[D3 ALL ] Tuleje poliuretanowe w zawieszeniu ??
-
- Forum Audi A8
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 mar 2015, 17:39
- Lokalizacja: Białystok
[D3 ALL ] Tuleje poliuretanowe w zawieszeniu ??
Witam ,czy ma ktos doswiadczenie z poliuretanami w zawieszeniu bo kupilem caly zestaw na przod a moj mechanik odradza mi zakladanie tego. Jak by ktos cos wiedział jak to sie zachowuje podczas jazdy to prosze o pomoc bo jestem w kropce. Pozdrawiam
-
- Forum Audi A8
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 mar 2015, 17:39
- Lokalizacja: Białystok
Powiedział mi "poliuretan jest do auta sportowego a nie do limuzyny" no i ze takie tuleje nic pracuja wszystko idzie na auto . A po 3 miesiacach znowu przyjade wymieniac na gumowe. Kupilem zestaw za 950zł od zmmotor na allegro mysle ze sa dobrej jakosc szprzedawca mówil ze juz troche tego sprzedali i nie bylo reklamacji, no ale co mial innego powiedziec jak chciał sprzedac .
Ten zestaw co obejmuje za 950zł? Ja kupowałem komplet lemfo i wyszedł sporo taniej ale tylko na cały przód.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Forum Audi A8
- Posty: 63
- Rejestracja: 10 paź 2015, 21:26
- Lokalizacja: Trojmiasto
Kiedyś interesowałem się tematem i trafiłem na artykuł, który w wyczerpujący sposób opisywał właściwości, wady i zalety stosowania poliuretanowych tulei w zawieszeniu. Niestety nie mogę go teraz znaleźć więc piszę to co zapamiętałem.
Zalety:
- większa sztywność
- lepsza trwałość
Wady:
- zmniejszenie komfortu
- narażenie innych elementów zawieszenia na większe przeciążenia
- bardziej "skokowe" zużywanie- niewielki luz na tulejach bardzo szybko się powiększa radykalnie zmniejszając komfort
Generalnie konkluzja była taka, że najsensowniej jest zakładać poliuretany w samochodach sportowych gdzie komfort nie liczy się tak bardzo natomiast priorytetem jest precyzja prowadzenia. Poza tym w takich samochodach zazwyczaj całe zawieszenie jest wzmocnione więc jest w stanie przenieść większe przeciążenia jakie wymuszają sztywniejsze tuleje.
W "normalnych" samochodach sens stosowania jest mniejszy i trzeba się liczyć z w/w wadami. W takim przypadku uzasadnione jest stosowanie poliuretanów jedynie na drążku stabilizatora. Poprawia ono stabilność na zakrętach nie pogarszając znacząco komfortu.
Osobiście w nie zdecydowałbym się na wymianę tulei na poliuretany bo cenię sobie przede wszystkim komfort i dlatego jeżdżę limuzyną a nie samochodem sportowym ale jak wiadomo preferencje są różne...
Zalety:
- większa sztywność
- lepsza trwałość
Wady:
- zmniejszenie komfortu
- narażenie innych elementów zawieszenia na większe przeciążenia
- bardziej "skokowe" zużywanie- niewielki luz na tulejach bardzo szybko się powiększa radykalnie zmniejszając komfort
Generalnie konkluzja była taka, że najsensowniej jest zakładać poliuretany w samochodach sportowych gdzie komfort nie liczy się tak bardzo natomiast priorytetem jest precyzja prowadzenia. Poza tym w takich samochodach zazwyczaj całe zawieszenie jest wzmocnione więc jest w stanie przenieść większe przeciążenia jakie wymuszają sztywniejsze tuleje.
W "normalnych" samochodach sens stosowania jest mniejszy i trzeba się liczyć z w/w wadami. W takim przypadku uzasadnione jest stosowanie poliuretanów jedynie na drążku stabilizatora. Poprawia ono stabilność na zakrętach nie pogarszając znacząco komfortu.
Osobiście w nie zdecydowałbym się na wymianę tulei na poliuretany bo cenię sobie przede wszystkim komfort i dlatego jeżdżę limuzyną a nie samochodem sportowym ale jak wiadomo preferencje są różne...
-
- Forum Audi A8
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 mar 2015, 17:39
- Lokalizacja: Białystok
Oto link do mojego zestawu https://allegro.pl/oferta/tuleje-przod- ... 7610715250. Jesli chodzi o artykuły tez czytalem, jedni polecaja inni odradzaja ale mam nadzieje ze ktos juz zalozył i podzieli sie wrazeniami. To ze pogorszy sie komfort to wiem tylko ciekawi mnie w jakim stopniu no i ile wytrzymaja km. Jestem na poniedziałek umówiony w warsztacie no i zaryzykuje w najgorszym wypadku wroce do orginału.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 63
- Rejestracja: 10 paź 2015, 21:26
- Lokalizacja: Trojmiasto
Z poliuretanów to mam w D3 tylko na stabilizatorze ale miałem całe zawieszenie w M5 e39.
I powiem, że wymiana na całym zawieszeniu jest ok ale zależy gdzie będziesz jeździł autem... jeżeli Twoje miasto to dolina dziur to stanowczo odradzam. Stabilność auta wzrasta bardzo mocno ale na dziurach trzęsie jak w dorożce co powoduje błyskawiczne ich zużycie.
I powiem, że wymiana na całym zawieszeniu jest ok ale zależy gdzie będziesz jeździł autem... jeżeli Twoje miasto to dolina dziur to stanowczo odradzam. Stabilność auta wzrasta bardzo mocno ale na dziurach trzęsie jak w dorożce co powoduje błyskawiczne ich zużycie.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 mar 2015, 17:39
- Lokalizacja: Białystok
Witam ,chciałbym podzielic sie doswiadczeniami po zalozeniu poliuretanów bo przejechalem okolo 1 tys km. Chciałbym zaznaczyc ze moje stare tuleje byly mocno wybite no i teraz mam zalozone 17 calowe zimówki. Jesli chodzi o minusy to przy malych predkosciach na dziurach sa odczywalne lekkie drgania w aucie, przy normalnej predkosci juz tego nie odczuwam, ale naprawde minimalnie wieksze od tego co bylo wczesniej . A jesli chodzi o plusy to prowadzenie w zakretach jest takie ze ciagle nie moge wyjsc z podziwu, a co za tym idzie auto jest napewno bezpieczniejsze. Na ten moment jestem zadowolony ze zmiany zobaczymy tylko co bedzie jak zaloze 19 felgi ale jestem dobrej mysli.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 64
- Rejestracja: 15 lut 2016, 20:27
- Lokalizacja: Siedlce