[D3 03 3.7MPI ] Odłączenie akumulatora
Kontroluje jego zużycie ale nie wylicza go w jakiś magiczny sposób razy współczynnik wieku.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Forum Audi A8
- Posty: 9
- Rejestracja: 22 lip 2019, 23:09
- Lokalizacja: 034
Od kilku miesięcy walczę z rozładowywaniem akumulatora bez ustalenia przyczyny. Obecnie przez mrozy szybkość rozładowywania zwiększyła się, co oczywiste. Tak się złożyło, że przez kilka dni będę musiał parkować na publicznym parkingu i pomyślałem, że odepnę klemę żeby aku nie padło. Problem polega na tym, że jak zamknę z samochód z kluczyka i odepnę klemę to włącza się alarm z baterii syrenki (swoją drogą dobry test na to czy syrenka jest sprawna). Jak odepnę klemę na otwartym samochodzie to syrenka nie wyje, ale wtedy nie mogę zamknąć samochodu. Albo nie wiem jak to zrobić.
Czy przychodzi Wam do głowy jak mogę zamknąć samochód na odpiętym akumulatorze bez włączenia alarmu?
Dzięki za sugestie!
Czy przychodzi Wam do głowy jak mogę zamknąć samochód na odpiętym akumulatorze bez włączenia alarmu?
Dzięki za sugestie!
1. Zamknij wszystkie drzwi i klapę bagażnikaLeszek Kao pisze:Od kilku miesięcy walczę z rozładowywaniem akumulatora bez ustalenia przyczyny. Obecnie przez mrozy szybkość rozładowywania zwiększyła się, co oczywiste. Tak się złożyło, że przez kilka dni będę musiał parkować na publicznym parkingu i pomyślałem, że odepnę klemę żeby aku nie padło. Problem polega na tym, że jak zamknę z samochód z kluczyka i odepnę klemę to włącza się alarm z baterii syrenki (swoją drogą dobry test na to czy syrenka jest sprawna). Jak odepnę klemę na otwartym samochodzie to syrenka nie wyje, ale wtedy nie mogę zamknąć samochodu. Albo nie wiem jak to zrobić.
Czy przychodzi Wam do głowy jak mogę zamknąć samochód na odpiętym akumulatorze bez włączenia alarmu?
Dzięki za sugestie!
2. Zamknij samochód z pilota
3. Otwórz sam bagażnik przytrzymując środkowy na pilocie (jeśli popchniesz klapę przy otwieraniu to nie uruchomisz silnika klapy oszczędzając aku)
4. Odłącz aku -> syrena nie wyje
Niby tak ale mam jednak pewne uwagi...
Zamek nieużywany przez większość życia auta i narażony na wszelkie warunki pogodowe może być niesprawny.
Jak chcesz ją zatrzymać to w trakcie jej otwierania/zamykania naciśnij przycisk na klapie, zewnętrzny lub wewnętrzny.
Jeżeli nie chcesz żeby kompletnie nie wyła to niestety ale należy ją po prostu na stałe odłączyć.
Zanim przystąpisz do procedury lepiej sprawdzić czy możesz otworzyć klapę bagażnika za pomocą kluczyka.zetigie pisze:1. Zamknij wszystkie drzwi i klapę bagażnika
Zamek nieużywany przez większość życia auta i narażony na wszelkie warunki pogodowe może być niesprawny.
Nie popycha się klapy ani jej na siłę nie zatrzymuje ręką w trakcie otwierania/zamykania.zetigie pisze:3. Otwórz sam bagażnik przytrzymując środkowy na pilocie (jeśli popchniesz klapę przy otwieraniu to nie uruchomisz silnika klapy oszczędzając aku)
Jak chcesz ją zatrzymać to w trakcie jej otwierania/zamykania naciśnij przycisk na klapie, zewnętrzny lub wewnętrzny.
Moim zdaniem syrena w tym wypadku powinna wyć.zetigie pisze:4. Odłącz aku -> syrena nie wyje
Jeżeli nie chcesz żeby kompletnie nie wyła to niestety ale należy ją po prostu na stałe odłączyć.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Proponuje wywalic punkt 3i a 1y zamienic na:
1. Zamknij wszystkie drzwi, klapę bagażnika zostaw otwarta - zamknij zamek np. śrubokretem
z narzedziownika z klapy
Ale tak jak FOSS pisał to dobra okazja przy okazji do rozruszania zamka w klapie
1. Zamknij wszystkie drzwi, klapę bagażnika zostaw otwarta - zamknij zamek np. śrubokretem
z narzedziownika z klapy
Ale tak jak FOSS pisał to dobra okazja przy okazji do rozruszania zamka w klapie
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Miałem o tym wspomnieć, ale uznałem to za oczywisteFOSS pisze: Zanim przystąpisz do procedury lepiej sprawdzić czy możesz otworzyć klapę bagażnika za pomocą kluczyka.
Zamek nieużywany przez większość życia auta i narażony na wszelkie warunki pogodowe może być niesprawny.
Przycisk na pilocie działa trochę jak przycisk w klapie, więc jeśli wciśniesz pilot jednocześnie popychając klapę do góry to a8 nie uruchomi procedury podnoszenia klapy i zostawi ją na luzie (magnetyczne sprzęgło w silniku rozłączone).FOSS pisze: Nie popycha się klapy ani jej na siłę nie zatrzymuje ręką w trakcie otwierania/zamykania.
Jak chcesz ją zatrzymać to w trakcie jej otwierania/zamykania naciśnij przycisk na klapie, zewnętrzny lub wewnętrzny.
Taka sama sytuacja występuje przy ręcznym otwieraniu klapy - jeśli uniesiesz ją wystarczająco szybko po naciśnięciu guzika w klapie to mechanizm podnoszenia klapy nie zostanie uruchomiony (zwolni tylko dociąg).
Jestem przekonany, że taka czynność w niczym nie szkodzi - po to w końcu jest sprzęgło w silniku podnoszenia klapy.
Tak jest u mnie i nie sądzę, by w tej kwestii nasze a-ósemki się różniły.
Co innego gdy klapa się podnosi a my zaczniemy za nią szarpać.
Panowie, wiem o czym piszę, w ciągu ostatnich 5 lat wyciągałem akumulator z a8 ze sto razy (ostatnio wczoraj) i syrena w tej sytuacji się nie uruchomi (przynajmniej u mnie).FOSS pisze: Moim zdaniem syrena w tym wypadku powinna wyć.
Nie wiem czy moja procedura jest idealna, ale jest sprawdzona i działa.
Kojarzę, że parę innych kombinacji wywoła uruchomienie syreny z zasilania dodatkowego, ale już nie pamiętam jakie były to kombinacje, bo od lat korzystam z mojej metody.
Dodatkowo gdyby ktoś obcy otworzył bagażnik, wsadził swój akumulator i zamknął klapę to prawdopodobnie (już nie pamiętam) alarm zostanie uzbrojony ponownie (tak jak przy otwarciu i zamknięciu samej klapy przy zamkniętym aucie).
Zamek chcesz zamykać śrubokrętem? Chyba wystarczy zatrzasnąćmaciu pisze: Proponuje wywalic punkt 3i a 1y zamienic na:
1. Zamknij wszystkie drzwi, klapę bagażnika zostaw otwarta - zamknij zamek np. śrubokretem
z narzedziownika z klapy
Nie pamiętam czy na pewno, ale prawdopodobnie odłączenie aku dla Twojego przypadku wywoła syrenę.
Z logicznego punktu widzenia wszystko by się zgadzało.
Gdy zamykamy auto z otwartą klapą, to tak jak byśmy zapomnieli jej domknąć - wbrew pozorom dość częsta sytuacjia - awaria dociągu / oblodzenie w okolicach zawiasów. Moja żona tak ostatnio zostawiła otwartą klapę właśnie przez nagromadzony lód. Alarm przy odłączeniu aku dla tego przypadku byłby słuszny.
Zupełnie inaczej ma się sytuacja, gdy w zamkniętym aucie otwieramy świadomie samą klapę. Z pewnością skupiając się na samej klapie bagażnika występuje mniejsza szansa na to, że jej nie domkniemy i moim zdaniem może to być właśnie furtka pozostawiona przez inżynierów do bezproblemowego wyciągnięcia aku przy zamkniętych drzwiach.
Podsumowując:
- Mój sposób działa u mnie i wg mnie powinien zadziałać wszędzie.
- Być może są lepsze sposoby, ale ten jest sprawdzony przeze mnie, daje radę i nie wymaga kombinacji - polecam jako specjalista od wyciągania akumulatora pod blokiem
Jedynie kwestia dociągu mogłaby zostać dopieszczona, bo bez aku nie zaciągnie klapy i pozostaje lekki luz, ale mi to nie przeszkadzało.
Ostatnio zmieniony 13 lut 2021, 17:04 przez zetigie, łącznie zmieniany 1 raz.
spróbujesz, zrozumiesz... po co brudzić palec albo kluczykzetigie pisze:Zamek chcesz zamykać śrubokrętem? Chyba wystarczy zatrzasnąćmaciu pisze: Proponuje wywalic punkt 3i a 1y zamienic na:
1. Zamknij wszystkie drzwi, klapę bagażnika zostaw otwarta - zamknij zamek np. śrubokretem
z narzedziownika z klapy
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Kolego pewnie nie będę jedyny który początkowo zrozumiał, że proponujesz grzebanie śrubokrętem we wkładcemaciu pisze:spróbujesz, zrozumiesz... po co brudzić palec albo kluczykzetigie pisze:Zamek chcesz zamykać śrubokrętem? Chyba wystarczy zatrzasnąćmaciu pisze: Proponuje wywalic punkt 3i a 1y zamienic na:
1. Zamknij wszystkie drzwi, klapę bagażnika zostaw otwarta - zamknij zamek np. śrubokretem
z narzedziownika z klapy
Sprawdziłem Twój sposób i rzeczywiście jest lepszy pod dwom względami:
- otrzymamy zaciągnięty dociąg więc klapa nie będzie posiadała luzu
- alarm pozostaje w 100% aktywny (w sensie po przywróceniu zasilania)
Podsumowując dla potomnych Twój sposób:
1. Zamknij wszystkie drzwi, klapę bagażnika pozostaw otwartą ale zamknij zamek klapy (np. śrubokrętem - oszukując a8, że jest zamknięta)
2. Zamknij samochód z pilota
4. Odłącz aku -> syrena nie wyje
5. Odblokuj zamek w klapie kluczem (obrót w lewo)
6. Zatrzaśnij klapę (sprawdź czy zamknąłeś, bo trzeba mocno trzasnąć - dociąg klapy zaciągnięty)
7. Gdy wrócisz do auta i otworzysz klapę z klucza, najlepiej ponownie zablokuj zamek śrubokrętem, bo podłączenie aku wywoła alarm
Gdyby ktoś miał problem z domknięciem klapy (zbyt głęboka pozycja dociągu / oblodzenie)
- może wtedy wybrać mój sposób, ale pozostanie lekki luz na klapie.