części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 96 4.2PB/LPG ] Wyje skrzynia ?

pszemoll
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 51
Rejestracja: 06 lis 2018, 00:00
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: pszemoll » 17 paź 2019, 19:15

Witam. Podpinam się pod pytanie kolegi Konkas1987.

Objawy takie same jak wszyscy powyżej. Wycie zaczyna się od 80 km/h, jak tylko zdejme noge z gazu znika, nie zalezy od biegu tylko od predkosci. Nie potrafie zidentyfikować czy dochodzi bardziej z przodu czy gdzies spod kabiny. Poza tym jadąc na niskich obrotach wciskajać dynamicznie i odejmując nogę z gazu odczucie luzu w napędzie, tzn uderzenie, szarpnięcie. Nie widać żądnych zerwanych poduszek, gum itp. Na przeglądzie goc stwierdził ze jest luz na wale na wyjsciu z torsena. Wymienione łożyska w torsenia, uszczelniacze, olej, wymieniony wczesniej olej w automacie, a także w tynym dyfrze. Podpora wg mechanika wyglada ok. Luzy w napędzie i wycie pod obciążeniem wciąż takie same.
Czy ktos to rozwiązał??

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 17 paź 2019, 23:47

Przy 70-80 wyją dyfry. Ze zużycia, z wadliwej regulacji.
Można próbować ustawiać zazębienie na tusz i ślad pracy ale to robota ogromnie żmudna i wymagająca walizki podkładek regulacyjnych.
Fabrycznie wałek i talerz były dobierane w pary i grawerowano na nich względne ustawienie od nominału. Mierząc obudowę i łożyska oraz przykładając do wzoru wynik dawał zestaw podkładek. Amatorsko niewykonalne.
Zostaje tusz ale to wymaga wprawy i tych podkładek. Sama wymiana łożysk ze względu na tolerancję ich wymiaru z 10 razy przekraczającą dopuszczalną odchyłkę ustawienia wałków jest loterią.
Kot też jest Quattro

PieciaZ
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 02 maja 2021, 11:26
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: PieciaZ » 08 sie 2021, 21:59

Witam,
Podepnę się pod temat. Też mam wycie przy 70km/h. W zasadzie zmienia się przy ruchu kierownicą. Było padnięte łożysko lewy przód - wymienione. Objawy jednak nie ustąpiły. Podejrzewam jeszcze opony...
Może to faktycznie dyfer jak koledzy pisali wcześniej ? Jak zdiagnozować czy dyfer ?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 09 sie 2021, 07:17

Najpierw ustalić czy dźwięk idzie z przodu czy z tyłu.

Tylny dyfer to prosta konstrukcja, można regenerować.

Przedni dyfer już nie jest taki prosty do roboty (w sumie nikt nie chce tego regenerować).
Z przodu problem polega na tym, że wał napędowy idący na przód uniemożliwia łatwego
dostępu do łożysk ataku.

Zazwyczaj jak puszczamy czy dajemy "gaz" i zaczyna wyć lub nie to są łożyska ataku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl