części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Jak wykręcić katalizator

Awatar użytkownika
mAlIbOr
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 26 gru 2013, 10:25
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2003
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Pruszków/Brwinów

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Jak wykręcić katalizator

Post autor: mAlIbOr » 16 lis 2021, 09:58

Witam,

Mam pytanie dotyczące katalizatorów. Po przeczytaniu wcześniejszych postów Damian napisał w nich że można w BFM'ie wykręcić katy bez konieczności wyciągania całego pieca. Czy ktoś to robił oprócz Fossa? Jeśli tak to jak podejść do śrub? Przez zakole? Od góry? Wczoraj zaglądałem od spodu i przyznam szczerze że od tyłu silnika nie widzę podejścia...
Jakieś sugestie? Z góry dziękuję za każdą pomoc 👍🍻

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 16 lis 2021, 20:54

Od dołu jest podejście.
Poluzowanie 3 śrub i wydechu nie pozwoli wyjść katalizatorowi.
Trzeba silnik podwiesić, poluzować sanki i tylne poduszki skrzyni.

Awatar użytkownika
mAlIbOr
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 26 gru 2013, 10:25
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2003
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Pruszków/Brwinów

Post autor: mAlIbOr » 16 lis 2021, 21:29

Właśnie dziś sprawdziłem i od zakola nikła szansa bo wszędzie są osłony termiczne przykręcone. Będę walczył od dołu

P.S. - podpowiedź coś w moim drugim wątku, gdzie szukać przyczyny? Jak zdiagnozować katy?

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 16 lis 2021, 23:33

marekp750 pisze:Poluzowanie 3 śrub i wydechu nie pozwoli wyjść katalizatorowi.
Ja demontowałem, ale tylko prawy :]

Awatar użytkownika
mAlIbOr
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 26 gru 2013, 10:25
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2003
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Pruszków/Brwinów

Post autor: mAlIbOr » 16 lis 2021, 23:45

I dostałeś się do niego od dołu tak jak Marek napisał? Nie demontowałeś sanek? A powiedz, robiłeś to na podnośniku/kanale czy z ziemi/ najazdy?

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 18 lis 2021, 20:01

Robiłem z kanału, odkręciłem 3 śruby od kolektora wydechowego rozłączyłem od wydechu i jeszcze jedna śruba co łapie rurę do skrzyni taka na sprężynie i katy w dół, oczywiście ciasno było między osłonami termicznymi, ale poszło :]
Ostatnio zmieniony 18 lis 2021, 20:33 przez Marcin2013, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
mAlIbOr
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 26 gru 2013, 10:25
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2003
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Pruszków/Brwinów

Post autor: mAlIbOr » 18 lis 2021, 20:20

O fuck 😱 brzmi jak operacja wzroku przez odbyt 🤣😅

No cóż, jak dałem radę bez wyjęcia silnika wymienić króciec w chłodnicy oleju to to też jakoś ogarnę. Mam tylko nadzieję że idę w dobrą stronę w uzdrawianiu auta a nie napierdziele się z tym i nic to nie da 🤨 jakoś nikt nie może mi podpowiedzieć w moim wątku z brakiem mocy...

Pozdrawiam,
Łukasz

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 18 lis 2021, 20:34

Marcin2013 pisze:Robiłem z kanału, odkręciłem 3 śruby od kolektora wydechowego rozłączyłem od wydechu i jeszcze jedna śruba co łapie rurę do skrzyni taka na sprężynie i katy w dół, oczywiście ciasno było między osłonami termicznymi, ale poszło :]
A odkręcenie 2 śrub tylnych sanek i 4 śrub tylnej łapy skrzyni zajmuje 3 minuty roboty.
Podwieszenie silnika 4 minutki. Jest wtedy taka dziura do wyciągnięcia katów, że aż miło.

Awatar użytkownika
mAlIbOr
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 26 gru 2013, 10:25
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2003
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Pruszków/Brwinów

Post autor: mAlIbOr » 18 lis 2021, 20:42

Oczywiste że tak zrobię bo nie będę się szarpał z dziadami. W przyszłym tygodniu podniosę ją na podnośniku i będę kombinował.

Marku czy możesz coś powiedzieć na temat tych korekt itp.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl