Witam, jakiś czas temu robiłem pomiar kompresji wyniki:
Prawa - 1-11,9; 2-11,9; 3-11,5; 4-12,9
Lewa - 5-12,9; 6-12,6; 7-13,5; 8-13,5
max powinno być 12 bar różnica między cylindrami 1 bar tak mi się kojarzy teraz nie mam jak tego sprawdzić.
Co może być wysokiej kompresji zwłaszcza 7 i 8 cylindrze. ??
Silnik był rozgrzany , otwarta przepustnica pomiary były 2 razy robione wyniki identyczne.
Przebieg na liczniku 250tys. olej Valvoline MaxLife 5W40
Zużycie oleju na 10tys - (0.5 - 0.9L)
[S8 D2 01 ] Podwyższona kompresja do 13,5 bar AVP
W silnikach S-kowych w D2 (czy pre czy lift) ciśnienie sprężania powinno wynosić ~14 BAR.
Nie mniej, nie więcej. Mówimy oczywiście o niezużytym silniku.
Czyli 7 i 8 gar jest najmniej zużyty.
Albo tak ciekną uszczelniacze na nich, że olej dostający się do cylindra
uszczelnia tłok z pierścieniami podbijając ciśnienie.
Trzeba obejrzeć tłok i komorę spalania na obecność nagaru. Jak jest nagar
to leci olej. Jak jest czysto to cylindry są OK.
Nie mniej, nie więcej. Mówimy oczywiście o niezużytym silniku.
Czyli 7 i 8 gar jest najmniej zużyty.
Albo tak ciekną uszczelniacze na nich, że olej dostający się do cylindra
uszczelnia tłok z pierścieniami podbijając ciśnienie.
Trzeba obejrzeć tłok i komorę spalania na obecność nagaru. Jak jest nagar
to leci olej. Jak jest czysto to cylindry są OK.
odswierze kotleta
jak do tego co mowicie maja sie zapisy odnosnie s8 d2 FL silnik AQH
czyli
kompresja
nowy 10-13 bar
limit - dolna granica 7 bar
roznica miedzy cylindrami max 3 bary
screen
https://photos.app.goo.gl/9M6YvvZQxshiDULo6
jak do tego co mowicie maja sie zapisy odnosnie s8 d2 FL silnik AQH
czyli
kompresja
nowy 10-13 bar
limit - dolna granica 7 bar
roznica miedzy cylindrami max 3 bary
screen
https://photos.app.goo.gl/9M6YvvZQxshiDULo6
bądź sobą, wariatów też lubią