[D2 96 2.8PB ] Słaby nadmuch, klapy
[D2 96 2.8PB ] Słaby nadmuch, klapy
Witam szanownych kolegów. Mam problem z nadmuchem powietrza w mojej A8. Otóż przy zamkniętym obiegu powietrza dmucha bardzo dobrze, jak tylko wyłączę zamknięty obieg wieje bardzo słabo. Nawet jak ustawie wentylator na full to odnoszę wrażenie że dmucha tylko nie wiadomo gdzie bo z nawiewow dmuch bardzo slabo nie wazne jak ustawie czy na gore czy dol czy srodek.
Poniżej link do filmiku jak działają pierwsze klapy pod maska.
http://w303.wrzuta.pl/film/5MCAyk0MK3f/2013-08-10-199
Według mnie jakas porazka ale czy to jest powodem moich problemów i co rozkopac najpierw.
[ Dodano: 2013-08-13, 15:29 ]
Temat można zamknąć. Naprawione
Poniżej link do filmiku jak działają pierwsze klapy pod maska.
http://w303.wrzuta.pl/film/5MCAyk0MK3f/2013-08-10-199
Według mnie jakas porazka ale czy to jest powodem moich problemów i co rozkopac najpierw.
[ Dodano: 2013-08-13, 15:29 ]
Temat można zamknąć. Naprawione
-
- Forum Audi A8
- Posty: 23
- Rejestracja: 11 cze 2015, 10:47
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Widzisz jak by kolega zakładający temat podzielił się tym w jaki sposób rozwiązał problem w swoim aucie było by dla potomnych a tak..... trzeba szukać było już opisywane w innych tematach . Spróbuj puszczać tylko na szyby ,przełącz na środkowe i przełącz tylko na nogi jeżeli przełącza to wszystko OK jak włączysz na wszystkie nawiewy będzie słabiej dmuchać u mnie tez tak jest ,jeśli coś będzie inaczej to możesz mieć problem z silniczkami klap ale to jest usterka raczej stała i jak zablokuje jakiś nawiew to już na stałe raczej i powietrze już z niego nie poleci ,ale to wypluje VAG. Rada - od jesieni do wiosny dmuchaj na ECON. Masz tu linki http://www.a8team.pl/d2-00-slaby-nawiew ... 788,15.htm http://www.a8team.pl/d3-all-jak-ustawic ... t14840.htm https://cse.google.com/cse?cx=partner-p ... gsc.page=1
Ostatnio zmieniony 04 sty 2016, 10:11 przez tutenhamon, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 23
- Rejestracja: 11 cze 2015, 10:47
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Szukałem ale nie znalazłem dokładnie takiego samego problemu, wszystkie przekierowania nawiewów działają, chodzi o to jak w temacie, że jak jest zamknięty obieg to jakaś główna klapa otwiera przepływ powietrza i dmucha mocno nawet jak jest ustawiony nawiew w 3 kierunkach, natomiast jak wyłączę obieg zamknięty to słyszę jak coś się zamyka (delikatne puknięcie) i wtedy nawiew wyraźniej robi się głośniejszy i bardzo słabo dmucha, jakby jakaś przegroda blokowała przepływ.
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
[D2 FL ALL ] ogrzewanie
Witam panowie podepne sie pod temat cos slabo mi grzeje auto jak przytrzymam troszke na obrotach to jest lepiej i po podpieciu wyszly takie bledy :
00715.Silniczek klapy nawiewu tylnego -v112
00604.potencjometr v71 g113
dodam ze na rest leci cieplo .
dopiero jak osiagnie maxx temp.to jest ok ,ale gdy ustawie na HI i stoje na wolnych obrotach po po jakims czasie nadmuch powoli zwalnia i slabiej leci cieplo z gory dzieki za pomoc:
powoli zaczyna mie denerwowac ten zlom
00715.Silniczek klapy nawiewu tylnego -v112
00604.potencjometr v71 g113
dodam ze na rest leci cieplo .
dopiero jak osiagnie maxx temp.to jest ok ,ale gdy ustawie na HI i stoje na wolnych obrotach po po jakims czasie nadmuch powoli zwalnia i slabiej leci cieplo z gory dzieki za pomoc:
powoli zaczyna mie denerwowac ten zlom
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
-
- Forum Audi A8
- Posty: 23
- Rejestracja: 11 cze 2015, 10:47
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Identyczne objawy jak autor tematu. Na obiegu wewnętrznym bardzo mocno dmucha powietrzem z nawiewów.
Na obiegu zewnętrznym chwile wieje po czym słychać jak jakaś klapa się przestawia, dmuchawa dmucha z pełną mocą ale z nawiewów nie leci kompletnie nic (nawet na szybę, chwile wieje i przestaje).
Vag nie pokazuje żadnych błędów, klimatronic również nie wyświetla żadnego błędu. Jest to dosyć uciążliwe w zimę ponieważ zaczynają szybko szyby parować.
Na obiegu zewnętrznym chwile wieje po czym słychać jak jakaś klapa się przestawia, dmuchawa dmucha z pełną mocą ale z nawiewów nie leci kompletnie nic (nawet na szybę, chwile wieje i przestaje).
Vag nie pokazuje żadnych błędów, klimatronic również nie wyświetla żadnego błędu. Jest to dosyć uciążliwe w zimę ponieważ zaczynają szybko szyby parować.
- dice111
- Moderator
- Posty: 6010
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Miałem to samo. Robiłeś test klap ? Pewnie blokuje się któryś z tych dwóch silniczków, mi błąd wyrzucił dopiero po teście i próbie adaptacji, ale na chwilę, bo w grupie klimy nie było nadal żadnego.
Problem opisywałem tutaj i skończyło się na wymianie silniczka:
d2-fl-all-kalibracja-nawiewow-vt11507,1 ... ht=#350129
Problem opisywałem tutaj i skończyło się na wymianie silniczka:
d2-fl-all-kalibracja-nawiewow-vt11507,1 ... ht=#350129
Black Cars Matters
Udało mi się rozwiązać problem - otóż mechanizm otwierania i zamykania klap na podszybiu pod maską (tych od obiegu zewnętrznego i wewnętrznego) nie działał do końca poprawnie.
Po wciśnięciu przycisku obiegu zewnętrznego zamykał klapy i nie dało się zmienić ich pozycji palcem, za to po przełączeniu na obieg zewnętrzny otwierał klapy ale ich nie blokował, przez co dało się je zamknąć palcem bez żadnego oporu - co też działo się podczas jazdy samoczynnie.
Jeśli chodzi o naprawę, to zdemontowałem silniczek, założyłem ponownie (żaden mechanizm w środku nie był uszkodzony) i wszystko działa prawidłowo. Prawdopodobnie w miejscu łączenia silniczka z klapami, przestawiło się na wyfrezowanym elemencie.
Dziękuję za pomoc.
Po wciśnięciu przycisku obiegu zewnętrznego zamykał klapy i nie dało się zmienić ich pozycji palcem, za to po przełączeniu na obieg zewnętrzny otwierał klapy ale ich nie blokował, przez co dało się je zamknąć palcem bez żadnego oporu - co też działo się podczas jazdy samoczynnie.
Jeśli chodzi o naprawę, to zdemontowałem silniczek, założyłem ponownie (żaden mechanizm w środku nie był uszkodzony) i wszystko działa prawidłowo. Prawdopodobnie w miejscu łączenia silniczka z klapami, przestawiło się na wyfrezowanym elemencie.
Dziękuję za pomoc.