot też jest Quattro

MusicMan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 21 kwie 2021, 21:47
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: MusicMan » 14 cze 2021, 18:47

machul333, odkryłeś co to było, czy pozostałeś na custom czujniku?
I want something good to die for to make it beautiful to live

machul333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:29
Lokalizacja: Samborowo

Post autor: machul333 » 02 sie 2021, 11:52

Dalej mam zamontowany custom czujnik, odpala bez problemu tylko zaniża temperaturę, zamiast 90c mam 72c , Też jest nierówna praca nawet latem puki ssanie się nie wyłaczy, ale jeździć przynajmniej da radę . ​Ogólnie skończyły mi się pomysły co może być nie tak i dlatego nic z tym nie działałem. Z podejrzeń jedynie zostaje cała wiązka silnika, ponieważ była demontowana z silnika, ale czy ona by aż taki bałagan robiła to nie mam pojęcia.

Z ciekawostek to Pepi jak to wyżej pisał masa była do sprawdzenia , niby ładnie wyglądające i trzymające połączenie się urwało przy samym silniku totalnie od tak sobie znienacka. Zakuty nowy przewód 90mm2 ale na prace silnika nie pomogło

peter5on
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 11 wrz 2016, 23:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: peter5on » 02 sie 2021, 16:15

Pytanie czy niedziałająca jedna poduszka, jej zacięty elektro zawór jest w stanie zablokować się na "twardo" i przenosić wibracje na kierownicę? Może to w ogóle nie jest jako tako związane z silnikiem. Piszę bo mi zostały ostatnie dwie rzeczy do zrobienia w sprawie wibracji. Gwint świecy mi puszcza ciśnienie bo bąbelki lecą na pracującym po wyjęciu cewki i zalaniu. A druga rzecz to włąśnie niedziałający elektro zawór lewej poduszki, bo jak włączam test elektro zaworów w vcds to tylko prawa klika, lewa cisza ale znowu nie wywala błędu.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 02 sie 2021, 21:26

na szybko pomaga pasta do wydechów <niechce>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl