części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 06 ] Hamulec postojowy kontrolka na liczniku

witia82
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 53
Rejestracja: 01 paź 2019, 12:19
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: witia82 » 09 gru 2019, 14:29

Panowie dopadła mnie usterka tylnego silniczka w zacisku. Mam błąd związany z"opór w działaniu". Pytanie brzmi, czy montował ktoś całe nowe chińskie silniczki z aliexpress? Jeżeli tak, to czy działają jak należy? Czy może lepiej regenerować oryginał? Co radzicie?

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 09 gru 2019, 15:25

Jak trafisz to masz. Wg mnie lepeij regenerowac. Firmy masz podane w Polecanych
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 09 gru 2019, 23:16

witia82 pisze:Panowie dopadła mnie usterka tylnego silniczka w zacisku. Mam błąd związany z"opór w działaniu". Pytanie brzmi, czy montował ktoś całe nowe chińskie silniczki z aliexpress? Jeżeli tak, to czy działają jak należy?
Tak jak kolega powyżej napisał - loteria.

Jeden z moich klientów prawie roku temu zamontował taki na jednym kole i chodzi do dziś bez problemów.
Przekonany o sprawności tych chińczyków ze dwa miesiące temu identyczny zamontował również na drugie koło i niestety stan zadowolenia nie trwał długo.
Miesiąc później pojechał gdzieś daleko za granicę i ten drugi, świeżo zamontowany, umarł właśnie gdzieś tam w trasie.
Ostatnio mu to diagnozowałem i ten drugi to złom - z zewnątrz dalej wygląda świeżo ale nie żyje elektronika i dodatkowo jest jeszcze zablokowany mechanicznie :/
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ciupek

Post autor: ciupek » 29 cze 2020, 12:23

Koledzy wywaliło mi na FIS błąd klocków. Auto mam od kilku dni. Dopiero je poznaję.
Kupiłem klocki, rozebrałem i się okazało że mam klocki na ponad 10mm grubości (samej części ciernej). Zatem nie wymieniłem klocków. Niestety po złożeniu wszystkiego mam piorun i dyskotekę w aucie.
Jak się zaczęło to dziać to zacząłem o tym czytać i teraz widzę że jest to przypadłość tych modeli.
Ruszałem wiązką podczas rozbierania. Więc najprawdopodobniej ona poszła ale kiedy zaczęło mi świecić że mam klocki do wymiany (a w rzeczywistości nie były do wymiany) to nie szło zakodować tego dziadostwa. Więc sam nie wiem od czego zacząć aby niepotrzebnie nie wymienić czegoś co jest sprawne. Owszem. Wiem że mogę kupić nowe zaciski, wiązki i sterownik ale chciałbym mimo wszystko to sobie zdiagnozować.
Pragnę zacząć od pomiarów wiązki. Czy jest tu jakaś kumata osoba która by mogła mi powiedzieć który PIN w kostce przy zacisku odpowiada któremu PINowi w kostce przy sterowniku?

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 29 cze 2020, 16:30

Na początek VCDS może źle zakodowana grubość klocka.

ciupek

Post autor: ciupek » 29 cze 2020, 23:08

Dziękuję za odpowiedź. W tym sęk, że kodowanie klocka przechodzi. W sensie mam zakodowane, wyłączam zapłon na 5 sek i włączam ponownie ale nadal na hamulcach nie mam reakcji. W sensie dyskoteka na blacie a w programie uruchamianie zamykania lub otwierania zacisku przynosi błogą ciszę. Dlatego chciałem to pomierzyć ale nie wiem który PIN do czego.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 09 lip 2020, 10:57

ciupek pisze:W tym sęk, że kodowanie klocka przechodzi. W sensie mam zakodowane, wyłączam zapłon na 5 sek i włączam ponownie ale nadal na hamulcach nie mam reakcji.
No jak dalej jest błąd to raczej nie przechodzi. Proponuje zgodnie z instrukcją wykonać ten zabieg :) Wyłączyć zapłon, zablokować kierownicę i po ponownym zapłonie adaptacja grubości wykona się poprawnie.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

ciupek

Post autor: ciupek » 09 lip 2020, 11:42

Temat ogarnąłem. Pomogło dopiero odłączenie akumulatora na dłuższy czas, podłączenie i wykonanie wg instrukcji. Wcześniej robiłem wg instrukcji i nie przechodziło. Jakiś błąd widocznie. Dziękuję za chęć pomocy i życzę Ci Kolego miłego dnia! :)

kifiu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 71
Rejestracja: 02 lut 2019, 15:35
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kifiu » 17 lip 2020, 19:41

Podepnę się może pod posta. Miałem "mały" przeciek w samochodzie - utopił mi się sterownik od ręcznego hamulca (nie pytajcie jak - utopił się i tyle :) ). Wyjąłem sterownik i okazało się że woda już tam chwilkę była - ugnił jeden z pinów w sterowniku. zakupiłem "nowy" używany sterownik - zakodowałem, zaprogramowałem grubość klocków - i miodzio. działa ręczny. po godzinie wsiadam do auta a tam "epb malfunction". No więc VCDS i sprawdzam błąd a tutaj 02443 - Panel obsługi - 012 - usterka elektryczna w obwodzie - MIL zapalona. I nic się nie dzieje. ręcznego się nie da zaciągnąć, błędu skasować... dostałem się jeszcze raz do wtyczek od sterownika, wyczyszczone i dalej nic. Może ma ktoś jakiś pomysł co z tym zrobić?

Awatar użytkownika
Robson
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 29
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:06
Lokalizacja: UK

Post autor: Robson » 30 wrz 2021, 17:38

kifiu pisze:Podepnę się może pod posta. Miałem "mały" przeciek w samochodzie - utopił mi się sterownik od ręcznego hamulca (nie pytajcie jak - utopił się i tyle :) ). Wyjąłem sterownik i okazało się że woda już tam chwilkę była - ugnił jeden z pinów w sterowniku. zakupiłem "nowy" używany sterownik - zakodowałem, zaprogramowałem grubość klocków - i miodzio. działa ręczny. po godzinie wsiadam do auta a tam "epb malfunction". No więc VCDS i sprawdzam błąd a tutaj 02443 - Panel obsługi - 012 - usterka elektryczna w obwodzie - MIL zapalona. I nic się nie dzieje. ręcznego się nie da zaciągnąć, błędu skasować... dostałem się jeszcze raz do wtyczek od sterownika, wyczyszczone i dalej nic. Może ma ktoś jakiś pomysł co z tym zrobić?
Czy rozwiązałeś problem z tym bladem?

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 26 sty 2022, 18:26


Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 26 sty 2022, 19:30

Wszystko to jest jeden chińczyk, ten w dodatku drogi, chyba, że tak ceny poszły wszystkich.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 27 sty 2022, 06:20

Ja kupiłem dwa, są spoko. Działają trochę szybciej i zdecydowanie ciszej niż ori. Tylko w tej cenie kupiłem dwa :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 04 lut 2022, 10:54


chromka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 01 kwie 2019, 11:08
Lokalizacja: Opole

Post autor: chromka » 21 mar 2022, 16:24

Sprzedam moją historię, bo poległo na niej dwóch mechaników.

Padł mi kiedyś zacisk lewy tylny czujnik halla. Wysłaliśmy do regeneracji. Wymiana wszystko ok.
Mija rok może dwa padł prawy tylny. Dokładnie to samo. No to ja do mechanika, mechanik rozbiera, wysyłamy do regeneracji, przychodzi jakiś inny wiadomo. Wkładamy, testujemy wszystko ok.
Mijają może z dwa tygodnie... znów błąd. Czujnik halla prawy tył. Regenerator daje rok gwarancji no to odsyłamy. Przychodzi jakiś inny zrobiony wkładamy. Mija tydzień, błąd czujnik halla. Mechanik stwierdził, że to moduł sterujący może być winny. Kupujemy używany, kodujemy. Wkładamy kolejny zacisk. Mija tydzień, dwa znów spalony czujnik halla.

Inny mechanik, inna firma regenerująca. Kolejny moduł i powtórka z rozgrywki.
6 zacisków, 2 moduły. Wiązka sprawdzana niby chociaż to ją już tylko podjerzewam.

Chwilę po wymianie jest ok, zaciągamy odpuszczamy, kodowane są grubości klocków itd. Nic błędów nie wyrzuca. Minie jakiś czas, zaciągnę rękaw na dłużej, jak już odpuści to z błędem i upalonym czujnikiem.

Panowie co mi może ten czujnik tak namiętnie palić?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl