Witam szanowne grono.
Mam pytanie Drodzy koledzy. Czeka mnie wymiana kompresora bo mój niestety umiera, jednak nawet kiedy radził sobie jeszcze całkiem dobrze podnoszenie na jakikolwiek program wymagało odczekania kilkunastu sekund. I tu moje pytanie. Czy nie można by tego zrobić tak by auto podnosiło się w góra kilka sekund? Rozumiem że to wymaga przede wszystkim większego magazynu powietrza. Oczywiście sprężarka też powinna być większa bo ta może się przegrzewać.
Chyba że nie bawilibyśmy się 5 sekund. Choć czy same zawory pozwolą na przepływ większej ilości powietrza?
Może ktoś was ogarniał już taki temat?
i to ogarnia sterownik bo nie mogę gościa namierzyć ze w momencie zakluczenia auta auto siada na glebie otwieram i się podnosi.
Chłopaki co myślicie zapraszam do dyskusji
[D3 07 4.2TDI ] Wymiana Kompresora
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
-
- Forum Audi A8
- Posty: 5
- Rejestracja: 24 paź 2021, 12:01
- Lokalizacja: Giżycko
Proponuję wstawić kompresor od A6 C5 allroad. Ja tak zrobiłem i mi pompuje w zaledwie kilka sekund z dołu na maksymalny poziom - kilka sekund tzn między 4-8 sekund między niskim a najwyższym poziomem. Podałem taki rozrzut sekundowy bo nie mierzyłem z zegarkiem.
Na pewno różnica jest duża w porównaniu ze starym kompresorem.
Na pewno różnica jest duża w porównaniu ze starym kompresorem.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3526
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
przy normalnej operacji jak sie podnosi to powietrze idzie ze zbiornika na tyleandrzej1278 pisze:Proponuję wstawić kompresor od A6 C5 allroad. Ja tak zrobiłem i mi pompuje w zaledwie kilka sekund z dołu na maksymalny poziom - kilka sekund tzn między 4-8 sekund między niskim a najwyższym poziomem. Podałem taki rozrzut sekundowy bo nie mierzyłem z zegarkiem.
Na pewno różnica jest duża w porównaniu ze starym kompresorem.
a kompresor sobie podpompowywuje tenże zbiornik w międzyczasie, ciężko byłoby
zrobic warunki testowe powtarzalne chyba żeby wachlować z góry na dół co najmniej klika razy
w końcu zacznie pompować na bieżąco
ponadto maksymalne ciśnienie dla zbiornika nie jest
zależne od kompresora a od programu w jednostce sterującej
w 4 sekundy nie wierzę prawie tyle to jedną oś podnosi ale nagrasz filmik może zmienie zdanie
miarodajnym i powtarzalnym testem byłoby wypuszczenie powietrza vagiem a potem
odpalenie żeby się podniósł i wtedy mierzenie czasu
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
-
- Forum Audi A8
- Posty: 5
- Rejestracja: 24 paź 2021, 12:01
- Lokalizacja: Giżycko
Najpierw podnosi tył potem przód, razem trwa to do 8 sekund. Układ miałem przerabiany bo nawet kompresora teraz nie słyszę.
Warto sprawdzić sprawność kompresora, szczelność miechów, rozdzielacz. Te auta mają swój wiek i z racji tego przegląd dla tej instalacji się przyda.
Co do tematu, który kolega rozpoczął jak wrzucisz mocniejszy kompresor, czeka Cię lekka przeróbka instalacji. Napisałem wyżej z jakiego auta możesz wrzucić. Może koledzy z forum mają inne propozycje?
Warto sprawdzić sprawność kompresora, szczelność miechów, rozdzielacz. Te auta mają swój wiek i z racji tego przegląd dla tej instalacji się przyda.
Co do tematu, który kolega rozpoczął jak wrzucisz mocniejszy kompresor, czeka Cię lekka przeróbka instalacji. Napisałem wyżej z jakiego auta możesz wrzucić. Może koledzy z forum mają inne propozycje?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Tak ma być, w dół jest odwrotnieandrzej1278 pisze:Najpierw podnosi tył potem przód
Hmm, mało kto słyszy kompresor ponieważ on załącza się dopiero po przekroczeniu 35km/h (jeżeli startuje po odpaleniu silnika to znaczy że jest nieszczelność i dobija od razu)andrzej1278 pisze:nawet kompresora teraz nie słyszę
Ale co to znaczy mocniejszy ? standard sprawny bije 16, a nawet 19Barandrzej1278 pisze:jak wrzucisz mocniejszy kompresor
To właśnie napisałem w drugim poście żeby było szybciej trzeba zwiększyć przekroje przewodów, ale pozostaje jeszcze rozdzielacz.andrzej1278 pisze:czeka Cię lekka przeróbka instalacji
Ja myślę, że przede wszystkim większa średnica przewodów i większy zbiornik. Kompresor niekoniecznie bo jak jest sprawny to sobie poradzi. W AIRRIDE są kompresory takiej samej konstrukcji. nie wiem niestety jaką nasz ma wydajność l/m. Bo ciśnienie to jeno ale oczywiście ilość powietrza jest istotna.
no i najważniejsza sprawa. Zakładając temat nie chodziło mi o zabawę żeby się bawić pokazowo opuszczać i podnosić go 10 razy na minutę i skakać jak szalony. Ma się miękko podnosić i opuszczać jak na A8 przystało.
Dla oka filmiki poglądowe ale to już z profesjonalną zabudową.
no i najważniejsza sprawa. Zakładając temat nie chodziło mi o zabawę żeby się bawić pokazowo opuszczać i podnosić go 10 razy na minutę i skakać jak szalony. Ma się miękko podnosić i opuszczać jak na A8 przystało.
Dla oka filmiki poglądowe ale to już z profesjonalną zabudową.